60 rijden op een 80 weg voor besparing benzine stoplicht. Valt dit onder hinderen?

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

imperial
Toplid
Roepnaam: Remco

Re: 60 rijden op een 80 weg voor besparing benzine stoplicht. Valt dit onder hinderen?

Ongelezen bericht door imperial »

Frans schreef: 24 apr 2024, 14:49 Juist Proost, ik heb zo'n vermoeden dat het hier gaat om iemand die op zijn gemakkie 60 tuft op een 80 km weg, daarbij de hele wereld en zijn moeder om zijn oren krijgt en daar op is aangesproken (en eens met Koen, veel meer moet en kun je er ook niet mee doen) en dat nu probeert recht te praten met als reden dat verkeerslicht...
Door wie zou TS aangesproken moeten zijn ?
Door de politie? Als die al mensen aan gaat spreken die rustig rijden dan zouden ze er hier in de provincie er een dagtaak aan hebben.
Massa,s oudere hier die met een campertje rijden , bij iedere bocht of drempel bijna stapvoets gaan rijden omdat ze bang zijn dat ander het Royal Doulton servies uit de kastjes valt.
Of de paardemeisjes die met hun stuk rookvlees op pootjes in de aanhanger ook iedere bocht of drempel stapvoets nemen.
Heel erg prettig is dat allemaal niet, maar je ergens aan ergeren is een eigen keuze.
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 58

Re: 60 rijden op een 80 weg voor besparing benzine stoplicht. Valt dit onder hinderen?

Ongelezen bericht door Frans »

Ik heb geen idee in welke provincie je woont @imperial maar dat zou hier in het gezellige Brabant niet anders zijn. Toch kan ik me voorstellen dat als iemand zo op zijn gemakkie op de, een voorbeeld, N65, die altijd druk is, eens lekker 60 gaat rijden dat ze die eens gaan vragen of die problemen heeft met zijn auto of zo vanwege die lage snelheid. Traktoren worden op die weg niet toegelaten en elk akkefietje, een simpel pechgeval, zorgt voor een verkeersinfarct wat uren later nog doorsijpelt.

Ja, ik kam me voorstellen dat ze een bestuirder dan aanspreken die dan, tralalie, tralalom, 60 gaat rijden. En nee, daar is niet ECHT iets verkeerds aan maar die heeft dan ook niet ECHT in de gaten wat ie aan het veroorzaken is, een uur later nog.
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Skipperje
Moderator
Agent-BD
Vademecum
Brigadier
Roepnaam: Piet
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door Skipperje »

Ik weet niet of TS nog gaat reageren, maar op Milieucentraal staat iets geschreven over de meest economische snelheid. Daar vind ik:
Hoeveel brandstof verbruik je?
Een snelheid van 70 tot 90 km per uur is het zuinigst. Brandstof werkt bij deze snelheid het best, waardoor er ook minder CO2, stikstof en fijnstof uit de uitlaat komt.
Ik vraag mij dus oprecht af of het niet zuiniger is om op cruise controle met 80 te blijven rijden, dan de snelheid er af te halen en op een snelheid gaan rijden waarbij het toerental zo laag wordt dat de motor het eigenlijk niet meer prettig vind. Je komt dus beneden het koppelgebied en zou beter terug kunnen schakelen.

Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit
Gesloten