Parkeren door een vreemde op je oprit (dus geen openbare weg

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Martin
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Martin »

Tsja zet er een wielklem op en vraag voor het verwijderen 100 euro. Een wielklem kun je aanschaffen en na een paar keer gebruik is de prijs eruit. Ik zou niet weten waarom dit niet zou mogen. Onbruikbaar maken is het niet, want zonder wielklem werkt de auto nog gewoon. En zo verdien je op den duur nog geld aan je oprit.
rich
Moderator
Moderator
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 51

Ongelezen bericht door rich »

Dat is niet correct Martin. De Hoge Raad heeft in 1971 en in 1972 al een mening gegeven over dat onderwerp. Als een goed op enig moment niet meer bruikbaar is en op dat moment niet meer kan functioneren dan is er volgens die arresten gewoon sprake van een vernieling zoals bedoeld in art 350 Sr.
met een vriendelijke groet, Rich

rich@infopolitie.nl

Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
Leanderx
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Leanderx »

Ik zie wel eens van die bordjes voor takelregelingen, ook bij particulieren. Daarbij staat dan dat er niet mag worden geparkeerd op de oprit anders zal de auto worden weggetakeld.

De kosten kan je denk ik vast terugverhalen op de eigenaar van het voertuig, desnoods met een incassobureau. Ik denk wel dat je wel goed en duidelijk borden moet neerzetten en foto's van de situatie op dat moment maken.
HVT RTM
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door HVT RTM »

Dopfel schreef:...de bewoner moet zelf laten slepen en dan hopen dat-ie z'n kosten kan verhalen.
Dus ik bel voor een takel en dan zeg ik:"sleep die wagen is een meter of drie weg."

Doet/mag die berger dat dan zomaar?
mashi
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Geslacht:

Ongelezen bericht door mashi »

Ja maar kost je tegenwoordig wel dik 300 euries en op wie ga je die verhalen?

kost je weer een kort geding in de hoop dat de rechter zich in het verhaal kan vinden, etc,etc

Vandaar dat de bordjes er in de praktijk hangen, maar er nooit gesleept wordt :wink:
Martin
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Martin »

rich schreef:Dat is niet correct Martin. De Hoge Raad heeft in 1971 en in 1972 al een mening gegeven over dat onderwerp. Als een goed op enig moment niet meer bruikbaar is en op dat moment niet meer kan functioneren dan is er volgens die arresten gewoon sprake van een vernieling zoals bedoeld in art 350 Sr.
Oke, wist ik niet, maar persoonlijk zou ik dat risico in deze sitiuatie aandurven.
MotoRon
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door MotoRon »

Creatieve oplossingen genoeg.
Eén ding is in ieder geval duidelijk, voorkomen is beter dan genezen. En dat voorkomen doe je door er een afsluiting op te zetten, bv zoals aangegeven mbv. een paaltje, een klaphekje o.i.d. Dat werkt in ieder geval...
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
Gesloten