minimun snelheid ?

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

thijeleo
In Memoriam
Agent
Roepnaam: Leo

Ongelezen bericht door thijeleo »

Mo, lees artikel 42 nog eens door:

Wetstekst

Artikel 42 Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens

<ol><li>Het gebruik van de autosnelweg is slechts toegestaan voor bestuurders van een motorvoertuig waarmee met een snelheid van ten minste 60 km per uur mag en kan worden gereden.</li>

<li>Het gebruik van de autoweg is slechts toegestaan voor bestuurders van een motorvoertuig waarmee met een snelheid van ten minste 50 km per uur mag en kan worden gereden.</li></ol>
In het geval van het Algemeen Dagblad is het zo, dat door die lage snelheid er gevaar of hinder voor het overige verkeer ontstond. DAAR kan die man een bekeuring voor krijgen, oftewel voor artikel 5 van de Wegenverkeerswet.

Wetstekst

Artikel 5 Wegenverkeerswet
Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd.
Dus: bestaat er wettelijk een minimum snelheid op de auto(snel)weg? Nee.
Kan iemand strafbaar zijn als hij heel langzaam rijdt: Ja, onder omstandigheden wel. Die omstandigheden staan genoemd in artikel 5 van de wet.

Voorbeeld:
Als iemand 's nachts besluit om met 30 km/h over de snelweg te gaan rijden en er is totaal geen ander verkeer op de weg, is er niks aan de hand.
Mo TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Mo »

Waar staat dat de auto met 10 km een gevaar vormde? Waarom is 10 km meer een gevaar dan 45 km? Dat haal ik er niet uit. In tegendeel. Als de agent achter de auto en naast de auto mee kon rennen, hiel dit dus dat er geen verkeer om heen was en was de auto dus geen gevaar voor ander verkeer.

En een auto van 45 km zou in principe dus hetzelfde gevaar moeten vormen. Dit geeft dus aan wat ik bedoel dat men echt wel dircet constateerd dat een auto minder dan 50 rijdt en hier op ingrijpt.

Het gebruik van de autosnelweg is slechts toegestaan voor bestuurders van een motorvoertuig waarmee met een snelheid van ten minste 60 km per uur mag en kan worden gereden.

Het gebruik van de autoweg is slechts toegestaan voor bestuurders van een motorvoertuig waarmee met een snelheid van ten minste 50 km per uur mag en kan worden gereden.
Dat mag en kan slaat m.i. op het voertuig en niet de wens tot het rijden van de snelheid oftewel het handelen van de bestuurder.
Dus m.a.w. dewagen mag 60 km rijden omdat het niet een brommobiel of anders is en kan 60 km rijden omdat het geen mankement heeft.

Dus dat mag en kan zegt niets over het feit dat de bestuurder dus minimum 50 km dient te rijden als handeling.

(Ja ik zit in de eigenwijs en filosofische mode vanavond :lol: (Komt omdat ik een verkeerde memory usb stick heb laten aanpraten))

Gr
Mo
thijeleo
In Memoriam
Agent

Mo schreef:Dus dat mag en kan zegt niets over het feit dat de bestuurder dus minimum 50 km dient te rijden als handeling.
En daarmee sla je dus precies de spijker vet op de kop.

En die stick? Wat is er mis mee dan?
Laatst gewijzigd door thijeleo op 27 mei 2006, 23:50, 1 keer totaal gewijzigd.
L.A.W. TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door L.A.W. »

Mo schreef:Dus dat mag en kan zegt niets over het feit dat de bestuurder dus minimum 50 km dient te rijden als handeling.
Waar haal je die 50 km/u vandaan?
Mo schreef:Die term wordt nergens gebruikt. Wel maximum snelheid en minimumsnelheid. En daar worden eisen aan gesteld.
Waar staan die minimumsnelheden dan? Die zijn er echt niet, en die casus van die bestuurder op de A4 vormde wel degelijk een gevaar (KLPD hé :wink: ).

Maar ik denk inderdaad dat je ons niet gaat geloven vanavond... :lol:
thijeleo
In Memoriam
Agent

L.A.W. schreef:Maar ik denk inderdaad dat je ons niet gaat geloven vanavond... :lol:
Haar stick wil het vanavond niet accepteren. Dat krijg je als je je er een aan laat praten.. :D:D
Mo TS
Infopolitie Gast

Waar haal je die 50 km/u vandaan?
a. van de site infopolitie alwaar er info over heeft gestaan alleen helaas nu voor die page een error wordt gegeven
b. nog te herinneren van mijn rijexamen
c. http://www.snelheidscontroles.com/Europ ... tie_nl.htm
d. van de site van 3 vo

die bestuurder op de A4 vormde wel degelijk een gevaar (KLPD hé ).
Toen ze die zagen rijden wisten ze nog niet dat ie stoned of dergelijke wa en is de aanhouding zuiver op snelhei dgebaseerd geweest. Net zoals het ook 45 km had kunnen wezen waar ze je geheit ook voor aanhouden.
Maar ik denk inderdaad dat je ons niet gaat geloven vanavond...
Nou uhhh...ons geheimpje...niet alleen vanavond niet. Maar ben vanvond toevallig in een filosofische bui... :wink:

En die stick? Wat is er mis mee dan?
256 mb, was volgens de verkoper even veel als 20 floppy's en dus genoeg voor wat ik wilde (back up van Mijn Documenten die normaliter nog geen 12 flops in beslag nemen). Dus niet...er staat ook al bij voorbaat dingen op dat kreng en het heeft niet geheel Mijn Documenten kunnen back uppen.
Moet er dus een grotere kopen. Ach bewaar ik deze voor foto's die ik ook niet op de pc heb.
Geloofde de jongeman (verkoper) op z'n mooie ogen.
gmbbbmmmlll ^%*^*(&)_

Moest verboden worden......minimum capaciteit's eis moest er bestaan.... :lol:

Gr
Mo
thijeleo
In Memoriam
Agent

Die dingen die al op je stick staan kun je (na copieren op je harde schijf van je stick afhalen. Daarna heb je 256 Mb beschikbaar, wat overigens overeenkomt met 178 floppen.

Of geloof je dat ook niet?
(256 mb gedeeld door 1,44 mb (flopgrootte) reken zelf maar na.. :D:D)
rai
In Memoriam
KMAR
Geslacht:

Ongelezen bericht door rai »

thijeleo schreef:Die dingen die al op je stick staan kun je (na copieren op je harde schijf van je stick afhalen. Daarna heb je 256 Mb beschikbaar, wat overigens overeenkomt met 178 floppen.

Of geloof je dat ook niet?
(256 mb gedeeld door 1,44 mb (flopgrootte) reken zelf maar na.. :D:D)
Moet ze alleen van het laatste floppy 1/4 afknippen, anders heeft ze net te veel info. :lol:
(177.77777.....)

:wink:
thijeleo
In Memoriam
Agent

Maak haar nou niet nog wijzer dan ze al is........
Mo TS
Infopolitie Gast

grmmbblll rrrggidffrrll....en dat op de zondagmorgen.
Probeer die 1/4 van mijn flop af te knippen, lukt niet.....

Gelukkig koopzondag ga dus maar andere schaar kopen.

En mooie weer kan dus op mijn dooie akkertje genieten met de auto op de autoweg. Mooie route, nodigt uit tot ongeveer 20/30 km per uur.

Kus
Mo
L.A.W. TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door L.A.W. »

Mo schreef:En mooie weer kan dus op mijn dooie akkertje genieten met de auto op de autoweg. Mooie route, nodigt uit tot ongeveer 20/30 km per uur.
Maar niemand hinderen en geen gevaar veroorzaken he.... :lol: :twisted:
Guido TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Guido »

ja, en met een opgevoerde brommer die 120 rijdt mag je er niet komen, maar met een traag rijdende auto heb je (mits geen gevaar of hinder) geen last
Mo TS
Infopolitie Gast

geen gevaar veroorzaken
gna gna gna........contradictie in mijn geval. :wink:

Maar heb het gehaald. Echter zo druk op de weg dat je niet eens met goed fatsoen onder de 100 kon komen. Geen minimum snelheid....?! :roll:

En....heb een stickie van 512 mb die nu zijn buikje vol aan het laden is.....

Gr
Mo
thijeleo
In Memoriam
Agent

hmm, 355,5 floppies op 1 stick, voorlopig kun je dus weer vooruit. Heb je toch die schaar nodig. :D:D
Mo TS
Infopolitie Gast

Dat zei ik dus ook in de winkel, of ik nu een stukje van de flop moest knippen.
Toen ie raar begon te kijken vertelde ik dat ik een geintje maakte maar dat ik wel zou willen weten hoe ik dus die floppy's in dat ding (usb stick) nu moet steken.......Geloof dat ie dacht dat ik helemaal gek was....
Maar goed we hebben het ding en ik kan hem nu in de gleuf van huubje (ik noem de mijne Karel)steken.
Prachtig he, die techniek.

Gr
Mo
Gesloten