Vonnis ''rijden zonder verzekering''
Moderator: Moderatorteam
-
Vectra TS
- Infopolitie Gast
-
posco TS
- Infopolitie Gast
@Vectra:
Even dan maar in Jip&Janneke-taal:
Je betaalt die boete: geen probleem meer
Je betaalt die boete niet: dan mag je gaan zitten (susidiair betekent vervangend)
Wat blijft staan is de proeftijd van 2 jaar, dus 2 jaar je netjes gedragen
PS: Voor de betaling krijg je of binnenkort een acceptgiro of je kunt even bellen met het CJIB.
Even dan maar in Jip&Janneke-taal:
Je betaalt die boete: geen probleem meer
Je betaalt die boete niet: dan mag je gaan zitten (susidiair betekent vervangend)
Wat blijft staan is de proeftijd van 2 jaar, dus 2 jaar je netjes gedragen
PS: Voor de betaling krijg je of binnenkort een acceptgiro of je kunt even bellen met het CJIB.
- SWAT
- Geslacht:
- Leeftijd: 65
Deze posting heb ik even gemist en spreekt voor zichzelf. De boete hoeft niet te worden betaald tenzij binnen 2 jaar ..........Anonymous schreef:320 inderdaad niet geaccepteerd...
had beroep erop ingediend enzow... mja, ze spelen te graag rechtertje
Letterlijk beslissing:
Geldboete van EUR 385,00 subsidiair 7 dagen hechtenis voorwaardelijk met een proeftijd van 2 jaren.
Bijlage:
In het vonnis heeft de rechter bepaalde straffen en/of bijkomende straffen en/of maatregelen geheel of gedeeltelijk voorwaardelijk opgelegd. Voorwaardelijke straffen, bijkomende straffen en maatregelen worden niet uitgevoer, tenzij de rechter later anders bepaalt. Hij kan de gehele of gedeeltelijke uitvoering van voorwaardelijk opgelegde straffen en maatregelen bevelen indien:
- de veroordeelde zich voor het einde van de bij het vonnis gestelde duur van de proeftijd aan een strafbaar feit heeft schuldig gemaakt;
- de veroordeelde de eventueel bij het vonnis gestelde bijzondere voorwaarde(n) niet heeft nageleefd.
Stay safe out there.
- zijlvaart67
- Geslacht:
- Leeftijd: 59
- SWAT
- Geslacht:
- Leeftijd: 65
De wet biedt wel de mogelijkheid en zo te zien heeft gast een officiele brief gekregen waar dit dus ook in staat.zijlvaart67 schreef:Ik weiger dit te geloven...![]()
Een voorwaardelijke veroordeling voor een gepleegde overtreding? In mijn ogen bestaat dat niet en klopt er gewoon iets anders niet...
Kennelijk heeft gast of zijn/haar raadsman bepaalde argumenten aangevoerd die de rechter hebben doen besluiten een voorwaardelijke straf op te leggen.
Stay safe out there.
-
beamer TS
- Infopolitie Gast
Ik ben het met je eens: er is een voorwaardelijke boete opgelegd en de gehanteerde proeftijd bedraagt 2 jaar (bij niet betalen van de boete, als hij binnen de proeftijd in de fout is gegaan, komt de hechtenis in beeld).
Voorwaardelijke straf, waarom zou het niet kunnen? Misschien first-offender en geen gevaarzetting??
Voorwaardelijke straf, waarom zou het niet kunnen? Misschien first-offender en geen gevaarzetting??
-
Guido TS
- Infopolitie Gast
-
Onyx TS
- Infopolitie Gast
Dus iedereen mag tenminste 1 x net zolang onverzekerd rondrijden zonder sancties...das mooi te weten.beamer schreef:Voorwaardelijke straf, waarom zou het niet kunnen? Misschien first-offender en geen gevaarzetting??
En gevaarzetting.. die onverzekerde figuren staan er nou niet om bekend dat ze rustig blijven staan wachten op de politie na een aanrijding.
Vind het ronduit belachelijk dat iemand die wordt gepakt met onverzekerd rijden er vanaf zou kunnen komen met een voorwaardelijke straf.
Dan begin ik wel te begrijpen waarom zoveel gasten in oude
-
Vectra TS
- Infopolitie Gast
Dus als ik weer een nieuwe samenvatting opmaak...
hoef ik de boete niet te betalen? Maar dat ik als straf wel die voorwaarde boven mijn hoofd heb van 2 jaar.
Of is het dat ik de boete moet betalen, en indien dat niet kan of gebeurt, alsnog in hechtenis wordt genomen?
Haha.. tja, dit maak ik niet elke dag mee... dus vandaar toch deze onervaren klanken.
Verder heb ik na de acceptgiro dus een beroep aangetekend voor de rechtzaak, waabij dat dus als antwoord uit is gekomen.
hoef ik de boete niet te betalen? Maar dat ik als straf wel die voorwaarde boven mijn hoofd heb van 2 jaar.
Of is het dat ik de boete moet betalen, en indien dat niet kan of gebeurt, alsnog in hechtenis wordt genomen?
Haha.. tja, dit maak ik niet elke dag mee... dus vandaar toch deze onervaren klanken.
Verder heb ik na de acceptgiro dus een beroep aangetekend voor de rechtzaak, waabij dat dus als antwoord uit is gekomen.
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
Geldboete van EUR 385,00 subsidiair 7 dagen hechtenis voorwaardelijk met een proeftijd van 2 jaren.
Wat ook een mogelijkheid kan zijn.... is dat of men die boete betaalt, en er is niets aan de hand. Of men betaalt de boete niet, maar loopt wel de kans mocht er binnen 2jr hetzelfde gebeuren.
En hoe maak ik dit op.... >> SUBSIDIAIR! = in plaats van!
Kan dit ook kloppen?
Wat ook een mogelijkheid kan zijn.... is dat of men die boete betaalt, en er is niets aan de hand. Of men betaalt de boete niet, maar loopt wel de kans mocht er binnen 2jr hetzelfde gebeuren.
En hoe maak ik dit op.... >> SUBSIDIAIR! = in plaats van!
Kan dit ook kloppen?
Johan. Volgens jou is het dus:
EUR 385,00 zo nodig in de plaats tredens 7 dagen hechtenis voorwaardelijk met een proeftijd van 2 jaren.
Dan blijft de vraag open staan of die 385 betaald moet worden, immers die 7 dagen heeft een proeftijd van 2 jaar? Heeft die 385 euro dan ook een proeftijd van 2 jaar?
EUR 385,00 zo nodig in de plaats tredens 7 dagen hechtenis voorwaardelijk met een proeftijd van 2 jaren.
Dan blijft de vraag open staan of die 385 betaald moet worden, immers die 7 dagen heeft een proeftijd van 2 jaar? Heeft die 385 euro dan ook een proeftijd van 2 jaar?