wapenstokhouder

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Schaaltje7 TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Schaaltje7 »

Ik ben zelf motorrijder en heb hem aan zo'n dezelfde wapenstokhouder hangen. Sommige collega motorrijders hebben hem in hun laars gestoken, dat vind ik alleen maar link. Dit was een ideale oplossing, mocht ik gewoon een uniformdienst doen dan zit ie gewoon netje opgeborgen in de broek. Echt een aanrader die wapenstokhouder.
Botje
OnTroerend goed
Agent

Ongelezen bericht door Botje »

The Scorpion schreef:het zou agressief zijn..... je pistool openlijk dragen kijkt niemand van op, maar een lullig wapenstokje is een drama. wat een gedoe om niks.
Je pistool openlijk dragen kijkt niemand van op... Ik heb ooit, het zal een jaar of 12 geleden zijn, een klacht aan mijn broek gehad vanwege het "ostentatief" dragen van het vuurwapen. Gewoon normaal in uniform gekleed een advocaat aan de kant gezet en die was daar niet zo blij mee. Zeg dus nooit nooit.
rich
Moderator
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 51

Ongelezen bericht door rich »

Ik geloof ook niet dat er veel agressie vanaf straalt maar ik vind het totaal niet uniform overkomen. Ik begrijp dan ook niet waarom sommigen zelf denken te bepalen dat zij zich niet aan de (ongeschreven) voorschriften hoeven te houden.

Mede omdat velen een eigen idee hadden over het oude uniform is de vraag naar het nieuwe uniform gekomen.

Regels schijnen echter ook voor de politie lastig te volgen te zijn.
met een vriendelijke groet, Rich

rich@infopolitie.nl

Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
Kirs
Toplid
Geslacht:
Leeftijd: 46

Ongelezen bericht door Kirs »

rich schreef:Regels schijnen echter ook voor de politie lastig te volgen te zijn.
Ik ken er wel een paar die wel hun rechten kennen, maar niet hun plichten...
Wat niet uit je hart komt, zal een ander hart niet raken
Chris
Stamgast
Agent
Inspecteur
Roepnaam: Chris
Geslacht:
Leeftijd: 44

Ongelezen bericht door Chris »

Regels schijnen echter ook voor de politie lastig te volgen te zijn.
Ach ja, wat zal ik zeggen.....

Zo blijkt wel weer met boeven vang je boeven....... :twisted:

:wink:
Martien TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Martien »

HAYO!

Ik heb zelf een wapenstokhouder omdat ik linkshandig ben en een oude uniformbroek heb. Mijn wapen zit dus over mijn wapenstokzak heen, en daardoor kan mijn wapenstok niet in mijn wapenstokzak. Rechts zit er geen, dus ik ben noodedwongen aan de houder gegaan.

Echter het volgende, ik heb met IBT ondervonden dat je je wapenstok in het heetst van de strijd veel sneller uit je wapenstokzak hebt dan uit je houder. Zodra ik mijn nieuwe broeken binnen heb, waar rechts wel een wapenstokzak zit, ga ik die gebruiken. Veiligheid is echt het belangrijkst.

Daarnaast is de houder niet handig als je in de auto zit, want je wapenstok zit altijd in de weg.

Ciao
Knutselsmurf TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Knutselsmurf »

Botje schreef:
The Scorpion schreef:het zou agressief zijn..... je pistool openlijk dragen kijkt niemand van op, maar een lullig wapenstokje is een drama. wat een gedoe om niks.
Je pistool openlijk dragen kijkt niemand van op... Ik heb ooit, het zal een jaar of 12 geleden zijn, een klacht aan mijn broek gehad vanwege het "ostentatief" dragen van het vuurwapen. Gewoon normaal in uniform gekleed een advocaat aan de kant gezet en die was daar niet zo blij mee. Zeg dus nooit nooit.
Hoe is die klacht toen afgehandeld ?

Ik durf best de weg te vragen aan een agent met pistool, wapenstok en peppespray. :lol:
Botje
OnTroerend goed
Agent

Mijn toenmalige teamleider heeft er hartleijk om kunnen lachen (nadat hij "ostentatief" had opgezocht in de Van Dale) en de advocaat heeft er een net briefje terug gehad volgens mij.
Voorts ben ik van mening dat er een einde moet komen aan de figuur Zwarte Piet.
Knutselsmurf TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Knutselsmurf »

Zou er in de van Dale ook een woord staan dat zo iets betekend als
"moeilijke woorden gebruiken om het moeilijk en/of interesant doen" ?
Camel TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Camel »

In dat geval kun je spreken van 'pompeus taalgebruik'.
Onyx TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Onyx »

Botje schreef:... (nadat hij "ostentatief" had opgezocht in de Van Dale) ..
Heb het ook maar even opgezocht en ziedaar => een handig linkje voor de nieuwsgierige luiaards onder ons! :wink:

http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenb ... stentatief
Botje
OnTroerend goed
Agent

Kenners en liefhebbers hebben dat linkje al in de menubalk van Firefox staan.
Voorts ben ik van mening dat er een einde moet komen aan de figuur Zwarte Piet.
Gesloten