Bedreiging op MSN door minderjarige

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

DaV TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door DaV »

Wanneer je een E-mail verstuurd, wordt er ook een heleboel onzichtbare informatie meegestuurd.
Wanneer het om een gratis domein als hotmail.com, msn.com, freemail.com etc gaat wordt het erg moeilijk om te bewijzen wie de verzender is.

Hoe dat strafrechtelijk zit kan ik je niet vertellen, maar misschien iemand anders.
Walter TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Walter »

denk dta uit de reactie van Joshua wel blijkt hoe het eea zit.
hij noemt praktijkvoorbeeld en ook het resultaat.

toon maar aan dat IK achter de PC zat en dat IK dat geschreven heb.
mwb TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door mwb »

Blijft hetzelfde Cooper.
Bijne elke tiener die aangifte komt doen van zo een "gigantische criminele zaak" via internet of MSN, of desnoods via 'echte e-mail' wordt direct weer weggestuurd.
De enige actie die ik er nog wel eens in onderneem is de ouders bellen met de vraag of ze alsjeblieft hun kind in de gaten willen houden omdat hun kind de politie lastigvalt met zaken die eigenlijk door hun pappie en mammie moeten worden opgelost.
Walter TS
Infopolitie Gast

mwb schreef:Blijft hetzelfde.
Bijne elke tiener die aangifte komt doen van zo een "gigantische criminele zaak" via internet of MSN, of desnoods via 'echte e-mail' wordt direct weer weggestuurd.
De enige actie die ik er nog wel eens in onderneem is de ouders bellen met de vraag of ze alsjeblieft hun kind in de gaten willen houden omdat hun kind de politie lastigvalt met zaken die eigenlijk door hun pappie en mammie moeten worden opgelost.
Bauke...wij kunnen praten...:D

Kortom lezers, het zal U duidelijk zijn. De politie is er alleen voor echte zaken en serieuze aangelegenheden. We zijn niet de vergaarbak voor vervelende kinderen...:D
DaV TS
Infopolitie Gast

*kuch* bekeuren van fietsers die een LET licht als voorlamp hebben *kuch*

Sorry kon het niet laten. ;)
Walter TS
Infopolitie Gast

*kuch* heb mijn buurman dronken gevoerd en nu wil ie niet weg. halen jullie em even uit mijn woning *kuch*

*kuch* mijn ex komtde omgangsregeling niet na, halen jullie mijn zoontje van 3 even op met poltiegeweld *kuch*

*kuch* ik heb een aanrijding maar geen schadeformulier. breng die even *kuch*

*kuch* ik heb geluidsoverlast van mijn buurman maar ga er zelf niet heen. lig al in bed. gaan jullie even *kuch*

etc etc

:D :D
DaV TS
Infopolitie Gast

Je hebt nog een hoop werk als ik het zo hoor :wink:

PS. Walter, als je nog tijd over heb, wil je dan de brugwachter van de brug bij 'sluiskil' nog even bellen.

Ik kan me namelijk dood irriteren wanneer die brug om 7:58 dicht gaat, terwijl deze toch echt tot 8:00 open hoort te zijn.
Laatst gewijzigd door DaV op 31 jan 2006, 21:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Cooper TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Cooper »

We gaan een beetje off-topic lijkt me. Ik snap dat dit normaal niet serieus wordt genomen maar gek genoeg nu dus wel! Mijn originele vraag is nog steeds niet beantwoord: wat kunnen de gevolgen zijn voor dit minderjarige meisje? Alleen een waarschuwing lijkt me toch?
Walter TS
Infopolitie Gast

Cooper....beter lezen.

99% kans dat er NIKS mee gebeurt.
dat wordt bevestigd door twee kenners.
lijkt me toch dat je vraag beantwoord is.
dat er verder geen agenten op reageren bevestigt dat het juiste gezegd is denk ik.
Walter TS
Infopolitie Gast

DaV schreef:Je hebt nog een hoop werk als ik het zo hoor :wink:
Hahahahahahaha...nou dit zou nou net de dingen die we NIET doen......:D
J o h a n
Stamgast
Geslacht:

Ongelezen bericht door J o h a n »

En wat als het meisje toegeeft bij desbetreffende agent dat ze betreffende uitingen op
msn ook echt heeft gedaan?

Ik neem aan dat het beter voor haar is om alles rigoreus te ontkennen en glashard te beweren dat
de chatlogs gewoon textbestandjes zijn, die elke nono kan veranderen..

We hebben cybercops nodig....

:D

Overigens stond er van de week een stukje in de krant over msn-ers.
Mannetje liet meisjes strippen voor de cam en nam dit op, om ze vervolgens af te persen.
dreigen met publicatie etc....

Johan
Laatst gewijzigd door J o h a n op 31 jan 2006, 21:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Cooper TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Cooper »

Walter schreef:Cooper....beter lezen.

dat er verder geen agenten op reageren bevestigt dat het juiste gezegd is denk ik.
Ik zou zeggen, volg je eigen advies op en lees zelf de eerste berichten in dit topic eens. De politie neemt het deze keer heel serieus want er komt een gesprek morgen en de medewerker was zelfs bereid haar op het bureau vast te houden als ze niet vrijwillig zou meewerken...
DaV TS
Infopolitie Gast

Misschien is er ook wel meer gebeurt?
J o h a n
Stamgast
Geslacht:

Ongelezen bericht door J o h a n »

Bluf, met een chatlog als bewijs zeker??

Lol.

Zelfs een ip kan me niet overtuigen.

Johan
Walter TS
Infopolitie Gast

Cooper schreef:
Walter schreef:Cooper....beter lezen.

Ik zou zeggen, volg je eigen advies op en lees zelf de eerste berichten in dit topic eens. De politie neemt het deze keer heel serieus want er komt een gesprek morgen en de medewerker was zelfs bereid haar op het bureau vast te houden als ze niet vrijwillig zou meewerken...
ok...excuses.
alleen de zin de medewerker was zelfs bereid haar op het bureau vast te houden als ze niet vrijwillig zou meewerken vind ik erg opvallend. en de medewerker die jij bedoelt is een diender of iemand van de publieksopvang? dus een BOA?
Gesloten