Opgelcht door Garage of door APK keuringsstation

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Michael Rutten TS
Infopolitie Gast

Opgelcht door Garage of door APK keuringsstation

Ongelezen bericht door Michael Rutten »

Ik mail hierbij mijn verhaal, dat is makkelijker en begrijpelijker, kan iemand mij zeggen of ik hiervan aangifte kan gaan doen en wat de verdere mogelijkheden hiervoor zijn. Onderstaand is de mail die ik gestuurd heb naar de autohandelaar.

Geachte heer/mevrouw,

Wij hebben op woensdag 27 juli 2005 een Chevrolet Lumina gekocht. De auto is gekocht omdat er een nieuwe APK op zit. Aangezien ik een leek ben met auto’s en er dus vanuit ga dat wanneer ik een auto koop met NIEUWE APK dat deze dan technisch goed is.

Ik stuur deze email omdat wij kenbaar willen maken dat wij het jammer vinden dat de afspraak die wij op dinsdag 26 juli 2005 hebben gemaakt dus niet is nagekomen. We hebben dinsdag een gesprek gehad, u wilde niet in prijs zakken omdat er een volle tank benzine en een volle tank gas in de auto zou zijn.

Door de vervelende situatie die wij hebben gehad op de terugreis naar huis met de Chevrolet Lumina ging het echter voor afslag moordrecht fout, gas op? Voor mij een vraag, ik heb u toen gebeld en daar gaf u te kennen dat ik had moeten tanken dat had u gezegd, maargoed als er geen gas in zit dan moet de auto ook op benzine kunnen, dat gebeurde dus niet. Bij de garage aangekomen stond men wel verbaast over de technische staat van de auto. De banden zijn echt helemaal op, sterker nog één linker voorband is gescheurd en de andere hebben droogte scheurtjes. Dit was alleen al wat hen dus opviel, verder lag er een slang los? Is de luchtfilter gewoon open (deze hoort in een soort van blik te liggen), als het goed is is de auto nu bij onze garage deze gaat hem bekijken waarom de auto niet meer rijdt, maar ook waarom niet op benzine. Verder zullen we gaan bekijken of we de auto laten keuren bij een onafhankelijk persoon. Ik heb contact opgenomen met de APK station die de auto heeft gekeurd, echter geeft hij aan dat de auto is goedgekeurd, door een erkende apk meester, en dat naar aanleiding van mijn gesprek over de banden, deze in de garages vaak worden omgewisseld NA een apk keuring. De verantwoordelijkheid ligt dus niet bij hen, echter komen er meer “technische gebrekerpunten” dan kunt u dit verhalen bij de APK keuringsstation.

Ik heb uw voicemail ingesproken, een sms gestuurd maar er wordt geen contact met ons opgenomen dus vandaar deze email.

Wij vinden het zo jammer zeker omdat wij een leuk gesprek hebben gehad en er wel een goed gevoel over hebben, echter op dit moment betreuren wij de situatie ten zeerste.
PJ TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door PJ »

Strafrechtelijk is die een moeilijke kwestie.

U bent een koop overeenkomst aangegaan met de garage en deze is niit naar behoren uitgevoerd. U moet de garage in de gelegenheid stellen omdit als nog te doen. Als de garage hier aan niet wilt mee werken zult een civiele procedure moeten opstarten tegen de garage om uw gelijk te halen.

Als het een bovag garage is dan kunt u het beste u verhaal bij de bovag voor leggen.
The One
Superlid
BOA
BOA
Roepnaam: Conducteeeuur?
Geslacht:
Leeftijd: 56

Ongelezen bericht door The One »

Kijk eens op http://www.consumentenbond.nl.

Ik zou ipv. de Email ze een aangetekende brief sturen en ze daarin vorderen de boel te repareren.

The One
Castaway
Gewaardeerd lid
Geslacht:

Ongelezen bericht door Castaway »

Één ding snap ik niet. Je hebt de garage een SMS gestuurd, gebeld en gemaild, maar waarom ga je niet gewoon met de auto bij hem langs?
Door de garagehouder persoonlijk te confronteren met de gebreken kun je je standpunten veel beter onderbouwen.
olle-griese
Superlid
Roepnaam: Peter
Facebook: https://www.facebook.com/olle.griese
Geslacht:
Leeftijd: 68

Ongelezen bericht door olle-griese »

het niet meer willen starten, geen volle tank , een open luchtfilter en dat soort zaken hebben weinig tot niks met een APK te maken dus ik twijfel of het wel verstandig is om het daar op te gooien.
Ondanks dat U een leek bent loop je toch voordat je hem meeneemt even om de auto toe en kun je (ook als leek) zien dat de banden slecht zijn.
Ik bekritiseer U niet maar ik betwijfel hoe sterk U staat in uw poging om de gebreken te verhalen op de verkoper.
Persoonlijk zou ik naar hem toe gaan (en zeker geen mailtjes en sms,jes) en in alle redelijkheid met hem overlegen wat hij voor U kan betekenen zodat iedereen (redelijk) tevreden is.
Als je kunt toeteren , kun je ook remmen.
Haaglanden TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Haaglanden »

Dit soort praktijken zie je vaker. Denk bijvoorbeeld aan het programma Verboden in te Rijden op SBS6.

Vaak kan de BOVAG in deze zaken ook wat betekenen. Ligt er wel aan of de garage bij de BOVAG is aangesloten.

Verder is het strafrechtelijk erg moeilijk. Het komt er vaak op neer dat het civiel is.

Mijn advies is neem contact op met de BOVAG mogelijk dat deze van hulp kunnen zijn.

Veel succes
ajc TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door ajc »

mits het een BOVAG garage is, anders doen zij niets.

Rechtsbijstandsverzijkering ?

anders civiele procedure. Moeilijke zaak, Geen politiewerk.
Pommel TS
Infopolitie Gast

Re: Opgelcht door Garage of door APK keuringsstation

Ongelezen bericht door Pommel »

Michael Rutten schreef:
Wij vinden het zo jammer zeker omdat wij een leuk gesprek hebben gehad en er wel een goed gevoel over hebben, echter op dit moment betreuren wij de situatie ten zeerste.
Uit uw email wordt voor mij niet duidelijk wat u concreet eist van de garagehouder. In een (aangetekende!) brief zou ik dit zeker duidelijk stellen.

De verkoper heeft een informatieplicht, maar u heeft daarnaast ook een onderzoeksplicht. Pas op dat u niet met de verkoper in een welles/nietes spelletje verzeild raakt, want daarmee bereikt u uiteindelijk waarschijnlijk weinig.

Ik zou in ieder geval de Consumentenbond inschakelen, en in uw brief aan de garagehouder eisen dat deze de geconstateerde gebreken afdoende oplost binnen een vooraf gestelde periode. Centraal staat dat u als consument mag eisen dat u van de verkoper een auto ontvangt die voldoet aan wat u er redelijkerwijs van zou mogen verwachten, gezien prijs en leeftijd.

E.e.a. is inderdaad civielrechterlijk. Laat u goed adviseren, zodat u niet met uw onderzoeksplicht ("dan had u de auto ook maar moeten laten keuren voordat u hem kocht") om de oren geslagen wordt.

Succes!
SWAT
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 65

Ongelezen bericht door SWAT »

Op de advocaten.pagina.nl is deze vraag ook al gesteld en beantwoord.
Stay safe out there.
Gesloten