En die ene + de zijstraten zijn na een goede inrichting dus de doelgroep voor de snelheidscontroles.[/quote]thijeleo schreef:Klopt, de politie is er om te handhaven, maar het handhaven moet wel een zinvolle bijdrage zijn aan de verkeersveiligheid. Het is niet voor niets dat het CROW (zie de quote van Thunderstreak) komt met aanbevelingen. Ik prijs de dag dat de regering zegt dat die aanbevelingen wet worden en dat de gemeenten zich er aan moeten houden.Fietser2 schreef:Blijft ik wel bij mijn punt dat je argumenten echt niet serieus kan nemen. Iemand anders noemde het 'afschuiven' en daar komt het dan in wezen wel op neer. Politie is er (ondermeer) om te handhaven of eigenlijk (hoop ik) liever om de veiligheid te bewaken. De gemeentes voldoen blijbkaar wel aan de eisen aan een 30-zone maar geven dus vaak geen gehoor aan de richtlijnen (die dus niet wettelijk bepalend zijn) van CROW. Ik zie dus werkelijk geen enkel geldig argument hierboven om níet te controleren in 30-zones.thijeleo schreef: Hiermee bevestig je alleen maar mijn stelling: als de gemeente nu eens de moeite zou nemen om de wegen ook zo in te richten dat dit niet mogelijk is, bestaat dit probleem niet, het KAN immers niet.
Daarom dus ook mijn opmerking over de aanpak van verkeershufters.Fietser2 schreef:Nee maar een kind kan zonder problemen doodgereden worden door één van de talloze idioten die gewoon 50 of meer jakkeren door een ingestelde 30-zone. Wederom commentaar wat ik helaas niet serieus kan nemen.thijeleo schreef: Overigens zie ik wel een heel groot verschil tussen een 30km gebied en een snelweg. Op een 30km gebied moeten kinderen gewoon kunnen spelen, op een snelweg mogen ze niet eens komen.
Snelwegen zijn juist bedoeld om het verkeer op een vlotte manier op weg te brengen en om te voorkomen dat er sluipverkeer ontstaat. Dat dat tegenwoordig niet meer werkt (vanwege de files) is jammer maar helaas. De snelheid die normaal gesproken op de snelweg gereden mag worden maakt de weg juist aantrekkelijk en zal sluipverkeer verminderen, er valt immers geen tijdswinst te behalen (weer: jammer van al die files die deze bedoeling voor een groot deel om zeep helpen.)Fietser2 schreef:Waarom zeg je niet zoiets over bijvoorbeeld snelwegen of de eerder genoemde binnenwegen die net zo goed met 100 (autoweg) gereden kunnen worden?thijeleo schreef: Dat krijg je dus voor elkaar door dat gebied ook zo in te richten ipv een dom bordje 30 en dan maar achterover leunen. Er staat toch een bordje en dus rijdt iedereen daar gewoon 30!!!!, aldus de gemeente.
Let wel: ik rijd weinig auto en als ik auto rijd, tracht ik toch altijd de veiligheid in acht te nemen en me daarbij dus (bijna) altijd aan de snelheid te houden en heb dus weinig last van de vele controles. Mijn persoonlijk heb je dus niet met de controles die WEL uitgevoerd worden (en mocht het wel eens voorkomen dan is het gewoonweg eigen schuld dikke bult voor mij; ik heb echt wel op de blaren gezeten in het verleden)
Klopt: er zijn wetten, er zijn regels, maar die zijn dus afhankelijk van de bereidheid van de bestuurder om zich er wel of niet aan te houden. Daarom zeg ik dus: richt de weg zo in dat men niet wordt uitgenodigd om harder te rijden, dan keert de snelheidsrust vanzelf weer terug. (op die hufters, die ik al noemde, na dus. En daar wordt echt wel op gecontroleerd met als risico dat degenen, die dus net boven de toegestane snelheid rijden er de dupe van worden.Fietser2 schreef:En hier verbaas ik me ernstig over en het baart mij zelfs zorgen dat zo'n uitspraak gedaan wordt door een agent. Er zijn wetten, er zijn regels. Daarbij zijn er richtlijnen die niet opgevolgd hoeven te worden maar het heeft wel de voorkeur en vervolgens wordt doodleuk even bepaald dooer een 'willekeurig' iemand die geen wetmaker is, dat dat bordje niet voldoende is (met de bijbehorende dubbele streep)?thijeleo schreef: Hetzelfde geldt overigens voor 80 km/h wegen die ineens teruggebracht moeten worden naar 60. Zet er een bordje neer en klaar is de gemeente, toch? Niet dus.
Maar nog altijd zie ik niet waarom nu niet. Er wordt niet gehandhaafd en niet omdat de regels niet zijn opgevolgd door de gemeente maar omdat de richtrlijnen dus niet worden opgevolgd. De wet wordt dus niet gehandhaafd.