volgens mij is dit een moeilijk punt . de politie in mijn woonplaats weet hier geen raad mee en een van de hermandad raadde dit forum aan om te peilen wat de ideen zijn van anderen .
ik ben dus genoodzaakt dichter bij huis te blijven dan ik wil zolang er geen betaalbare oplossing is . maar ja als ex-biker ben ik een beetje eigenwijs en wil graag in mijn schuurtje hobbyen ondanks de beperkingen en de dingen die ik bouw uitproberen maar dan zonder bekeuringen want dat kan bruintje niet trekken . heb ik weer teveel over mezelf gezegd ? ik vind dit trouwens wel een leuk iets zo'n forum om lekker te discusieren over allerlij zaken .
scootmobiel aanpassen
Moderator: Moderatorteam
- ThunderSTreak
- Moderator
- Geslacht:
- Leeftijd: 66
Nogmaals terug naar mijn idee.
Als je een aggegraatje bouwt wat een 12 volt's dynamootje aandrijft met een behoorlijke output en deze als voeding op je tractiebatterijen zet heb je volgens mij wel actieradius. Voordeel is dat je hoe dan ook binnen eisen van je scootmobiel blijft. Voeding komt niet van de tractiebatterij, maar van je generator. Snelheid blijft begrenst omdat je niets inhoudelijks verandert aan de constructie.
Nu heb ik geen idee hoe zwaar de batterijen zijn in een scootmobiel, maar ik schat zo'n 100 Ah. Stel dat je daar normaal twee uur mee kunt rijden, dan is je verbruik 50 Ah.
Met een door een brandstofmotor aangedreven dyamo van 50 Ah heb je dus stroom voor een uur rijden met je scootmobiel. Volgens mij is dat ook een beetje het vermogen wat een standaard autodynamo levert. Moet in theorie aan te drijven zijn met een 50cc'tje.
Als je een aggegraatje bouwt wat een 12 volt's dynamootje aandrijft met een behoorlijke output en deze als voeding op je tractiebatterijen zet heb je volgens mij wel actieradius. Voordeel is dat je hoe dan ook binnen eisen van je scootmobiel blijft. Voeding komt niet van de tractiebatterij, maar van je generator. Snelheid blijft begrenst omdat je niets inhoudelijks verandert aan de constructie.
Nu heb ik geen idee hoe zwaar de batterijen zijn in een scootmobiel, maar ik schat zo'n 100 Ah. Stel dat je daar normaal twee uur mee kunt rijden, dan is je verbruik 50 Ah.
Met een door een brandstofmotor aangedreven dyamo van 50 Ah heb je dus stroom voor een uur rijden met je scootmobiel. Volgens mij is dat ook een beetje het vermogen wat een standaard autodynamo levert. Moet in theorie aan te drijven zijn met een 50cc'tje.
Met vriendelijke groet,
ThunderSTreak
drive safe4safety
ThunderSTreak

-
- Infopolitie Gast
leuk idee thunder , hier kan ik iets mee . bedanktThunderSTreak schreef:Nogmaals terug naar mijn idee.