ondeuglijke verlichting ??

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Thijs TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Thijs »

Ik snap ook niet waarom desbetreffende agent er overheen moet rijden. Om de overtreding te stoppen kun je het toch net zo goed in beslag nemen. Vernielen is dan toch ook niet aan die agent om dat te doen?

Lijkt mij verder onzin om aangifte te doen van vernieling. Ding was je toch al kwijt.
Julio
OnTroerend goed
Agent
Surveillant
Roepnaam: Julio
Geslacht:
Leeftijd: 38

Ongelezen bericht door Julio »

Thijs schreef:Ik snap ook niet waarom desbetreffende agent er overheen moet rijden. Om de overtreding te stoppen kun je het toch net zo goed in beslag nemen. Vernielen is dan toch ook niet aan die agent om dat te doen?

Lijkt mij verder onzin om aangifte te doen van vernieling. Ding was je toch al kwijt.
Maar is teveel verlichting dan wettelijk toegestaan geen Mulderfeit?? Dan kan d'r dus niet in beslag worden genomen...
Thijs TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Thijs »

Julio schreef:Maar is teveel verlichting dan wettelijk toegestaan geen Mulderfeit?? Dan kan d'r dus niet in beslag worden genomen...
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik dat niet durf te zeggen, of je dan in beslag mag nemen. Maar volgens mij was er juist geen sprake van verlichting omdat hij niet aangesloten was.
mashi
OnTroerend goed
Geslacht:

Re: ondeuglijke verlichting ??

Ongelezen bericht door mashi »

Niels schreef:ik heb daar een bekeuring voor gehad en die agent heeft de neon ter plekke verwijdert en in het bijzijn van mij de neon kapot gemaakt (met de politiemotor erover heen gereden)

Ben misschien blond maar volgens mij is dit een dikke duimen verhaal! Kan me nml niet voorstellen dat een motoragent dit doet.

mashi.
The Scorpion
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Sire
Leeftijd: 45

Ongelezen bericht door The Scorpion »

tja jij kan het weten :wink:

toch moet ik zeggen dat ik genoeg mensen ken die er toe in staat zijn. maar goed, het blijft 1 kant van het verhaal idd.
Wie rent, bekent!
sylvia TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door sylvia »

Nou, Bij een kennis van mij is ook zoiets gebeurd.

Alleen niet met verlichting maar met dat zwarte plakplastic op de ruiten. Dat was een agent, maar die had op dat moment geen dienst en mijn kennis was dat plastic er op aan het plakken en die agent stond er bij en rukte het er zo vanaf. Mijn kennis heeft dus wel aangifte gedaan, en die agent heeft het mooi moeten terugbetalen.
Gast TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Vind het ook een belachelijk optreden van die politie agent, en zou ook zeker proberen om de kosten op hem te verhalen.

Maar wat ik niet helemaal begrijp (kon het ook niet andere topics vinden) waarom mag het niet aangesloten zijn?? Als je het niet aan hebt is er toch geen enkel probleem.

Bij scooters ken je het zien, maar bij auto's niet (mits het uit staat natuurlijk) of hij moet de auto opkrikken.
Maar als nu een agent in je auto een controllerbox ziet, en die zelf aanzet, ken je dan ook een boete krijgen / verwijderen.

Mag je eigenlijk wel je neon aan op eigen terrein (hier bjhebben ze volgens mij niets over te zeggen. Bedoel dan geen bedrijven terrein maar mijn auto staat op het oprijpad op eigen grond.

En dan als laatse hoe zit het op afgelegen parkeerplaatsen waar regelmatig meetings zijn, hier staat iedereen stil, en er is geen rottigheid, enkel showen van auto's en verlichting.

Groeten
sylvia TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door sylvia »

Volgens mij mag je als je auto stil staat wel de (neon) verlichting aan hebben
PJ TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door PJ »

Anonymous schreef:Maar wat ik niet helemaal begrijp (kon het ook niet andere topics vinden) waarom mag het niet aangesloten zijn?? Als je het niet aan hebt is er toch geen enkel probleem. .
Staat zo in de wet
Anonymous schreef:Bij scooters ken je het zien, maar bij auto's niet (mits het uit staat natuurlijk) of hij moet de auto opkrikken.
Maar als nu een agent in je auto een controllerbox ziet, en die zelf aanzet, ken je dan ook een boete krijgen / verwijderen.
Ook bij auto's kan ik het regelmatig zien zeker als ik een rondje rond de auto loop. Kijken of de banden, uitlaat ens nog goed zijn dan kom je die tl balken vanzelf tegen.
Anonymous schreef:Mag je eigenlijk wel je neon aan op eigen terrein (hier bjhebben ze volgens mij niets over te zeggen. Bedoel dan geen bedrijven terrein maar mijn auto staat op het oprijpad op eigen grond.
Je moet toch over de openbare weg om daar te komen :wink:
Anonymous schreef:En dan als laatse hoe zit het op afgelegen parkeerplaatsen waar regelmatig meetings zijn, hier staat iedereen stil, en er is geen rottigheid, enkel showen van auto's en verlichting.
Ook daar mag het niet
Gast TS
Infopolitie Gast

Okee thanx,

Ik doe het toch niet aan hoor als ik op de openbare weg rijd (alhoewel je kqan nooit nooit moet zeggen want ken natuurlijk wel verleidielijk zijn omdat het er zo gaaf uitziet)

Maar ging me voornamelijk om als ik ergens mooie plaatjes wil schieten, met de verlichting aan.

Alhoewel het ook zo is dat je maar moet afwachten wie je treft.
Niels heb blijkbaar de verkeerde getroffen, maar heb ook wel eens van iemand gehoord die plaatjes aan het schieten was met zijn neon aan dat de agnt enkel even kwam kijken omdat hij het wel een mooi gezicht vond (was tijdens die extreme sneeuw, en gaf mooi effect)
PJ TS
Infopolitie Gast

Ik moet ook toegeven dat het soms een mooi gezicht kan zijn.

Je moet ook bedenken als je zo rijdt dat je dan overige weg gebruikers in gevaar kan brengen. Ze zien iets wat niet gewoon is en zijn dan vervolgens niet met hun gedachte bij het verkeer maar bij jouw auto ;)
Gast TS
Infopolitie Gast

Inderdaad mensen het trekt toch de aandacht en mensen kijken dan en letten niet meer op, maar dat gebeurt gewoon overdag ook weleens.

Ik weet bijna wel zeker als er een ferrari of een andere exotich sportwagen langsrijd de meeste mensen (ik ook) even niet meer op de weg letten en ankel daarna kijken (scheelt natuurlijk dat je die vaak maar 5 seconden ziet :wink: )

Maar wat ik me dan als laatse toch nog ff afvroeg, hoe zit het dan met die angeleyes??
Die heldere look koplampen met blauwe(je hebt ook witte maar de meeste hebben blauwe) ringen die als je verlichten gelden.
Dat mag dan toch eigenlijk ook niet?

Afbeelding
PJ TS
Infopolitie Gast

Zelf bouw mag ook niet.

Ik weet wel dat het bij BMW 5 en hoger ook is maar deze zijn door het rdw goedgekeurd.

Bovendien zijn die weer net iets anders dan wat jij hier laat zien.
rfo00457 TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door rfo00457 »

Deze koplamp komt volgens mij ook uit een BMW! Die zijn wel gewoon wit verlicht.
Gast TS
Infopolitie Gast

Plukte zomaar een plaatje van internet waar ze blauw waren (zag enkel witte)

Maar zoals deze zijn gemaakt voor de astra F en dus geen zelfbouw

Afbeelding
Gesloten