Bedreiging op MSN door minderjarige
Moderator: Moderatorteam
-
DaV TS
- Infopolitie Gast
Wanneer je een E-mail verstuurd, wordt er ook een heleboel onzichtbare informatie meegestuurd.
Wanneer het om een gratis domein als hotmail.com, msn.com, freemail.com etc gaat wordt het erg moeilijk om te bewijzen wie de verzender is.
Hoe dat strafrechtelijk zit kan ik je niet vertellen, maar misschien iemand anders.
Wanneer het om een gratis domein als hotmail.com, msn.com, freemail.com etc gaat wordt het erg moeilijk om te bewijzen wie de verzender is.
Hoe dat strafrechtelijk zit kan ik je niet vertellen, maar misschien iemand anders.
-
Walter TS
- Infopolitie Gast
-
mwb TS
- Infopolitie Gast
Blijft hetzelfde Cooper.
Bijne elke tiener die aangifte komt doen van zo een "gigantische criminele zaak" via internet of MSN, of desnoods via 'echte e-mail' wordt direct weer weggestuurd.
De enige actie die ik er nog wel eens in onderneem is de ouders bellen met de vraag of ze alsjeblieft hun kind in de gaten willen houden omdat hun kind de politie lastigvalt met zaken die eigenlijk door hun pappie en mammie moeten worden opgelost.
Bijne elke tiener die aangifte komt doen van zo een "gigantische criminele zaak" via internet of MSN, of desnoods via 'echte e-mail' wordt direct weer weggestuurd.
De enige actie die ik er nog wel eens in onderneem is de ouders bellen met de vraag of ze alsjeblieft hun kind in de gaten willen houden omdat hun kind de politie lastigvalt met zaken die eigenlijk door hun pappie en mammie moeten worden opgelost.
-
Walter TS
- Infopolitie Gast
Bauke...wij kunnen praten...mwb schreef:Blijft hetzelfde.
Kortom lezers, het zal U duidelijk zijn. De politie is er alleen voor echte zaken en serieuze aangelegenheden. We zijn niet de vergaarbak voor vervelende kinderen...
-
DaV TS
- Infopolitie Gast
-
Walter TS
- Infopolitie Gast
*kuch* heb mijn buurman dronken gevoerd en nu wil ie niet weg. halen jullie em even uit mijn woning *kuch*
*kuch* mijn ex komtde omgangsregeling niet na, halen jullie mijn zoontje van 3 even op met poltiegeweld *kuch*
*kuch* ik heb een aanrijding maar geen schadeformulier. breng die even *kuch*
*kuch* ik heb geluidsoverlast van mijn buurman maar ga er zelf niet heen. lig al in bed. gaan jullie even *kuch*
etc etc

*kuch* mijn ex komtde omgangsregeling niet na, halen jullie mijn zoontje van 3 even op met poltiegeweld *kuch*
*kuch* ik heb een aanrijding maar geen schadeformulier. breng die even *kuch*
*kuch* ik heb geluidsoverlast van mijn buurman maar ga er zelf niet heen. lig al in bed. gaan jullie even *kuch*
etc etc
-
DaV TS
- Infopolitie Gast
Je hebt nog een hoop werk als ik het zo hoor 
PS. Walter, als je nog tijd over heb, wil je dan de brugwachter van de brug bij 'sluiskil' nog even bellen.
Ik kan me namelijk dood irriteren wanneer die brug om 7:58 dicht gaat, terwijl deze toch echt tot 8:00 open hoort te zijn.
PS. Walter, als je nog tijd over heb, wil je dan de brugwachter van de brug bij 'sluiskil' nog even bellen.
Ik kan me namelijk dood irriteren wanneer die brug om 7:58 dicht gaat, terwijl deze toch echt tot 8:00 open hoort te zijn.
Laatst gewijzigd door DaV op 31 jan 2006, 21:13, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Cooper TS
- Infopolitie Gast
-
Walter TS
- Infopolitie Gast
-
Walter TS
- Infopolitie Gast
En wat als het meisje toegeeft bij desbetreffende agent dat ze betreffende uitingen op
msn ook echt heeft gedaan?
Ik neem aan dat het beter voor haar is om alles rigoreus te ontkennen en glashard te beweren dat
de chatlogs gewoon textbestandjes zijn, die elke nono kan veranderen..
We hebben cybercops nodig....
Overigens stond er van de week een stukje in de krant over msn-ers.
Mannetje liet meisjes strippen voor de cam en nam dit op, om ze vervolgens af te persen.
dreigen met publicatie etc....
Johan
msn ook echt heeft gedaan?
Ik neem aan dat het beter voor haar is om alles rigoreus te ontkennen en glashard te beweren dat
de chatlogs gewoon textbestandjes zijn, die elke nono kan veranderen..
We hebben cybercops nodig....
Overigens stond er van de week een stukje in de krant over msn-ers.
Mannetje liet meisjes strippen voor de cam en nam dit op, om ze vervolgens af te persen.
dreigen met publicatie etc....
Johan
Laatst gewijzigd door J o h a n op 31 jan 2006, 21:18, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Cooper TS
- Infopolitie Gast
Ik zou zeggen, volg je eigen advies op en lees zelf de eerste berichten in dit topic eens. De politie neemt het deze keer heel serieus want er komt een gesprek morgen en de medewerker was zelfs bereid haar op het bureau vast te houden als ze niet vrijwillig zou meewerken...Walter schreef:Cooper....beter lezen.
99% kans dat er NIKS mee gebeurt.
dat wordt bevestigd door twee kenners.
lijkt me toch dat je vraag beantwoord is.
dat er verder geen agenten op reageren bevestigt dat het juiste gezegd is denk ik.
-
Walter TS
- Infopolitie Gast
ok...excuses.Cooper schreef:Ik zou zeggen, volg je eigen advies op en lees zelf de eerste berichten in dit topic eens. De politie neemt het deze keer heel serieus want er komt een gesprek morgen en de medewerker was zelfs bereid haar op het bureau vast te houden als ze niet vrijwillig zou meewerken...Walter schreef:Cooper....beter lezen.
99% kans dat er NIKS mee gebeurt.
dat wordt bevestigd door twee kenners.
lijkt me toch dat je vraag beantwoord is.
dat er verder geen agenten op reageren bevestigt dat het juiste gezegd is denk ik.
alleen de zin de medewerker was zelfs bereid haar op het bureau vast te houden als ze niet vrijwillig zou meewerken vind ik erg opvallend. en de medewerker die jij bedoelt is een diender of iemand van de publieksopvang? dus een BOA?