Als een deel van de weg is ingericht als parkeerplaats, dan lijkt mij dat daarop niet een uitrit uit mag komen. Ik vind dat dat botst. Het kan toch niet zo zijn dat de wegbeheerder een parkeerplaats aan heeft gelegd waar je niet mag parkeren?
Piet
Inrit bordje voor parkeerplek
Moderator: Moderatorteam
- Skipperje
- Roepnaam: Piet
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Re: Inrit bordje voor parkeerplek
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit
Geheel mee eens Piet. Ik zou dan ook zeker in bezwaar gaan als ik een prent kreeg daar.
Voor mij ziet het eruit als een parkeerplaats. De gemeente heeft hier bedoeld dat er voertuigen geparkeerd mogen worden en geen toegang tot een inrit. Anders zou de gemeente de parkeerplaats duidelijk kunnen voorzien van een wit kruis o.i.d. (uiteraard in combinatie met een duidelijk zichtbaar bord). Voor mij is het zeker niet duidelijk zichtbaar een inrit, ik kan ook zo'n bordje aan mijn schutting hangen.
Ben heel benieuwd wat de gemeente hierover zegt en vooral wat deze hierin gaat doen.
Voor mij ziet het eruit als een parkeerplaats. De gemeente heeft hier bedoeld dat er voertuigen geparkeerd mogen worden en geen toegang tot een inrit. Anders zou de gemeente de parkeerplaats duidelijk kunnen voorzien van een wit kruis o.i.d. (uiteraard in combinatie met een duidelijk zichtbaar bord). Voor mij is het zeker niet duidelijk zichtbaar een inrit, ik kan ook zo'n bordje aan mijn schutting hangen.
Ben heel benieuwd wat de gemeente hierover zegt en vooral wat deze hierin gaat doen.
Normaal altijd eens Ron maar in dit geval niet helemaal eens want dit is namelijk de essentie van het verhaal.MotoRon schreef: 02 jun 2023, 19:15Opmerking van moderator MotoRon
Jullie dwalen wel af van de gestelde vraag. We zitten in het gastendeel. Ik stel voor dat jullie de “randverschijnselen” in een afzonderlijk deel van het forum doen.
Het gaat erom dat, wanneer een burger naar de Gamma rijdtPim schreef: 02 jun 2023, 19:09 Maar tegen een burger zeggen we wel dat bij een mogelijke verdenking van een zelf aangebrachte gele doorgetrokken streep, hij er niet moet parkeren maar ervanuit moet gaan dat deze geldig is totdat de gemeente deze streep heeft verwijderd nicht deze onrechtmatig zijn.
https://www.gamma.nl/assortiment/pickup ... /p/B528994
...daar bovenstaand bordje koopt à € 8,69 momenteel en dat dus op zijn poort schroeft, of dat dan een "geldige uitrit is, en al hélemaal als die uitkomt recht op een parkeervak. Eens met het eerdere comment van @Skipperje dat dat al vreemd is, en exact wat ik bedoelde als reply op @Pim dat, indien het een (noodhulp) agent is die daar een melding van krijgt (vandaar de initiële vraag aan gast) dat het al vreemd is om "een (virtueel) bonnetje achter de ruitenwisser te plakken", dat lost namelijk het probleem niet op want die poort blijft dan nog steeds onbereikbaar ALS het een rechtsgeldige uitrit zou zijn. Als ie is uitgeschreven door wijk-agent/BOA, tja, dan hadden ze beter moeten weten dat je niet enkel op dat bordje van de Gamma schrijft, ik in ieder geval niet en volgens mij weinigen hier.
Kortom, dat is wel van belang. Een geel aangebrachte streep, zoals Pim noemt, is dan nog een formeel verkeersteken, dit is... nou ja, niks eigenlijk.
Ik vind, hoewel in het gastendeel en juist ten behoeve van onze gast, dit wel van belang, en ik zou ook zeker adviseren om bezwaar aan te tekenen. Overigens, ook aankaarten bij gemeente (bezwaar gaat niet naar gemeente maar naar CVOM) en die "uitrit" gewoon weg laten halen.
In erken het verschil in: geen/ wel origineel verkeersteken.
-
Evelien9361 TS
- Infopolitie Gast
Even een update. Dit bericht ontvangen van de gemeente:
U heeft een melding ingediend over het parkeren bij een woning aan de Manger Catsperk. Er is een schutting weggehaald om in de tuin te parkeren. U heeft eerder een boete gekregen voor het blokkeren van een inrit op de betreffende parkeerplek.
Voordat er gehandhaafd kan worden heb ik de zaak ook neergelegd bij afdeling wegen en verkeer. Zo kan er gecontroleerd worden of hier afspraken met de bewoner zijn gemaakt of dat deze eventueel gemaakt kunnen worden. Als deze er niet zijn zullen wij langsgaan bij de bewoner om een handhavingstraject te starten. Mocht u tussentijds vragen hebben kunt u mij bereiken via onderstaande gegevens.
Ps. Mocht u tegen uw boete in bezwaar willen gaan moet u dat doen via de gegevens op de boete. Of wij eventueel gaan handhaven op de inrit maakt uw boete niet meteen geldig of ongeldig.
U heeft een melding ingediend over het parkeren bij een woning aan de Manger Catsperk. Er is een schutting weggehaald om in de tuin te parkeren. U heeft eerder een boete gekregen voor het blokkeren van een inrit op de betreffende parkeerplek.
Voordat er gehandhaafd kan worden heb ik de zaak ook neergelegd bij afdeling wegen en verkeer. Zo kan er gecontroleerd worden of hier afspraken met de bewoner zijn gemaakt of dat deze eventueel gemaakt kunnen worden. Als deze er niet zijn zullen wij langsgaan bij de bewoner om een handhavingstraject te starten. Mocht u tussentijds vragen hebben kunt u mij bereiken via onderstaande gegevens.
Ps. Mocht u tegen uw boete in bezwaar willen gaan moet u dat doen via de gegevens op de boete. Of wij eventueel gaan handhaven op de inrit maakt uw boete niet meteen geldig of ongeldig.
- Hilde
- Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
- Geslacht:
- Leeftijd: 60
Ik ben benieuwd naar het vervolg.
En naar het bezwaar.
En naar het bezwaar.
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)
- MotoRon
- Roepnaam: Ron
- Geslacht:
Opmerking van moderator MotoRon
Als er een vervolg bekend is, horen we het graag. Tot die tijd zetten we deze even in de wacht. Een berichtje aan een moderator volstaat om de zaak te heropenen.- Skipperje
- Roepnaam: Piet
- Geslacht:
Opmerking van moderator Skipperje
Bericht van TSIk heb de volgende reactie gekregen van de gemeente:
De bewoner heeft een geldige vergunning gekregen voor de inrit. Echter, is er door bewoner nooit werk van gemaakt om de stoep etc goed af te werken. Ik hoop u voldoende te hebben geïnformeerd. De vergunning is gegeven in 2011.
Ik heb nog geen reactie op mijn bezwaar
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit