Mini-bike

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

The Scorpion
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Sire
Leeftijd: 45

Ongelezen bericht door The Scorpion »

even ter info voor u, aanhouden en arresteren is hetzelfde. Maar dat terzijde, daar gaat het nu niet om.

Is het openbare weg...ik denk het dus wel. Uw zoon kon er ook komen. simpel maar waar.
Wie rent, bekent!
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Re: Mini-bike

Ongelezen bericht door Frans »

piet567 schreef:Ik als vader van mijn zoontje van zestien, vind dit een erg kinderachtige zaak van de politie.
Het is mij na meerdere malen lezen eerlijk gezegd nog steeds niet duidelijk WAT u nu eigenlijk kinderachtig vindt.
piet567 schreef:Mijn zoontje volgt via het VMBO de opleiding motorvoertuigentechniek. Enige tijd geleden hebben wij een mini-bike voor het gekocht. Hier kan hij dan echt aan sleutelen. Maar nu het probleem. Hij is tweede paasdag niet opgepakt, maar gearresteerd door de politie voor het rijden op een mini-bike op de openbare weg.
Opgepakt, aangehouden, gearresteerd, allemaal hetzelfde...

piet567 schreef:Op het politiebureau heeft in in principe dezelfde gang doorstaan als iemand die een moord zou hebben gedaan.
Logisch, want tot aan de veroordeling is iedereen een verdachte en krijgt (gelukkig) iedereen ook exact dezelfde behandeling. Het is denk ik maar goed dat een agent geen onderscheid mag maken...toch ?
piet567 schreef:Voor ons huis moest hij zelfs met zijn handen omhoog staan.
Voor het rijden op een mini-bike op een schoolplein? Sorry, maar ik geloof er niks van.

piet567 schreef:Maar nu komt het probleem. Met deze bike heeft hij niet op de openbare weg gereden, dit staat ook in het proces-verbaal maar op een afgesloten schoolpleintje bij ons in de buurt. Dit schoolplein is volgens het kadaster in eigendom van de school. Het plein is afgesloten door hekken en op alle toegangswegen staat het bord 461. Mij vraag is: kan mijn zoon nu veroordeeld worden voor het rijden op de openbare weg ??
Ja, maar ik het zo'n flauw vermoeden dat hij voor iets anders is aangehouden dan het rijden op een minibike op een afgesloten schoolplein..... :roll:

Tot slot nog even dit: Als uw zoon inderdaad op een, zoals door u beschreven schoolplein aan het rijden was en het is zoals u zegt, dan is hij dus inderdaad aangehouden terzake artikel 461, wetboek van strafrecht. Dat lijkt me een logischer verklaring, en voor de goede orde, hij kan veel beter bekeurd worden voor het rijden op die mini-bike, dat is denk ik de minste van uw (zoons) problemen...

Evengoed, toch succes!
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
piet567 TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door piet567 »

Beste mensen,

Ik kan begrip hebben met het feit dat de politie optreedt tegen het verschijnsel mini-bike. Echter, dit heeft de betrokken agent zelf aangegeven, was een toevalstreffer. Ik vind het wel jammer dat bepaalde mensen, die op dit artikel reageren, erg snel gepikkeerd zijn, omdat ik het optreden van de politie hierbij aan de kaak heb gesteld. Ik denk dat het erg belangrijk is om te weten dat een politieagent ook een mens is die wel eens fouten kan maken. Als persoon blijf ik van mening dat als je erover kan praten er ook een oplossing volgt. Echter de term als "waarmee u zelf aangeeft" erg kort door de bocht. Dit is het laatste stukje wat ik hierover schrijf en wij zullen moeten wachten op het antwoord van de Officier van Justitie.
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Ongelezen bericht door Frans »

piet567 schreef:Beste mensen,

Ik kan begrip hebben met het feit dat de politie optreedt tegen het verschijnsel mini-bike. Echter, dit heeft de betrokken agent zelf aangegeven, was een toevalstreffer. Ik vind het wel jammer dat bepaalde mensen, die op dit artikel reageren, erg snel gepikkeerd zijn, omdat ik het optreden van de politie hierbij aan de kaak heb gesteld. Ik denk dat het erg belangrijk is om te weten dat een politieagent ook een mens is die wel eens fouten kan maken. Als persoon blijf ik van mening dat als je erover kan praten er ook een oplossing volgt. Echter de term als "waarmee u zelf aangeeft" erg kort door de bocht. Dit is het laatste stukje wat ik hierover schrijf en wij zullen moeten wachten op het antwoord van de Officier van Justitie.

Prima, slotje.

PS: lees eerst eens voor u iets zegt, er is gene enkel gepikeerd antwoord gegeven, wel goede en eerlijke, maar kennelijk vallen die niet helemaal in de smaak...

Succes bij de officier, al vermoed ik dat u ook daar van een kouwe kermis thuis zal komen.
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Gesloten