vage bewijslast boete rood licht

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

andre TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door andre »

..::Frans::.. schreef:En om even op een van zijn opmerkingen terug te komen. Het maakt dus in het geheel niet uit van WELK verkeerslicht de agent heeft gezien dat je door rood licht hebt gereden..... :wink:
Volgens mij dat licht waarvan het bovenste lampje brandde 8)
Bert TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Bert »

..::Frans::.. schreef:En om even op een van zijn opmerkingen terug te komen. Het maakt dus in het geheel niet uit van WELK verkeerslicht de agent heeft gezien dat je door rood licht hebt gereden..... :wink:
Persoonlijk vind ik dat toch wat vreemd. Ik had toch wel verwacht dat de agent netjes zou moeten omschrijven om welk verkeerslicht het ging.

Om de vraag "waarom zou dat moeten" voor te zijn. Als bekeurde heb je de mogelijkheid om bezwaar aan te tekenen. En dan vind ik wel dat je recht hebt om precies de lokatie te krijgen waar de overtreding gemaakt is. Er gaan soms best een aantal weken over een boete heen. Dus dan weet je ook niet precies meer hoe of wat. Dan zou ik verwachten dat de agent mij dat wel kan vertellen.
Onyx TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Onyx »

Bert schreef:Persoonlijk vind ik dat toch wat vreemd. Ik had toch wel verwacht dat de agent netjes zou moeten omschrijven om welk verkeerslicht het ging.
Ik weet niet of dat in alle regio's gelijk is maar in Haaglanden wordt er netjes omschreven
-welke straat men reed,
-vanuit welke richting (straat),
-in welke richting (straat),
-"gekomen bij de kruising van de ...straat met het ...plein zag ik, verbalisant, dat het voor betrokkene geldende verkeerslicht op genoemde kruising al tenminste 3 seconden rood licht uitstraalde."

Iets van soortgelijke strekking, al naar gelang aan te passen als men niet het juiste voorsorteervak gebruikt, diagonaal de voorsorteervakken oversteekt etc. etc.
Bert TS
Infopolitie Gast

Die werkwijze staat mij wel aan. Ik vind het wel zo netjes om precies te vertellen waaraan men de boete verdient heeft.

Blij dat ik in Haaglanden woon. :wink:
andre TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door andre »

Bert schreef:Die werkwijze staat mij wel aan. Ik vind het wel zo netjes om precies te vertellen waaraan men de boete verdient heeft.

Blij dat ik in Haaglanden woon. :wink:
Hoezo? Jij maakt toch geen verkeersovertredingen, Bert ?!
Bert TS
Infopolitie Gast

Nee, nooit bewust. :wink:

En daarbij heb ik zoveel vrienden bij dat korps dat ik wel onder de bekeuring uitkom. :wink: tenminste, dat maak ik mezelf wijs
Thijs TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Thijs »

Bert schreef:
Thijs schreef:Beste Johan,

voor politieagenten die in hun vrije tijd overtredingen constateren, is er de mogelijkheid om dit door te bellen en op die manier te bekeuren. Als het verkeerslicht werkelijk 3 seconden op rood heeft gestaan, lijkt het me verstandiger om gewoon te betalen.
Waaruit concludeer jij dat de ambtenaar in zijn/haar vrije tijd was ?
Ik trek geen conclusies. Ik geef aan dat het ook mogelijk is dat hij door een agent in burger is gezien en er dus niks van heeft gemerkt.

Johan schreef namelijk eerder:
Ik heb de bewijslast opgevraagd, maar krijg te horen dat deze is geconstateerd door waarschijnlijk een ambtenaar alleen in burger die gezien zou hebben dat ik een verkeerslicht wat 3 seconden even op rood heeft gestaan genegeerd zou hebben.
Bert TS
Infopolitie Gast

Hmmm.... nooit gehoord van agenten in burger ?
jawvkuyk TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door jawvkuyk »

rai schreef:Het is helemaal niet van belang of het nou door een agent in diensttijd of een agent in prive-tijd geweest is, het maak de bon niet meer en niet minder (on)geldig.
Waar het bij mulder-gedragingen om gaat is of het feit gepleegd is.

Ik heb een beetje het gevoel dat de TS iets aan het zoeken is om in zijn bezwaarschrift te zetten, wat overigens zijn goed recht is.
Hij weet namelijk precies om welke locatie het gaat enz., maar is m.i. een beetje op zoek naar zoek naar uitspraken om te kunnen gebruiken.
Het probleem is nu juist, dat ik mij absoluut niet kan herinneren dat ik deze overtreding begaan heb, daar ik in de regel dus heel goed oplet en de verkeersregels opvolg. Als ik het wist, dan had ik dit onderwerp hier niet aangekaart. Maar aangezien ze in Arnhem en ook rond het bewuste plein, met veel en ingewikkelde wegomleggingen bezig zijn, wil ik het weten, want misschien heeft de ambtenaar (wel of niet in functie) wel een zodanige afstand qua positie gehad, dat hij een verkeerde waarneming heeft gedaan.
rai
In Memoriam
KMAR
Geslacht:

Ongelezen bericht door rai »

Maar is het feit geconstateerd door een agent of is het geconstateerd door een rood-licht camera ???
Dit staat op de beschikking, want dan staat er bij op welk foto-filmnummer de overtreding staat.
Staan deze gegevens er niet op dan is de beschikking met da hand geschreven.

Het enige wat ik kan adviseren is om een bezwaarschrift in te dienen met daarin al uw bevindingen.
Dit moet dan wel betrekking hebben op het feit zelf, want het vermelden of hij wel of niet in diensttijd was is namelijk niet relevant.
De OVJ kan dan eventueel aan de verbalisant om een nader schrijven vragen met betrekking tot dit feit.
Aan de hand van al die gegevens zal hij een beslissing nemen.
Thijs TS
Infopolitie Gast

Bert schreef:Hmmm.... nooit gehoord van agenten in burger ?
Is dit een reactie op mijn bericht?
Onyx TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Onyx »

jawvkuyk schreef:Het probleem is nu juist, dat ik mij absoluut niet kan herinneren dat ik deze overtreding begaan heb, daar ik in de regel dus heel goed oplet en de verkeersregels opvolg. Als ik het wist, dan had ik dit onderwerp hier niet aangekaart. Maar aangezien ze in Arnhem en ook rond het bewuste plein, met veel en ingewikkelde wegomleggingen bezig zijn, wil ik het weten, want misschien heeft de ambtenaar (wel of niet in functie) wel een zodanige afstand qua positie gehad, dat hij een verkeerde waarneming heeft gedaan.
Ik denk dat het niet uitmaakt wat de verbalisant (of wij) hier gaan antwoorden op je vraag.
Jij bent er van overtuigt dat het onmogelijk is dat je door rood bent gereden, waardoor de agent dus, volgens jou, zowieso een "verkeerde" waarneming heeft gedaan.
jawvkuyk schreef:Het probleem is nu juist, dat ik mij absoluut niet kan herinneren dat ik deze overtreding begaan heb, daar ik in de regel dus heel goed oplet en de verkeersregels opvolg.
Als je het zelf niet kan herinneren dan maakt het toch niet uit welke kruising of afstand er door de agent genoemd gaat worden??
Zelfs als ie zegt dat ie achter je reed in burger op weetikwelke kruising dan zal je antwoord blijven: "kan het me niet herinneren, ik hou me in de regel netjes aan de verkeersregels."

En juist dit 2e stukje van je zin geeft al aan dat het best WEL gebeurd zou kunnen zijn...toch? :roll:
Bert TS
Infopolitie Gast

Thijs schreef:
Ja.
Thijs TS
Infopolitie Gast

Bert schreef:
Thijs schreef:
Ja.
Dan snap ik niet waar de opmerking op slaat. Ik typ namelijk:
Ik geef aan dat het ook mogelijk is dat hij door een agent in burger is gezien
Nee, nog nooit van gehoord, leg eens uit. :?
Thijs TS
Infopolitie Gast

Wat bedoelde je nu met je bericht Bert?
Gesloten