In principe maakt het niets uit of je een poedel los laat lopen of een grote duitse herder.
Een hond mag wel of niet loslopen, en dan moet het niets uitmaken of wat voor soort hond het is.
Als een hond een andere hond dood bijt..
Moderator: Moderatorteam
-
- Infopolitie Gast
Van elke hond kun je een zogenaamde "vechthond" maken, of het nu een Jack-Russel is of een bouvier, nagenoeg elke hond zal zijn/haar baas beschermen. Een pitbull is ook een type hond, welke geschikt zijn geacht voor het vechten tegen elkaar. Alleen is het niet de hond, want een pitbull is een super sociale hond, maar het is de eigenaar/houder die een hond kan maken en breken, dus kijk niet de hond aan, maar zijn of haar baas.Anonymous schreef:er zit natuuurlijk wel een verschil of dat je een kleine hond laat los lopen of dat je een hond laat los lopen waarvan bekend is dat ze zijn 'gefokt' om er vechthonden van te maken.
Terug te komen op uw verhaal, er zijn genoeg mensen in Nederland die een Stafford thuis hebben omdat ze er mooi uitzien, maar ook nog eens super-sociaal zijn thuis, dus niet gelijk met vooroordelen klaar staan.
Ik vergelijk het maar zo, niet elk mens met een tatoeage is asociaal
Doggieman

-
- Infopolitie Gast
Martine heeft inderdaad een punt, wanneer deze hond niet in het bezit is van een FCI stamboom dan valt deze onder artikel 73 van het GWW.
Heeft de hond wel een FCI stamboom, dan zou het APV een rol kunnen spelen, mits het gebied waar de hond(en) loslopen geen losloopgebied betreft.
En tja, wat als de hond al wat op z'n kerfstok heeft staan aangaande bijtincidenten al dan niet met dodelijke afloop met soortgenoten of andere dieren, hier een voorbeeld van zo'n geval; http://www.chrisisaak.nl/storm/. Uiteraard in ogenschouw nemende dat we niet het hele verhaal kennen, maar zoals het hier staat heeft deze hond zich meerdere malen te goed gedaan aan een kat, met als gevolg, euthenasie.
Met vriendelijke groet,
Voorlichting Wetgeving Staffordshire Terriërs Nederland
Heeft de hond wel een FCI stamboom, dan zou het APV een rol kunnen spelen, mits het gebied waar de hond(en) loslopen geen losloopgebied betreft.
En tja, wat als de hond al wat op z'n kerfstok heeft staan aangaande bijtincidenten al dan niet met dodelijke afloop met soortgenoten of andere dieren, hier een voorbeeld van zo'n geval; http://www.chrisisaak.nl/storm/. Uiteraard in ogenschouw nemende dat we niet het hele verhaal kennen, maar zoals het hier staat heeft deze hond zich meerdere malen te goed gedaan aan een kat, met als gevolg, euthenasie.
Met vriendelijke groet,
Voorlichting Wetgeving Staffordshire Terriërs Nederland
-
- Infopolitie Gast
-
- Infopolitie Gast
ik heb verder nog niet gehandeld. wat ik in het begin al zei. Ik neem wat de eigenaar van die hond met een korreltje zou.
Hetgeen wat hij zij zette me aan het denken.
Heb hem sindsdien ook niet meer gezien, ik loop als ik hem zou zien gewoon lekker de andere kant op. IK ga de prolemen niet opzoeken.
Ik kom vaak andere buurtbewoners tegen, mocht hij daar ook vervelend/driegend tegen doen, dan hoor ik dat wel.
Dan kun je er ook iets met z'n allen aan doen, door gezamelijk bijvoorbeeld aangifte te doen.
Hetgeen wat hij zij zette me aan het denken.
Heb hem sindsdien ook niet meer gezien, ik loop als ik hem zou zien gewoon lekker de andere kant op. IK ga de prolemen niet opzoeken.
Ik kom vaak andere buurtbewoners tegen, mocht hij daar ook vervelend/driegend tegen doen, dan hoor ik dat wel.
Dan kun je er ook iets met z'n allen aan doen, door gezamelijk bijvoorbeeld aangifte te doen.