Bezwaar maken tegen bekeuring "Geen licht op de fiets

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Dusty
Deskundige
Geslacht:

Ongelezen bericht door Dusty »

Ook ik kan alleen maar toejuichen dat er met regelmaat controles worden gehouden voor/tegen het niet voeren van fietsverlichting. :thumleft:

Moest gisterochtend anders ook wel lachen, toen een motordiender een automobilist op de bon slingerde die nauwelijks zicht door zijn voorruit had, omdat zijn raam nog bijna helemaal bevroren was. :|
The Scorpion
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Sire
Leeftijd: 45

Ongelezen bericht door The Scorpion »

Ook leuk is wanneer een ouder met een kind fietst, beiden zonder licht. Dan uiteraard alleen een bon voor het kind schrijven. Met als uitleg: U bent oud genoeg om willens en wetens het risico te lopen (fietsen) om doodgereden te worden, goedenmorgen verder.
Wie rent, bekent!
SWAT
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 65

Ongelezen bericht door SWAT »

Kale schreef:Ik heb de afgelopen dagen meerdere controles gedaan. Opvallend is dat in vergelijking met voorgaande jaren er veel meer mensen met verlichting fietsen. Maar dan ook echt veel meer. Ik heb wel de bekende citaten gehoord van "vorige keer werd er iemand vermoord in mijn straat en toen kwamen jullie ook niet" je kent ze wel.
Maar duidelijk is dat de controles echt werken gezien het feit dat het merendeel nu wel met verlichting rijdt. En dat was vroegah wel anders.

Groetjes Kale :wink:
Wat waarschijnlijk ook meespeelt is het feit dat fietsverlichting tegenwoordig sneller te monteren is met dank aan de led's.
Als vroeger je lampje het niet deed en het lag niet aan het gloeilampje zelf was het ....klus om uit te zoeken waar het probleem wel lag.
De toenmalige batterij verlichting vrat batterijen dus dat was ook geen optie.
Voor 20 euro kan je een leuk verlichtingssetje kopen in de winkel.
Stay safe out there.
J o h a n
Stamgast
Geslacht:

Ongelezen bericht door J o h a n »

Voor 20 euro kan je een leuk verlichtingssetje kopen in de winkel.

Je moet eens boodschappen gaan doen bij duitse supermarkt keten.....

3,99 voor een setje, voor en achterlicht

Afbeelding

Tot de komst van ledjes, was mijn lampje ook vaak stuk...
da's inderdaad waar, ledjes zijn niet stuk te krijgen.

De postzegel is het bezwaar niet waard...

Johan
rai
In Memoriam
KMAR
Geslacht:

Ongelezen bericht door rai »

Wat ook mee kan spelen dat mensen nu vaker hun licht aan hebben is de dynamo.
"Vroeger" trapte je je zelf het lazarus om licht te hebben.
Moderne fietsen hebben tegenwoordig al een geïntgreerde dynamo die het vol continu doet zonder dat je extra zwaar moet trappen.
Gast TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

rai schreef:Wat ook mee kan spelen dat mensen nu vaker hun licht aan hebben is de dynamo.
"Vroeger" trapte je je zelf het lazarus om licht te hebben.
Moderne fietsen hebben tegenwoordig al een geïntgreerde dynamo die het vol continu doet zonder dat je extra zwaar moet trappen.
Precies, mijn licht staat dag en nacht aan... mits ik fiets ;)

Helaas fiets ik veel minder dan mijn lichaam graag zou willen... Maar als automobilist kan ik de 'licht-controles' alleen maar toejuigen. Zowel van fietsers als van auto's. Ondeugelijke verlichting vind ik zeer hinderlijk...

Fietsers op donkere natte bosweggetjes in een zwarte trui die vanuit het niets opduiken, auto's die je vanaf afstand inschatte als motor omdat slechts 1 lamp functioneerd, auto's die je verder inschat dan dat ze werkelijk zijn omdat ze alleen stadslicht voeren etc etc.... Zien en gezien worden, een van de basisbeginsellen van het verkeer.
Janssen
Toplid
Agent
Hoofdagent
Roepnaam: Bas
Geslacht:
Leeftijd: 43

Ongelezen bericht door Janssen »

/|\
|____Dat was ik dus ;)

Ik was ineens uitgelogd :(
Guido TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Guido »

gvdbor schreef:Toch hoor ik juist vaak het tegenovergestelde van mensen. Die vinden het juist uitermate belangrijk dat we op die fietsverlichting controleren.

ja natuurlijk!

maar dan wel ANDEREN controleren en niet die persoon zelf (of zijn haar kinderen) want DAN ben je verkeerd bezig
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

uiteraard, dat is een bekend gegeven.
Dartpijl TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Dartpijl »

hoe zit het eigenlijk met het ter plekke repareren?

't schijnt toch dat als je het ter plekke kan repareren dat je geen boete krijgt?
LEO2002 TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door LEO2002 »

Dartpijl schreef:hoe zit het eigenlijk met het ter plekke repareren?

't schijnt toch dat als je het ter plekke kan repareren dat je geen boete krijgt?
Dat is aan de coulance (lees: discretionaire bevoegdheid) van de verbalisant. De overtreding is immers op het moment van constateren reeds gepleegd. Het, na staandehouding, alsnog kunnen repareren doet daar niets aan af.
Francois TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Francois »

Ha toevallig ben ik 2 weken geleden staande gehouden pal voor mn deur! (tevens dicht bij het politie bureau te Goes) Men vroeg of ik wist dat mn rechter achterlicht het niet meer deed? Ik vertelde natuurlijk verbouwereerd nee dat wist ik niet, tja ik controleer het eigenlijk nooit, vaak krijg ik het van een ander te horen.. Nu in het geval u als agente zijnde! (ik wist het donders goed hoor! :twisted: ) En inderdaad vroeg de agente of ik reserve lampjes bij me had, en ik vertelde haar dat dat het geval was. Zo gepiept dat lampje wisselen.
Kreeg overigens dus geen bon, wel netjes vond ik! (eigenlijk verdiende ik em, kwist het al meer dan een dag)

Ik vind persoonlijk dat als je het direct kan repareren middels een reserve setje met lampen dat je dan niet direct op de bon hoeft.
Janssen
Toplid
Agent
Hoofdagent
Roepnaam: Bas
Geslacht:
Leeftijd: 43

Ongelezen bericht door Janssen »

En ik vind dat u hier wel een bon zou hebben verdiend.... U bent willens en wetens gaan rijden met een voertuig waarvan u wist dat er een defect was wat de veiligheid van u en anderen in gevaar kan brengen. Daarnaast liegt u ook nog eens tegen een agente.

Aan uw toon lees ik af dat u zichzelf een stoere bink vindt zoals u in bovenstaande verhaal heeft gehandeld.... Ik vind u het tegenovergestelde.
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

Francois schreef: Ik vind persoonlijk dat als je het direct kan repareren middels een reserve setje met lampen dat je dan niet direct op de bon hoeft.
Aangezien mensen er vaak al van uitgaan dat ze nog wel de kans krijgen het te repareren als ze gecontroleerd worden is het dus beter om die kans niet meer te geven. Dan gaan mensen het dus repareren op het moment dat ze het weten. In het geval van Francois dus, al een dag eerder.
Fietsers doen het vaak op dezelfde manier. Gewoon geen dynamo op het wiel zetten. Als oom agent langs komt geeft hij toch eerst een waarschuwing en dan is het nog vroeg genoeg om die lamp aan te doen.
rich
Moderator
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 51

Ongelezen bericht door rich »

Ik vertelde natuurlijk verbouwereerd nee dat wist ik niet, tja ik controleer het eigenlijk nooit, vaak krijg ik het van een ander te horen.. Nu in het geval u als agente zijnde! (ik wist het donders goed hoor! )
Waarmee voor mij bevestigd wordt dat het goed is dat de meeste agenten minder waarschuwen en direct schrijven!
met een vriendelijke groet, Rich

rich@infopolitie.nl

Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
Gesloten