handfree bellen
Moderator: Moderatorteam
- zijlvaart67
- Geslacht:
- Leeftijd: 59
-
mwb TS
- Infopolitie Gast
Artikel 5.18.3Mofkap schreef:Volgens mij en de wetgevermag het niet.
Het levert de gedraging op met feitcode P 030 (VR 5.18.3) goed voor 130 euro.
De bestuurder mag bij het besturen van het voertuig niet door passagiers, lading of op andere wijze worden gehinderd.
Als je als bestuurder vraagt aan je bijrijder om de GSM op te nemen en bij je oor te houden, is er uiteraard geen sprake van hinderen.
Het maakt geen f... uit of de bijrijder de gsm vast houdt of dat de gsm in een houder zit.
Dit valt voor mij onder de categorie "laten we met z'n allen wel ff normaal blijven doen".
-
Mofkap TS
- Infopolitie Gast
Kennelijk valt dat dan onder de categorie "normaal".mwb schreef:Artikel 5.18.3Mofkap schreef:Volgens mij en de wetgevermag het niet.
Het levert de gedraging op met feitcode P 030 (VR 5.18.3) goed voor 130 euro.
De bestuurder mag bij het besturen van het voertuig niet door passagiers, lading of op andere wijze worden gehinderd.
Als je als bestuurder vraagt aan je bijrijder om de GSM op te nemen en bij je oor te houden, is er uiteraard geen sprake van hinderen.
Het maakt geen f... uit of de bijrijder de gsm vast houdt of dat de gsm in een houder zit.
Dit valt voor mij onder de categorie "laten we met z'n allen wel even normaal blijven doen".
Wat zou meer gevaarzettend zijn? Zelf de mobiel vasthouden of een passagier die hem in een rijdende auto tegen het oor van de bestuurder tracht te houden?
-
mwb TS
- Infopolitie Gast
-
Mofkap TS
- Infopolitie Gast
-
Mofkap TS
- Infopolitie Gast