ingevorderd rijbewijs
Moderator: Moderatorteam
-
Saskia TS
- Infopolitie Gast
ingevorderd rijbewijs
in april 2005 ben ik aangehouden door de politie met alcohol op.
Heb toen een rijverbod gekregen en ben toch weer gaan rijden, vervolgens weer gepakt en meegenomen naar bureau om te blazen.
Hieruit kwam 4.7 ugl. Boete 650 euro.
Nu ben ik van de week weer aangehouden met 6.0 ugl en is mijn rijbewijs ingevorderd. De Ovj beslist binnen tien dagen wat er gaat gebeuren.
Enig idee hoe lang ik het kwijt zal zijn??
Heb toen een rijverbod gekregen en ben toch weer gaan rijden, vervolgens weer gepakt en meegenomen naar bureau om te blazen.
Nu ben ik van de week weer aangehouden met 6.0 ugl en is mijn rijbewijs ingevorderd. De Ovj beslist binnen tien dagen wat er gaat gebeuren.
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
Re: ingevorderd rijbewijs
Wat bedoel je?Venzent schreef:Er zal ongetwijfeld een antwoord komen van een agent op jouw vraag met een (misschien) bevredigend antwoord. Als burger op dit forum kan ik het niet nalaten te zeggen:Saskia schreef: Enig idee hoe lang ik het kwijt zal zijn??
Ik denk dat je wel een groter/ander probleem hebt dan je rijbewijs om je druk over te maken.
-
maurice (agent) TS
- Infopolitie Gast
je zal wel bedoelen 6,0 promille..verder kan ik je niet vertellen hoelang je je rijbewijs kwijt bent. Ik sluit me aan bij mijn voorganger, je hebt andere problemen om over na te denken.Saskia schreef:in april 2005 ben ik aangehouden door de politie met alcohol op.
Er zal ook vast een ema cursus volgen, sterkte!
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
Denk je dat ik het na de tien dagen weer krijg? Of moet ik dan eerst ide
cursus afronden?
cursus afronden?
maurice (agent) schreef:je zal wel bedoelen 6,0 promille..verder kan ik je niet vertellen hoelang je je rijbewijs kwijt bent. Ik sluit me aan bij mijn voorganger, je hebt andere problemen om over na te denken.Saskia schreef:in april 2005 ben ik aangehouden door de politie met alcohol op.
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
Anonymous schreef:Denk je dat ik het na de tien dagen weer krijg? Of moet ik dan eerst ide
cursus afronden?
maurice (agent) schreef:je zal wel bedoelen 6,0 promille..verder kan ik je niet vertellen hoelang je je rijbewijs kwijt bent. Ik sluit me aan bij mijn voorganger, je hebt andere problemen om over na te denken.Saskia schreef:in april 2005 ben ik aangehouden door de politie met alcohol op.
Denk je dat ik het weer krijg na de tien dagen?
- zijlvaart67
- Geslacht:
- Leeftijd: 59
Ik neem aan dat u 470 UG/L en 600 UG/L bedoelt. 6 promille is onwaarschijnlijk omdat een normaal mens dan echt op de rand van de dood zweeft...
U zult, als ik ervan uitga dat de waarden juist zijn, door het cbr worden uitgenodigd om de EMA te volgen (kosten €771,83). Mocht u deze cursus al eens eerder hebben gevolgd, dan zult u eerst een medisch onderzoek moeten ondergaan. Mocht er echter sprake zijn van verzwarende omstandigheden dan zal men sowieso tot een medisch onderzoek besluiten.
Strafrechtelijk gezien, en dat staat dus los van de maatregelen die het cbr neemt, moet u rekening houden met een ontzegging van minimaal 9 maanden aangezien u recidivist bent, al is dat een beetje een gokje nu. Ik vrees dat u uw rijbewijs voorlopig dus niet terugziet...
Mede omdat u bent gepakt tijdens een rijverbod/ontzegging, begrijp ik? Mocht dit kloppen dan zal men u dat ook nu weer zwaar aanrekenen...
U zult, als ik ervan uitga dat de waarden juist zijn, door het cbr worden uitgenodigd om de EMA te volgen (kosten €771,83). Mocht u deze cursus al eens eerder hebben gevolgd, dan zult u eerst een medisch onderzoek moeten ondergaan. Mocht er echter sprake zijn van verzwarende omstandigheden dan zal men sowieso tot een medisch onderzoek besluiten.
Strafrechtelijk gezien, en dat staat dus los van de maatregelen die het cbr neemt, moet u rekening houden met een ontzegging van minimaal 9 maanden aangezien u recidivist bent, al is dat een beetje een gokje nu. Ik vrees dat u uw rijbewijs voorlopig dus niet terugziet...
Mede omdat u bent gepakt tijdens een rijverbod/ontzegging, begrijp ik? Mocht dit kloppen dan zal men u dat ook nu weer zwaar aanrekenen...
'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
zijlvaart67 schreef:Ik neem aan dat u 470 UG/L en 600 UG/L bedoelt. 6 promille is onwaarschijnlijk omdat een normaal mens dan echt op de rand van de dood zweeft...
Maar het is de 1 e keer dat ze mijn rijbewijs hebben ingevorderd?
Of maakt dat niet uit?
-
Bert TS
- Infopolitie Gast
-
mwb TS
- Infopolitie Gast
Dan is er de 1e keer iets misgegaan. Bi het negeren van het rijverbod had het rijbewijs al ingevorderd moeten worden. Maar dat maakt niet uit.Anonymous schreef: Maar het is de 1 e keer dat ze mijn rijbewijs hebben ingevorderd?
Of maakt dat niet uit?
Wat telt is dat het de 3e keer is dat U bent opgepakt. (want de eerste maal was gelijk 2 x)
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
Bezwaar maken omdat ik mijn auto nodig heb voor mijn werk helpt zeker niets?..::Frans::.. schreef:Een mening mag Bert, maar ik denk niet dat Saskia hier is gekomen om terecht gewezen te worden. Vriendelijk verzoek waardeoordelen etc. niet in het gastendeel te plaatsen...Bert schreef:Ik kan het even niet laten om op te merken dat ik dat geheel terecht vind.
- rich
- Geslacht:
- Leeftijd: 51
In het verleden werd hier nog wel eens rekening mee gehouden. Tegenwoordig redeneert men op een andere wijze. Wie zijn rijbewijs nodig heeft voor zijn werk moet er zuinig op zijn.
met een vriendelijke groet, Rich
rich@infopolitie.nl
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
rich@infopolitie.nl
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
-
sylvia TS
- Infopolitie Gast