Ongeluk met dodelijk afloop

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Carla TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Carla »

Ik heb sinds kort ook iemand van slachtofferhulp. Dat neemt niet weg dat ik nog steeds kwaad ben op die jongens. En ook moet leren het verlies te dragen.Ook al hebben de jongens ook hun recht. Het "recht"voor dat mijn broer had niet meer leeft, omdat zij zo nodig wiet roken dat kan mijn broer niet meer aanvechten. Ze hadden na moeten denken voordat ze de weg op gingen. En daardoor iemands leven in gevaar konden brengen.Mijn broer laat een gezin met 2 opgroeiende kids achter. En mijn moeder die nu verscheurd is van verdriet.Mijn broer had een paar dagen voor het ongeluk,samen met haar een auto voor haar uitgezocht.Hij werkte keihard voor zijn gezin die nu in een financiele gat terecht komen.Wat voor recht heeft dat gezin?
En zoals ik in het proces verbaal las.....dat ze geen werk hadden, maar toch een dure auto konden kopen, drinken, koffieshops, en naar de hoeren konden?Ruim 12 uur waren ze daarmee bezig! Dus oververmoeid de weg op! "Even van Den Haag naär Utrecht om naar de hoeren te gaan. Enz. enz. Begrijpen jullie mijn boosheid! Natuurlijk slachtofferhulp geld niet alleen voor de nabestaanden.Maar ook voor de veroorzakers. Maar toch ik hoop niet dat wij, de nabestaanden slachtoffer worden van de veroozakers van het dodelijk ongeluk. Hoe vaak lees je niet dat er geen zorg en aandacht word besteed aan de nabestaanden. En het doorslaat dat de veroorzakers vrijuit gaan. Ik hoop dat het recht zal zegevieren en de veroorzakers niet vrijuit gaan met een milde straf. Er moet recht gesproken worden.
Briges TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Briges »

Ik begrijp dat je boos bent, is niet meer dan normaal. Maar ben bang dat het nog lang kan gaan duren voordat er uiteindelijk een uitspraak van de rechter komt. Dus ik denk dat u bij dit zware verlies ook wat geduld nodig hebt.
Ik ben zelf geen kenner op dit gebied, maar ik hoop voor u dat u ten alle tijden op de hoogte wordt gehouden over het verloop van de zaak.
Mofkap TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Mofkap »

Carla, laat ik voor op stellen dat ik jouw boosheid en gevoel van onmacht begrijp. Het verlies van je broer is een ingrijpende gebeurtenis voor jouw, zijn vrouw, zijn kinderen, jouw moeder en voor iedereen. Zoals je zelf al zegt zul je dat verlies moeten verwerken en ermee moeten leren leven. Dat kan best een hele poos duren, het is dus heel verstandig dat je slachtofferhulp hebt gezocht om je daarmee te helpen.

Verwacht hier echter op dit forum geen verklaring van schuld of onschuld of recht of onrecht. Het is bij uitsluiting de rechter die beoordeelt of er sprake is van een verwijtbaar strafbaar feit en zo ja, wat voor strafoplegging daarbij past. De rechter houdt rekening met alle omstandigheden, die van het slachtoffer, het verdriet van de nabestaanden, maar ook met de omstandigheden van de andere partij. Als benadeelde partij kun je ook het woord voeren tijdens het proces en je gevoelens uiten.

Wat voor straf er ook uit zal komen, voor jouw gevoel zal dat altijd te laag zijn. Dat geeft een sterk gevoel van onvrede en mistrouwen in de rechterlijke macht. Ook dat zul je moeten verwerken. Want in een straf zit altijd een element van wraak en die kan voor jouw gevoel op dit moment niet hoog genoeg zijn.

Maar Carla, hoe hoog of hoe laag de eventuele straf ook moge zijn, je broer komt er niet door terug. Ik wens jullie veel sterkte met de verwerking van het verlies.
TSp TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door TSp »

Natuurlijk slachtofferhulp geld niet alleen voor de nabestaanden.Maar ook voor de veroorzakers.
Als een veroorzaker na een eventueel bloedonderzoek blijkt te hebben gereden(bestuurder) onder invloed van cannabis, dan zal slachtofferhulp hem niet meer verder helpen. Hij is dan nl. dader.
Maar toch ik hoop niet dat wij, de nabestaanden slachtoffer worden van de veroozakers van het dodelijk ongeluk. Hoe vaak lees je niet dat er geen zorg en aandacht word besteed aan de nabestaanden.
De kans is zeer groot, de rechtspraak gaat er van uit dat de nabestaanden geen partij zijn. Alleen als er sprake is van materieele schade die niet vergoed wordt door verzekeringen,kan iemand zich voegen in een rechtszaak.
Verder staan de nabestaanden geheel langs de zijlijn.
Het zgn. spreekrecht is puur om de gevoelens van de nabestaanden in de rechtszaal over te brengen. De rechter zal hier niets mee doen, alleen maar luisteren. Zorg daarom dat u zoveel mogelijk geholpen wordt door slachtofferhulp en stel alle vragen die u heeft!
Ik hoop dat het recht zal zegevieren en de veroorzakers niet vrijuit gaan met een milde straf. Er moet recht gesproken worden.
Hiervoor hebben wij in Nederland wetten en rechters die uitspraken doen.
En dat verschilt nogal eens. In de wet staan hoge straffen bij het onder invloed rijden en Rechters die verbazende (in mijn ogen) lage straffen uitspreken.
Uiteraard moet na een noodlottig ongeval alles worden onderzocht en bewezen worden. En ook dat is moeilijk, de dader mag nl. liegen wat hij wil of zelfs helemaal niets verklaren. Ik weet hoe moeilijk dat is voor de nabestaanden.

Ik wens u allen veel sterkte de komende periode.
Gesloten