Parkeren door een vreemde op je oprit (dus geen openbare weg
Moderator: Moderatorteam
-
Martin
- Infopolitie Gast
Tsja zet er een wielklem op en vraag voor het verwijderen 100 euro. Een wielklem kun je aanschaffen en na een paar keer gebruik is de prijs eruit. Ik zou niet weten waarom dit niet zou mogen. Onbruikbaar maken is het niet, want zonder wielklem werkt de auto nog gewoon. En zo verdien je op den duur nog geld aan je oprit.
- rich
- Moderator
- Geslacht:
- Leeftijd: 51
Dat is niet correct Martin. De Hoge Raad heeft in 1971 en in 1972 al een mening gegeven over dat onderwerp. Als een goed op enig moment niet meer bruikbaar is en op dat moment niet meer kan functioneren dan is er volgens die arresten gewoon sprake van een vernieling zoals bedoeld in art 350 Sr.
met een vriendelijke groet, Rich
rich@infopolitie.nl
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
rich@infopolitie.nl
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
-
Leanderx
- Infopolitie Gast
Ik zie wel eens van die bordjes voor takelregelingen, ook bij particulieren. Daarbij staat dan dat er niet mag worden geparkeerd op de oprit anders zal de auto worden weggetakeld.
De kosten kan je denk ik vast terugverhalen op de eigenaar van het voertuig, desnoods met een incassobureau. Ik denk wel dat je wel goed en duidelijk borden moet neerzetten en foto's van de situatie op dat moment maken.
De kosten kan je denk ik vast terugverhalen op de eigenaar van het voertuig, desnoods met een incassobureau. Ik denk wel dat je wel goed en duidelijk borden moet neerzetten en foto's van de situatie op dat moment maken.
-
HVT RTM
- Infopolitie Gast
-
Martin
- Infopolitie Gast
Oke, wist ik niet, maar persoonlijk zou ik dat risico in deze sitiuatie aandurven.rich schreef:Dat is niet correct Martin. De Hoge Raad heeft in 1971 en in 1972 al een mening gegeven over dat onderwerp. Als een goed op enig moment niet meer bruikbaar is en op dat moment niet meer kan functioneren dan is er volgens die arresten gewoon sprake van een vernieling zoals bedoeld in art 350 Sr.