Hoe dan ook; de Wegenverkeerswet en de bijbehorende handhaving is wel duidelijk. Voor de Wegenwet is interessant om te weten hoe de gemeente het eea heeft geregistreerd en hoe lang de huidige situatie al voortduurt.
In mijn dorp heeft zich ook ooit een dergelijke casus afgespeeld bij m'n buurman, een verzorgingsflat met een eigen parkeerterrein. Van de ene op de andere dag werd dit parkeerterrein door de eigenaar afgesloten met borden en de gemeente vond dit prima; 'het is hun eigendom'. Een discussie over de Wegenwet vond men niet interessant..
Al verhinderde mij dat niet om er te parkeren. Ik heb nog nooit gezien dat een auto bekeurd werd ogv art 461 sr.
Wij kunnen het hier wel heel moeilijk maken, maar ik vrees dat de topicstarter daar niet mee geholpen is.. Mijn advies: bel de gemeente en vraag naar hun insteek.. En als de huidige situatie geen probleem oplevert, laat het vooral zo en bel ze niet..
Juridisch gezien vind ik de huidige situatie 'zwak'. Een situatie die zich niet leent voor een goede onderbouwing als het mis gaat..
parkeerplaats op privégrond
Moderator: Moderatorteam
- zijlvaart67
- Geslacht:
- Leeftijd: 59
Re: parkeerplaats op privégrond
'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'
-
Henk_1983 TS
- Infopolitie Gast
Re: parkeerplaats op privégrond
Hartelijk dank allemaal voor het meedenken. Ik ga in ieder geval in overleg met de projectontwikkelaar die mij deze parkeerplaats heeft verkocht (het voelt in de huidige situatie toch een beetje als een kat in de zak kopen), om proberen de kosten die ik moet maken om de parkeerplaats te voorzien van een parkeerbeugel te verhalen. Een belletje naar de gemeente kan mijn inziens ook geen kwaad, dus dat ga ik ook zeker doen.