met een quad over de openbare weg?

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Skipperje
Moderator
Moderator
Agent-BD
Vademecum
Roepnaam: Piet
Geslacht: Man
Leeftijd: 66

Re: met een quad over de openbare weg?

Ongelezen bericht door Skipperje »

wilco112 schreef:Hallo Piet

Teneerste Bedankt!

, maar nu heb ik geleerd met het certificaat dat een trekker moet kunnen heffen voortbewegen en aandrijven ? en volgens mij kan een quad alleen voortbewegen ( trekken van een aanhangertje)

maar inprinciepe als ik me aan de regels houdt en een afgeknotte 3hoek monteer moet het in orde zijn ? ( als de quad een trekpunt voor een aanhanger heeft ? of mag het ook zonder ? )

want ik wil het wel goed inorde hebben dat ik geen gedonder krijg met politie
Jouw vragen zijn juist. Een quad zonder voortbewegen en heffen is geen landbouwtrekker. Dat is gewoon een kentekenplichtig voertuig en dan heb je een echt rijbewijs nodig. Maar, ze zijn er wel.

Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit
Henk E
Lid
Lid
Roepnaam: henk e

Ongelezen bericht door Henk E »

en als hij er nu gewoon een trekhaak op zet en een liertje voorop met een paar heflatten en klaar is kees?
Skipperje
Moderator
Moderator
Agent-BD
Vademecum
Roepnaam: Piet

Ongelezen bericht door Skipperje »

Henk E schreef:en als hij er nu gewoon een trekhaak op zet en een liertje voorop met een paar heflatten en klaar is kees?
Je bedoelt dat er een heftruck van gemaakt moet worden? Dat kan, maar dan is het geen landbouwtrekker, maar zou het een motorrijtuig met beperkte snelheid kunnen zijn. Maar, een heftruck heeft wel een maximale constructiesnelheid en daar voldoen de meeste quads niet aan. Zodra een heftruck (in de vorm van quad) sneller wil dan 45 km/h is hij kentekenplichtig.

Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit
Henk E
Lid
Lid
Roepnaam: henk e

Ongelezen bericht door Henk E »

Piet.
Je bedoelt dan heftruck lepels en dat is heel wat anders dan hef latten, hef latten zitten voor of achter een trekker en daar koppel je allerlei machines aan.(dat moet een Fries toch wel weten met al het landbouwverkeer?) :D

kan een quad als landbouw voertuig verzekert worde - ... Gratis Adviseurs - Online vraag & antwoord

kan een quad als landbouw voertuig verzekert worde - ... Gratis Adviseurs - Online vraag & antwoord. Kan ik en quad als landbouwvoertuig verzekeren,en aan welke voorwaarden moet ik dan voldoen.

http://www.motor-magazine.nl/uploads/do ... 1PM569.pdf
http://edepot.wur.nl/165302

enz. enz. zo is er een hoop te vinden op internet, even Googelen en je bent een hele dag aan het lezen
(je hebt wel een hele grote kans dat je het dan nog niet zeker weet want enkele berichten zijn tegenstrijdig)
voor zover ik het bekijk heeft hij wel kans omdat Wilco 112 het daadwerkelijk gebruikt voor agrarische werkzaamheden.
Je hebt niet voldoende rechten om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Botje
OnTroerend goed
OnTroerend goed

Ongelezen bericht door Botje »

Hoe Wilco de quad gaat gebruiken is niet belangrijk. De quad zal aan de eisen van een landbouwtrekker of een motorrijtuig met beperkte snelheid moeten voldoen. Die quads zullen er best zijn maar ik ben ze nog niet tegengekomen. Tot nu toe is elke quad die ik ben tegengekomen en die een 25km-plaatje, een afgeknotte driehoek of een GV-kenteken had fout geweest en dat heeft de eigenaars behoorlijk wat geld gekost.
Voorts ben ik van mening dat er een einde moet komen aan de figuur Zwarte Piet.
Gesloten