Vernieling fiets
Moderator: Moderatorteam
Ook een voorwaardelijke straf levert een strablad op, immers de rechter heeft gevonden dat je het feit wel hebt gepleegd, maar heeft je er geen straf voor opgelegd, maar een straf, die uitgevoerd zal worden op het moment dat je nog een keer mishandeling pleegt. Met andere woorden: je hebt nu een strafblad. Ik bedoel maar....
-
Joost TS
- Infopolitie Gast
Ontkenning schuld
Als deze jongen zijn verhaal doet en de rechter ziet dat deze jongen een schoon strafblad heeft,dan kan dat wel degelijk invloed hebben op de uitspraak.En natuurlijk moet je bij onschuld eisen dat de getuigen gehoord worden,lijkt me logisch.Of de rechter daar aan toe geeft is een 2de.Maar je laat je toch niet zo maar 190 euro op je mouw spelden of wel? 
-
Joost TS
- Infopolitie Gast
LOL
Is die van mij dan zoek geraakt,kan natuurlijk ook....?thijeleo schreef:Ook een voorwaardelijke straf levert een strablad op, immers de rechter heeft gevonden dat je het feit wel hebt gepleegd, maar heeft je er geen straf voor opgelegd, maar een straf, die uitgevoerd zal worden op het moment dat je nog een keer mishandeling pleegt. Met andere woorden: je hebt nu een strafblad. Ik bedoel maar....
Vraag maar eens na of je een strafblad hebt, ik durf er bijna een gebakje op te zetten.
Die jongen heeft dus het probleem, dat er meer getuigen tegen hem verklaren dan dat er getuigen voor hem verklaren. Bij de rechter is het dan een simpele optelsom, wie de meeste stemmen krijgt is het bokje, al dan niet schuldig. Ook een rechter kan alleen maar tegen iemand kijken, hij kan er nog steeds niet in kijken......
Die jongen heeft dus het probleem, dat er meer getuigen tegen hem verklaren dan dat er getuigen voor hem verklaren. Bij de rechter is het dan een simpele optelsom, wie de meeste stemmen krijgt is het bokje, al dan niet schuldig. Ook een rechter kan alleen maar tegen iemand kijken, hij kan er nog steeds niet in kijken......
-
Joost TS
- Infopolitie Gast
Ok...
Ik zal het eens een keer navragen.Er moet dan staan 1 x inbraak onder invloed 1 x diefstal,1 x geweldpleging en 1 maal brandstichting onder invloed. En op alles heb ik voorwaardelijk gekregen.Dus eigenlijk best wel een lijstje.thijeleo schreef:Vraag maar eens na of je een strafblad hebt, ik durf er bijna een gebakje op te zetten.
-
Guido TS
- Infopolitie Gast
-
Joost TS
- Infopolitie Gast
Toch...
38 nu.. Maar ik ben al Lasser van beroep,dus voor mij heeft dat zowieso verder geen invloed.In het geval van deze jongen vind ik het advies van een agent om het niet voor te laten komen ergens niet slim,als die jongen de waarheid spreekt.Want de heren kunnen zo keer op keer mensen rippen,voor bv 190 euro.Er wordt zo wel een gat in de markt bloot gelegd.Guido schreef:een baan bij de politie KMar, beveiliging of de overheid in het algemeen kan je sowieso wel schudden nu.
hoe oud ben je eigenlijk?
- SWAT
- Geslacht:
- Leeftijd: 65
Re: Laten voorkomen.2
Kijk en daar zit de crux. Als deze veroordelingen langer dan 5 jaar geleden waren dan tellen ze voor de rechter niet meer als recidive en ben je "blanco".Joost schreef:Wat dan onzin was,omdat ik in het verleden 2 keer eerder veroordeeld ben.Al zit er wel een behoorlijk aantal jaar tussen.
Ook bestaat de mogelijkheid dat men je naam niet goed ingevoerd heeft en dus je echte strafblad niet boven water is gekomen.
Soms schrijft men een "ij" als een "y" en dat kan wel eens het gevolg hebben dat een verkeerde naam wordt nagetrokken.
Stay safe out there.
-
Joost TS
- Infopolitie Gast
Re: Laten voorkomen.3
Op de vechtpartij na was alles voor mijn 20ste ongeveer,er zit dus al minimaal 16 jaar tussen.SWAT schreef:Kijk en daar zit de crux. Als deze veroordelingen langer dan 5 jaar geleden waren dan tellen ze voor de rechter niet meer als recidive en ben je "blanco".Joost schreef:Wat dan onzin was,omdat ik in het verleden 2 keer eerder veroordeeld ben.Al zit er wel een behoorlijk aantal jaar tussen.
Ook bestaat de mogelijkheid dat men je naam niet goed ingevoerd heeft en dus je echte strafblad niet boven water is gekomen.
Soms schrijft men een "ij" als een "y" en dat kan wel eens het gevolg hebben dat een verkeerde naam wordt nagetrokken.