Bewijs van goed gedrag

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
ikke2 TS
Infopolitie Gast

Bewijs van goed gedrag

Ongelezen bericht door ikke2 »

Een maat van me droomt af en toe een beetje over de schietsport. Hij wil een beetje aan de gang met luchtbuksen en .22's en zo. Maar hij heeft gehoord dat hij daarvoor een bewijs van goed gedrag nodig heeft. Nou heeft hij een klein strafbladje, joyriding en zo, van voor zijn 18e.

Is zo'n bewijs nodig? En kan hij dat dan nog wel krijgen?
Walter TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Walter »

bewijs via gemeente verkrijgbaar.

en er staat termijn voor het aantal jaren dat zaken bij Justitie in Almelo blijven staan. EN hoe het precies met zaken uit verleden zit toen je minderjarig was weet ik niet.
Mo TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Mo »

Niet voor alle (sport)schietclubs heb je een bewijs voor goed gedrag benodigd. Simpelweg omdat ze hier het nut niet van inzien omdat het vrij simpel is zo'n bewijs te verkrijgen en het niets zegt over de intenties van de persoon.

Daar beoordelen ze je zelf op.

Gr
Mo
ikke2 TS
Infopolitie Gast

ok

Ongelezen bericht door ikke2 »

Hij is 2 meter lang, heeft een kale kop en staat vol met tattoo's.

Heeft echt wel een bewijs van goed gedrag nodig lijkt me hoor. :)

Nee ff serieus, bedankt voor de antwoorden.
Ik zal het 'm zeggen.
maria TS
Infopolitie Gast

verklaring omtrent gedrag

Ongelezen bericht door maria »

Ik heb deze verklaringen zelf een tijd behandeld. Ik maakte een uitdraai uit HKS (herkenningssysteem) waarbij ik de strafbare feiten die langer dan 5 jaar geleden waren gebeurd achterwege liet. Indien de strafbare feiten allemaal langer dan 5 jaar geleden waren gebeurd, zette ik op de verklaring dat de persoon wel in het systeem voorkwam, maar langer dan 5 jaar geleden. Aan de Burgemeester de keuze of hij dat nog verder uitgespit wou zien. Maar ik vraag me af of dit landelijke richtlijnen zijn. Ikzelf heb de richtlijnen voor zo'n verklaring niet kunnen vinden.
Gesloten