Dalton schreef:Het is 220 euro. Als je niet betaalt moet je voorkomen en dan zal de eis ter zitting hoger zijn.
Ik zou maar betalen als het transactievoorstel komt. Denk niet dat je bij de rechter veel kans maakt. Al vind ik dat je zoiets best tegen je vriend mag zeggen, het is immers je mening.
Ik laat me inlichten hoeveel hoger het gaat worden en of ik enige kans maak. Als het niet te veel oploopt en er is een kansje, dan laat ik het voorkomen. Anders gewoon maar betalen.
Geloof me maar, je maakt in dit geval echt geen kans dat je wordt vrijgesproken van belediging. Het betalen van die 220 euro is het gemakkelijkst en het goedkoopst.
Een agent die aan het stoeien is met een verdachte zal niet zo veel tijd hebben voor humor. Vandaar dat je dus eerder een ferme reactie van hem kan verwachten dan
het "he joh, zou je misschien even ergens heen kunnen gaan, dan kunnen we beide lekker naar bed." Zou jij daar trouwens naar geluisterd hebben?
Een mening kan ook beledigend zijn. Maar als iemand zoiets tegen mij zegt tijdens het stappen dan draai ik me om en denk ik er niet meer aan. Natuurlijk moet een agent niet over zich heen laten lopen, maar soms kun je dingen ook anders oplossen.
Ik heb me weleens schuldig gemaakt aan het opgeven van een valse identiteit. Later ben ik uitgenodigd op het politieburo om eens een goed gesprek te hebben met de betreffende agent, over normen en waarden, wat de politie doet en waar ze voor staan. Verder moest ik alleen de boete betalen waarvoor ik in eerste instantie werd aangehouden.
Hier ben ik deze agent nog steeds dankbaar voor. En niet vanwege het geld, maar omdat ik hierdoor een hele andere kijk op de politie heb gekregen.
Niet iedereen verandert zijn gedrag door een aai over de bol. Soms is er nu eenmaal meer nodig.
Hoe vaak word jij beledigd tijdens het stappen? Die ene keer kun je idd beter de confrontatie uit de weg gaan, en weglopen. Een agent, van wie verwacht wordt dat hij zijn werk doet, kan echter niet elke keer de andere kant op lopen, als hij weer voor hele rotte vis wordt uitgemaakt.
Ok sorry, ik denk dat de eis hoger zal zijn. Ik heb nog niet anders meegemaakt (ervaringsdeskundige).
Flik schreef:Niet iedereen verandert zijn gedrag door een aai over de bol. Soms is er nu eenmaal meer nodig.
Hoe vaak word jij beledigd tijdens het stappen? Die ene keer kun je inderdaad beter de confrontatie uit de weg gaan, en weglopen. Een agent, van wie verwacht wordt dat hij zijn werk doet, kan echter niet elke keer de andere kant op lopen, als hij weer voor hele rotte vis wordt uitgemaakt.
Ik zou het niet juist vinden als een agent zijn opgekropte frustratie van 9 beledigingen op de 10e afreageert.
En het was niet zomaar een aai over mijn bol trouwens, maar een goed gesprek waarbij ik ook mijn excuses heb op laten nemen in de verklaring. Ik heb ervan geleerd dat dat wat een politieagent doet juist is, en als je het er niet mee eens bent dan mag je daarna op het buro een klacht indienen. Ook ben ik erachter gekomen dat het heel normale mensen zijn bij de politie, waar gewoon redlijk mee te praten valt
Dalton schreef:Het is 220 euro. Als je niet betaalt moet je voorkomen en dan zal de eis ter zitting hoger zijn..
U is officier van justitie in het betreffende arrondisement?
zo niet dan svp geen uitspraken doen die u niet hard kunt maken.
Elk arrondisement kan daar op een andere manier mee omgaan.
Dalton heeft gelijk dezelfde zinsnede staat op elk transactievoorstel wat een verdachte toegezonden krijgt. Het zou anders weinig zin hebben om een transactievoorstel te doen. Die moet immers voor een verdachte gunstiger voorkomen dan een gang naar de rechter.
In Utrecht is het gebruikelijk dat bij direct betalen van het transactievoorstel 10% korting wordt geboden. Daarna is 220 euro de standaard eis, althans in het Utrechtse. Ik vrees dat een half jaar wat lang is om een lik op stuk transactie voorstel te doen. Dit wordt doorgaans direct of enkele dagen na de aanhouding aan de verdachte voorgesteld.
Ik ben eigelijk wel benieuwd wat GAST heeft verklaard op het bureau. Als hij echt de agent niet heeft aangekeken hoe weet deze dan zo zeker dat het tegen hem bedoeld was. Even ter lering en de vermaak.
Knakker schreef:Ik ben eigelijk wel benieuwd wat GAST heeft verklaard op het bureau. Als hij echt de agent niet heeft aangekeken hoe weet deze dan zo zeker dat het tegen hem bedoeld was. Even ter lering en de vermaak.
Dit heb ik ook verklaard op het bureau. Sterker nog op de aankondiging van beschikking staat als mijn verklaring: Ik vind het overdreven. Ik had het niet tegen de politie.
Mijn hele protest tegen de gang van zaken is dan ook gebaseerd op de vraag: waarom denkt die agent dat ik het tegen hem had?
Trek toch aan het korste eind vrees ik.
Maar dit is allemaal maar offtopic.
Flik schreef:Geloof me maar, je maakt in dit geval echt geen kans dat je wordt vrijgesproken van belediging. Het betalen van die 220 euro is het gemakkelijkst en het goedkoopst.
Een agent die aan het stoeien is met een verdachte zal niet zo veel tijd hebben voor humor. Vandaar dat je dus eerder een ferme reactie van hem kan verwachten dan
het "he joh, zou je misschien even ergens heen kunnen gaan, dan kunnen we beide lekker naar bed." Zou jij daar trouwens naar geluisterd hebben?
Het stoeien was allang voorbij. Hij had niets meer te doen toen ik met hem in aanvaring kwam.
En ik denk dat als hij een dergelijke reactie gegeven zou hebben dat ik veel eerder weg was gegaan dan nu. Commanderen en schreeuwen werkt (bij mij) alleen maar averechts.
Maar dan zal toch de vraag gesteld zijn, of nog gesteld worden, tegen wie je dan wel de term kankermongolen hebt geroepen. Is het waarschijnlijk dat je iemand anders bedoelde? Even tevoren had je immers nog een aanvaring met de politie gehad.
Is denk ik een optel som van feiten die gaat plaatsvinden.
Flik schreef:Maar dan zal toch de vraag gesteld zijn, of nog gesteld worden, tegen wie je dan wel de term kankermongolen hebt geroepen. Is het waarschijnlijk dat je iemand anders bedoelde? Even tevoren had je immers nog een aanvaring met de politie gehad.
Is denk ik een optel som van feiten die gaat plaatsvinden.