reactie op mijn vraag: Ik heb er genoeg van

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Pieter TS
Infopolitie Gast

reactie op mijn vraag: Ik heb er genoeg van

Ongelezen bericht door Pieter »

Aangezien ik alleen een hotmail e-mail heb, en bij vrienden op de computer zit geef ik hier mijn reactie.

Mijn verhaal is echt serieus en ik zal z.s.m. een cruisecontrol aanschaffen, maar het is echt iets wat gewoon gebeurt is en waar ik later pas over na ben gaan denken. Heb altijd ook netjes betaald en er gewoon vannuit gegaan dat het mijn eigen schuld was.

Maar als ik de balans op maak vind ik het gewoon niet eerlijk, ik las laatst een schoolrapport van de basisschool en hier staan al aantekeningen over mijn concentratie in. Ik kan geen boek lezen omdat ik na één bladzijde het verhaal kwijt ben.

Ik vind zelf dat ik die boetes niet verdiend heb omdat ik hier niets aan kan doen. Ik ben ook bang dat als ik een proefproces aan zou spannen mijn rijbewijs ter discussie zou komen staan, maar van de andere kant heb ik nog nooit serieuze brokken gemaakt.

Bedankt voor de antwoorden die jullie me zo snel al hebben gegeven.

Kan iemand me vertellen hoe ik met jullie kan discussieren met een hotmail account?

pieter
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 58

Ongelezen bericht door Frans »

Hoi Pieter,

Je kunt hier met een hotmail account NIET terecht, slechts met een account van een geregistreerd provider (dus niet 1 waar je je anoniem voor kunt aanmelden. Discussieren kun je hier net zo goed in het gastendeel als ergens anders.

Voor wat betreft je concentratie het volgende: Aangenomen dat het echt zo is (en daar ga ik dan wel van uit) is het natuurlijk levensgevaarlijk dat je een rijbewijs hebt. Als je je al niet kunt concentreren wat doe je dan met een gifgroen vierkant verkeersbord met daarin een rond rood bord met witte streep en de tekst GA TERUG....... Als je dat op de A2 doet is het geintje vlug over.
Flauwekul natuurlijk denk je, maar waarom ? Als de teller voor je neus al zteveel van je concentratie vergt wat doe je dan met verkeersbordne en, nou ja, met het overige verkeer als het druk is. Kortom, is het een extreme vorm van concentratieprobleem ben je mijn inziens geen rijbewijs waardig en zou ik me niet eens druk maken ove rmijn snelheid of over bekeuringen maar over mijn en andermans leven in het algemeen......je rijdt wel in een ongeleid projectiel rond dus......
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
The Scorpion
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Sire
Leeftijd: 45

Ongelezen bericht door The Scorpion »

ja als gast maar dat schiet niet echt op.

verder werkt uitzitten niet zoals al is vermeld.

je zegt dat het niet je schuld is dat je die boetes krijgt. Maar dat kan je natuurlijk nooit verkopen naar mensen toe die dan geen concentratieprobleem oid hebben. Omdat jij dat probleem hebt en dus meer risico oplevert moet je juist vrijuit gaan? Omgekeerde wereld, het spijt me.

Ik zie minimaal een ex 130 opmaken (gaan ze bij het bcr kijken of je wel geschikt bent om te rijden). of invorderen. dit is gewoon gevaarlijk. dat je nooit serieuze brokken hebt gemaakt zegt niets. er zijn mensen die elke week lam achter het stuur zitten en nog nooit een aanrijding hebben veroorzaakt. Ook dat is geen reden om vrijuit te gaan.
Wie rent, bekent!
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

Je onderwerp heet: Ik heb er genoeg van

Ik denk dat je het even om moet draaien want in 25 jaar is dit de grootste flauwekul die ik gehoord heb: Ik kan me niet concentreren en daarom rijd ik te hard.

"Ik heb er genoeg van" Dergelijke onzin serieus te moeten benaderen. Als dat je probleem is moet je gewoon je rijbewijs gaan inleveren.
Ik denk dat het de maatschappij is die zegt: "ik heb er genoeg van"
Walter TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Walter »

Open je ogen voor je een onschuldige doodrijdt.

En wat justitie/CJIB/CBR betreft: is het nou echt zo moeilijk om figuren die 24000 euro aan boetes krijgen uit jezelf eens een rijvaardigheidstest te laten doen of moet er eerst wat gebeuren?

Weten jullie wel waar de bel hangt?
zijlvaart67
Moderator
Agent
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Zolang het bij Mulder blijft, hangt nergens een bel.... :?

Al krijg je 1000 mulders per week, zolang je ze maar betaalt is er niets aan de hand. Een OvJ kan daar ook helemaal niets mee... Ten eerste omdat het strafrecht sowieso is uitgesloten en de 'strafrechtsnelheidjes' betreffen waarschijnlijk geen (of weinig) staandehoudingen... De enige (maar zeer nuttige) optie die resteert is inderdaad het art 130 verhaal en dat kan iedere opsporingsambtenaar (en OvJ) aanvragen.... Maar als er geen OvJ naar kijkt (of hoeft te kijken), komt het zeker niet van die kant... en de oa (als die toevallig een keer staande houdt) heeft waarschijnlijk geen indicatie...

'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'

ik wederom TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door ik wederom »

Het valt me op dat Pieter het nog niet 1 keer heeft gehad over zijn medeweggebruikers. Als je een slecht concentratievermogen hebt is het niet denkbeeldig dat je juist daardoor eens een keer door rood rijd en bovenop een andere weggebruiker knalt.

Heeht hij daar wel eens aan gedacht? :evil:
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

ik wederom schreef:

Heeht hij daar wel eens aan gedacht? :evil:
Nee, Pieter is vooral druk met zijn financiele probleem, hij krijgt bekeuringen omdat hij zich niet kan concentreren en DAT is het echte probleem.
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

En ik denk dat het Pieter nu wel duidelijk zal zijn hoe hier over zijn probleem gedacht wordt. Dit topic wordt nu gesloten en volgende vragen hierover worden niet meer serieus in behandeling genomen

aanvulling administrator thijeleo: c.q. verwijderd.
Gesloten