Klopt allemaal hoor. Ik ken er ook een aantal die een rijschool gehad hebben, maar ik typte enkel dat wat ik opving in zo´n gesprek.Dusty schreef:Komt erg vreemd op mij over deze uitspraak.........![]()
Sterker nog ik ken er toch al gauw minimaal 10 die in het verleden rij-instructeur zijn geweest en nu dus bij het CBR werken.
In de regel is het een voordeel voor de kandidaat als de examinator eerder zelf ook kandidaten heeft opgeleid.
Van belangenverstrengeling kan inderdaad geen sprake zijn, omdat je een aantal jaren (ik meen 5 jaar) geen examens in de kring mag afnemen waar je eerder werkzaam was.
Ten aanzien van het afnemen van examens van familie/bekenden, geldt dit voor alle eximinatoren; OOK als ze niet uit de rijschoolwereld komen..........
Maar vanuit het CBR kan ik mij zo´n instelling wel enigszins voorstellen. Instructeurs hebben een groot sociaal netwerk en kennen een heleboel andere instructeurs. En die vijf jaar? Dat is niet lang hoor.
En aan de andere kant is het natuurlijk dom om geen instructeurs aan te nemen. Zoals hiervoor ook al anderen beaamden: het zijn toch de mensen die weten met examenkandidaten om te gaan. Net dat stukje extra inzicht.