Martien schreef:Eehm... je kunt ook even kijken in het feitenboekje, ik meen op blz A49 staat iets over door parkeren gevaar of hinder veroorzaken... stel dat de bestelauto ook de in/uitgang van de woning belemmerd kan je die helemaal gebruiken Maarja... Hinder veroorzaken doet het... duzzz zou je dat feitnummer kunnen gebruiken, en hoef je niet moeilijk te doen met plaatselijke verordeningen
R 395 Een voertuig op een zodanige wijze laten staan waardoor op de weg gevaar wordt/kan worden veroorzaakt, dan wel het verkeer wordt/ kan worden gehinderd. Opm.: gevaar; situatie omschrijven
Helaas kan deze dus niet gebruikt worden voor de situatie van TS. het parkeren voor een huis levert niet direct gevaar op voor het overige verkeer en je hindert ook niet het overige verkeer. Moet dus toch volgens APV afgehandeld worden maar dar hebben ze het over voertuigen van 2.40 hoog en/of 6.00 mtr lang.
Met de bestuurder/eigenaar gaan praten dus.
Helaas foreverblue, het is een verordening, opgesteld door de gemeente aan de hand van de standaard APV van de nederlandse gemeenten. De politie zou wel graag willen dat ze er wat over te zeggen hadden, maar dit is toch echt de Algemene Plaatselijke Verordening..... Kennelijk is wikipedia toch niet zo nauwkeurig als we allemaal zouden willen.....
Voor de volledigheid verwijs ik je, in plaats van naar wikipedia, graag naar d esite van de instantie die die dingen uitgeeft, de VNG. Die zullen tenslotte het beste weten hoe een APV voluit heet....
Ok.. ik wist het tekstje niet uit mijn hoofd, maar als dit het letterlijke feitenboekjetekst is dan kan het idd niet. Ik heb er vandaag nog voor geschreven omdat iemand geparkeerd stond op de stoep voor een weggetje wat wordt gebruikt als vluchtroute
martien schreef:Ok.. ik wist het tekstje niet uit mijn hoofd, maar als dit het letterlijke feitenboekjetekst is dan kan het inderdaad niet. Ik heb er vandaag nog voor geschreven omdat iemand geparkeerd stond op de stoep voor een weggetje wat wordt gebruikt als vluchtroute
idd, letterlijke tekst.
Heb je wel de goede feitcode gebruikt?
Door wie /wat wordt de vluchtroute gebruikt?
Geparkeerd op het trottoir ( niet de rijbaan gebruiken, stilstaand ) is dat niet feitnr. R 315 b?