Ik begrijp dat je nog bezig bent om expert te worden.
Theo
Moderator: Moderatorteam
Op het vlak van bonnenschrijven?Rich,
Ik begrijp dat je nog bezig bent om expert te worden.
Theo
De huidige regelgeving zegt dat de verlichting in orde moet zijn. Wat mij betreft is er weinig mis met die regelgeving.kan er geen nationale regelgeving hierin komen, dat men voordat de boete geeft er een kans wordt gegeven dat het lampje ter plekke kan worden vervangen.
Ik begrijp je motivatie, maar je blijft maar schermen met verantwoording. Ik ga met de auto rijden, controleer mijn lampen, alles ok. Ik ga rijden en op de snelweg begeeft 1 van mijn remlichten het, politie ziet dat en bekeurd mij. In welk deel heb ik mijn verantwoording niet genomen, of had ik kunnen weten dat ik in overtreding was? Het feit dat niet te controleren valt of mijn lampje al dagen of een paar minuten defect was, mag toch geen aanleiding zijn om "dan maar te schrijven"?rich schreef:De huidige regelgeving zegt dat de verlichting in orde moet zijn. Wat mij betreft is er weinig mis met die regelgeving.kan er geen nationale regelgeving hierin komen, dat men voordat de boete geeft er een kans wordt gegeven dat het lampje ter plekke kan worden vervangen.
Als je hier uitzonderingen mee gaat maken dan is het hek van de dam en dan mag men ook de andere dag laten zien dat de auto wel gekeurd is en dat men de gordel een dag later wel draagt.
Deelnemen aan het verkeer betekent dat je bepaalde verplichtingen hebt en een volwassene moet die verplichtingen aankunnen.
Gezien het feit dat ik dagelijks mensen zie rijden waarbij de verlichting niet naar behoren functioneert, denk ik dat er geen actief beleid wordt gevolgd en daarbij momt dat een individuele diender zelf kan bepalen of hij of zij een bon uitschrijft. Dat lijkt mij ruim genoeg.
Aanpassen van de wetgeving zou ik als betuttelend ervaren en dat is nu juist de richting waar we niet naartoe willen. Mensen moeten zich bewust worden van de eigen verantwoordelijkheden.
En ik begrijp ook echt jouw redenatie hoorIk begrijp je motivatie
Ik ookeen klein beetje advocaat van de duivel
Dit neigt zo'n onderwerp te worden waar we 2,5 jaar geleden mee begonnen, geneuzel over een lampje. Het is heel simpel: Je bent er zelf verantwoordelijk voor als je spullen niet in orde zijn. Het kan maar zo zijn dat je in het voorkomend geval daarvoor een bekeuring krijgt, dan kun je je dus nergens op beroepen. In veel gevallen zal het echter wel loslopen, in die gevallen waar het dus niet losloopt, pech gehad.batsie schreef:nou mensen ik ben nieuw hier, maar heb gelijk al een naar gevoel bij dit onderwerp. ik vindt het wel zielig dat er zo gereageerd wordt door oom agent.
ik heb precies hetzelfde gehad een jaar geleden.
bij mij ging het lampje branden op het dashbord en ben naar de eerstvolgende tankstation gereden nietwetende dat er een auto met agent achter me reed. toen ik uitstapte stond oom agent al naast me om te vertellen dat mijn achterlicht niet werkte. verteld dat ik juist stopte om het te repareren wilde hij dit niet geloven. het feit dat ik niet bij een pomp stond, maar op de parkeerplaats en de motor nog draaiende had kon ik hem overtuigen. maar hij geloofde me nog steeds niet
ik vindt wel dat jullie soms te ver gaan.
en waarom mogen jullie zelf de lampen niet vervangen van de volvo? ik moest het ook zelf doen bij mijn volvo.
bert