APV kampeerauto

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

The One
Superlid
BOA
BOA
Roepnaam: Conducteeeuur?
Geslacht:
Leeftijd: 56

Ongelezen bericht door The One »

MOnRoe schreef:
WIj zelf hebben het nog niet aan de hand gehad, maar op het camperforum is iemand die een VW bus heeft zowel als kampeerauto maar ook als dagelijks vervoermiddel. Die mag ineens niet meer voor de deur staan, terwijl bijv. de caravan van de buren en MPV er wel mag staan.
En ja, daar is door de politie al aangegeven om de auto/camper weg te halen.
En daar heeft de buurt dus over geklaagd, terecht dunkt me....

Ieder voertuig zijn speciale regel, anders zou je nooit ergens tegen kunnen optreden.

Het staat hem overigens vrij om handhaving te eisen op de APV-regel voor de caravan van de buren.

The One
koopman TS
Infopolitie Gast

Kampeerauto

Ongelezen bericht door koopman »

Ik zal proberen te vertellen hoe dat zit.
In de APV staat nog steeds vermeld dat kampeerauto's, recreatievoertuigen en aanhangers niet langer mochten blijven staan dan drie aaneengesloten dagen. In de toelichting staat zelfs dat verplaatsing daarvan niet wordt beschouwd als verwijdering. (Zoals men probeerden om hun caravan, aanhangers e.d. naar de overzijde van de weg verplaatsten). Toen was het dat kampeerauto's een zestig dagenkaart had voor de wegenbelasting.
Nu dit opgeheven is en nu motorrijtuigenbelasting moet worden betaald voor ieder voertuig die staat op en aan de openbare weg, is dat voor kampeerauto's niet meer van toepassing.
Alleen heeft de gemeenten dit nog niet veranderd of meegenomen in de APV. Wij handhavers hebben via de OVJ vernomen geen maatregelen te nemen, ook zelfs niet bestuursrechtelijk.
Vanzelfsprekend bestaat nog wel het artikel dat voertuigen die de hoogte van 240 cm hoogte of langer dan 6 meter in een woonwijk niet mag blijven staan.

Hopelijk weer voer voor reactie.

Met vriendelijke groet,

Cor Koopman. :idea:
Martin TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Martin »

Ik heb de discussie even laten gaan, maar o.a. met behulp van diverse juristen is naar mijn mening alleen de volgende conclusie, welke ik op mijn website heb gezet, de juiste. (eigenwijs he!!!!)

http://www.camperpunt.nl/parkeren.htm

Natuurlijk mag iedereen mij overtuigen dat wij het mis hebben.
zijlvaart67
Moderator
Agent
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Ben 't helemaal met je eens, Martin. :wink:

Maar nu 't verhaal van je voorganger; Je zal de camper maar als dagelijks voertuig gebruiken... :shock:

'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'

Martin TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Martin »

zijlvaart67 schreef:Ben 't helemaal met je eens, Martin. :wink:

Maar nu 't verhaal van je voorganger; Je zal de camper maar als dagelijks voertuig gebruiken... :shock:
Voor een kampeerauto betaal een ander belastingtarief. Maar naar mijn mening heeft dit niets te maken met het parkeren op grond van de APV. Zelfs al betaal je geen belasting of het volle pond, de regeling van de APV wijzigt daar niet door. Je overtreddt hooguit een andere bepaling.
Gesloten