beschikking voor fietsen zonder licht

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

posco TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door posco »

Janssen schreef:Ik vind het een zaak van integriteit richting de overheid.

Ik, nu nog burger, zal nooit bezwaar aantekenen tegen een beschikking op basis van tikfouten oid. Zodra ik mij in het verkeer begeef weet ik dat op een overtreding van de regels een sanctie kan staan. Als ik er dan een thuis gestuurd krijg kan ik niets anders doen dan concluderen dat ik het zelf ben geweest die fout was.

Agenten dragen hierin nog een voorbeeldfunctie ook voor mij. Als je als agent ten onrechte een beschikking krijgt toegezonden verwacht ik zeker dat daar beroep tegen aangetekend zal worden. Als je echter willens en wetens onjuist handeld terwijl juist jij weet hoe het moet, vind ik het onjuist dat je de sanctie aanvecht op basis van vorm-fouten.

Ik zal wel ouderwets zijn....
Nu nog burger ?? En dan al zo'n instelling ?? Zal wat worden in de toekomst :(

Normaal ga ik niet in op dit soort kommentaar, maar ....... nu toch wel.
Als niet-bestuurder heb ik geen enkele zeggenschap op dat moment, de gemaakte overtreding kwam terecht op naam van mijn echtgenote. Natuurlijk weet zij als geen ander, dat ik zeer kritisch ben op alles (niet alleen PV's).
Het is de wereld op zijn kop -buiten het feit dat er thuis natuurlijk onenigheid door zou ontstaan- als ik de verbalisant (aspirant of anderszins) ga wijzen op zijn/haar fouten en deze ter plaatse corrigeer ! Gevolg zou een geldelijke sanctie zijn, helaas .... ook mijn loonstrook wordt regelmatig door andere overheidsregelingen gekort (komt Janssen nog wel achter als hij geen burger meer is), dus ga ik de staatskas niet spekken als dat niet hoeft.

Daarbuiten is dit voor de collega een leermoment geweest (zie vorig antwoord) met een educatieve afloop.
J o h a n
Stamgast
Geslacht:

Ongelezen bericht door J o h a n »

Nu nog burger ?? En dan al zo'n instelling ?? Zal wat worden in de toekomst

Ja, ik denk dat er best een integere agent uit kan komen...

Ik mag z'n instelling wel.
:thumleft:

Johan
Gesloten