Controle verlichting

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

ThunderSTreak
Moderator
Luitenant-kolonel
Adviseur Veiligheid
Vademecum
Geslacht:
Leeftijd: 67

Re: Controle verlichting

Ongelezen bericht door ThunderSTreak »

Danny weert schreef: 03 feb 2023, 11:37 Dat vind ik dus onzin wat je daar zegt. Dan zou ik dus altijd met 2 mensen in de auto moeten zitten ook als ik even snel naar de winkel moet en thuis die controle gedaan zou hebben. Want als ik dan mijn boodschap gedaan heb dan moet een iemand achter het stuur plaatsnemen en de ander even alle verlichting controleren want onze auto heeft een startknop. Of hij staat uit of deze staat aan. Dus als ik die achteruitrijlamp wil checken zou ik hem moeten starten en in zijn achteruit zetten. Gaat wat lastig met een automaat als je alleen bent wat dan rijdt die dus weg.
Wil je wat leren van een beroepschauffeur?
Achterlichten, kentekenverlichting, koplampen, stads/parkeerlichten, dagrijlampen en eventueel aanwezige zijverlichting kan je als chauffeur zelf controleren: lampjes aan en rond je voertuig lopen. Mistachterlicht kan in hetzelfde rondje mee. Neem meteen alle banden mee op profiel en beschadigingen in je rondgang. Knipperlichten kan je tegelijkertijd controleren als je de alarmlichten aanzet.

Voor je achteruitrijlicht en remlicht moet je wat meer doen, maar ook dat kan je alleen. Zoek ergens een raam op die achter je voertuig zit en kijk in je spiegels of je remlichten oplichten als je remt en of de achteruitrijlichten het doen als je de achteruit selecteert. Simpel niet?

Je kunt deze riedel de hele dag herhalen: als je lost, wanneer je instapt en zelfs rijdend in het verkeer in de reflectie van bijvoorbeeld je eigen voorverlichting in de kofferbak van degene die voor je rijdt. Achterverlichting? Ergens uit- of inparkeren in een winkelstraat met etalages: extra gratis spiegels om je verlichting te checken!

Het start met discipline! Vaak vang ik bij mijn rondgang ook zaken die collega’s gemist hebben: vaak zijn het dezelfde! Hoe zou dat komen?

Moeilijke koplamp of vervelend torxboutje: garage!
Met vriendelijke groet,

ThunderSTreak
Afbeeldingdrive safe4safetyAfbeelding
Danny weert TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Danny weert »

Thunderstreak,

Dus als jij even naar de supermarkt gaat dan parkeer jij daarna je auto even voor een raam om de achteruitrijlamp te checken. Tuurlijk geloof ik dit meteen.
Skipperje
Moderator
Agent-BD
Vademecum
Brigadier
Roepnaam: Piet
Geslacht:

Ongelezen bericht door Skipperje »

Ik heb erg veel verkeerscontroles gedaan. En vooraf was duidelijk waarvoor wel en waarvoor niet een waarschuwing. Daar houd je je ook aan. Toch moet mij iets van het hart. Voor alle lampen waarschuwen, maar meteen een boete voor een achteruitrijlicht? Ik vind het een vreemde afspraak en meer ga ik er ook niet over zeggen.

Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit
ThunderSTreak
Moderator
Luitenant-kolonel
Adviseur Veiligheid
Vademecum
Geslacht:

Ongelezen bericht door ThunderSTreak »

Danny weert schreef: 03 feb 2023, 17:01 Thunderstreak,

Dus als jij even naar de supermarkt gaat dan parkeer jij daarna je auto even voor een raam om de achteruitrijlamp te checken. Tuurlijk geloof ik dit meteen.

Nee, dat doe ik al als ik thuis wegrijd en inderdaad ook wanneer ik bij de super wegrijd.
Met vriendelijke groet,

ThunderSTreak
Afbeeldingdrive safe4safetyAfbeelding
zijlvaart67
Moderator
Agent
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Hoe dan ook; er is een bekeuring uitgeschreven en het staat meneer vrij om in bezwaar te gaan met elk argument dat deze maar verzinnen kan; wellicht heeft een OvJ of rechter wel medelijden..

'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'

Gesloten