Vernieling fiets

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

thijeleo
In Memoriam
Agent
Roepnaam: Leo

Ongelezen bericht door thijeleo »

Ook een voorwaardelijke straf levert een strablad op, immers de rechter heeft gevonden dat je het feit wel hebt gepleegd, maar heeft je er geen straf voor opgelegd, maar een straf, die uitgevoerd zal worden op het moment dat je nog een keer mishandeling pleegt. Met andere woorden: je hebt nu een strafblad. Ik bedoel maar....
Joost TS
Infopolitie Gast

Ontkenning schuld

Ongelezen bericht door Joost »

Als deze jongen zijn verhaal doet en de rechter ziet dat deze jongen een schoon strafblad heeft,dan kan dat wel degelijk invloed hebben op de uitspraak.En natuurlijk moet je bij onschuld eisen dat de getuigen gehoord worden,lijkt me logisch.Of de rechter daar aan toe geeft is een 2de.Maar je laat je toch niet zo maar 190 euro op je mouw spelden of wel? :?
Joost TS
Infopolitie Gast

LOL

thijeleo schreef:Ook een voorwaardelijke straf levert een strablad op, immers de rechter heeft gevonden dat je het feit wel hebt gepleegd, maar heeft je er geen straf voor opgelegd, maar een straf, die uitgevoerd zal worden op het moment dat je nog een keer mishandeling pleegt. Met andere woorden: je hebt nu een strafblad. Ik bedoel maar....
Is die van mij dan zoek geraakt,kan natuurlijk ook....? :shock: :lol:
thijeleo
In Memoriam
Agent
Roepnaam: Leo

Ongelezen bericht door thijeleo »

Vraag maar eens na of je een strafblad hebt, ik durf er bijna een gebakje op te zetten.

Die jongen heeft dus het probleem, dat er meer getuigen tegen hem verklaren dan dat er getuigen voor hem verklaren. Bij de rechter is het dan een simpele optelsom, wie de meeste stemmen krijgt is het bokje, al dan niet schuldig. Ook een rechter kan alleen maar tegen iemand kijken, hij kan er nog steeds niet in kijken......
Joost TS
Infopolitie Gast

Ok...

thijeleo schreef:Vraag maar eens na of je een strafblad hebt, ik durf er bijna een gebakje op te zetten.

Die jongen heeft dus het probleem, dat er meer getuigen tegen hem verklaren dan dat er getuigen voor hem verklaren. Bij de rechter is het dan een simpele optelsom, wie de meeste stemmen krijgt is het bokje, al dan niet schuldig. Ook een rechter kan alleen maar tegen iemand kijken, hij kan er nog steeds niet in kijken......
Ik zal het eens een keer navragen.Er moet dan staan 1 x inbraak onder invloed 1 x diefstal,1 x geweldpleging en 1 maal brandstichting onder invloed. En op alles heb ik voorwaardelijk gekregen.Dus eigenlijk best wel een lijstje. :?
Guido TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Guido »

een baan bij de politie KMar, beveiliging of de overheid in het algemeen kan je sowieso wel schudden nu.

hoe oud ben je eigenlijk?
Joost TS
Infopolitie Gast

Toch...

Guido schreef:een baan bij de politie KMar, beveiliging of de overheid in het algemeen kan je sowieso wel schudden nu.

hoe oud ben je eigenlijk?
38 nu.. Maar ik ben al Lasser van beroep,dus voor mij heeft dat zowieso verder geen invloed.In het geval van deze jongen vind ik het advies van een agent om het niet voor te laten komen ergens niet slim,als die jongen de waarheid spreekt.Want de heren kunnen zo keer op keer mensen rippen,voor bv 190 euro.Er wordt zo wel een gat in de markt bloot gelegd.
SWAT
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 65

Re: Laten voorkomen.2

Ongelezen bericht door SWAT »

Joost schreef:Wat dan onzin was,omdat ik in het verleden 2 keer eerder veroordeeld ben.Al zit er wel een behoorlijk aantal jaar tussen.
Kijk en daar zit de crux. Als deze veroordelingen langer dan 5 jaar geleden waren dan tellen ze voor de rechter niet meer als recidive en ben je "blanco".
Ook bestaat de mogelijkheid dat men je naam niet goed ingevoerd heeft en dus je echte strafblad niet boven water is gekomen.

Soms schrijft men een "ij" als een "y" en dat kan wel eens het gevolg hebben dat een verkeerde naam wordt nagetrokken.
Stay safe out there.
Joost TS
Infopolitie Gast

Re: Laten voorkomen.3

SWAT schreef:
Joost schreef:Wat dan onzin was,omdat ik in het verleden 2 keer eerder veroordeeld ben.Al zit er wel een behoorlijk aantal jaar tussen.
Kijk en daar zit de crux. Als deze veroordelingen langer dan 5 jaar geleden waren dan tellen ze voor de rechter niet meer als recidive en ben je "blanco".
Ook bestaat de mogelijkheid dat men je naam niet goed ingevoerd heeft en dus je echte strafblad niet boven water is gekomen.

Soms schrijft men een "ij" als een "y" en dat kan wel eens het gevolg hebben dat een verkeerde naam wordt nagetrokken.
Op de vechtpartij na was alles voor mijn 20ste ongeveer,er zit dus al minimaal 16 jaar tussen.
SWAT
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 65

Ongelezen bericht door SWAT »

Dan is de kans zeer groot dat je strafblad geschoond is en dus feitelijk niet meer bestaat.
Stay safe out there.
Gesloten