Verzoek om snelheid te controleren

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Cor TS
Infopolitie Gast

Verzoek om snelheid te controleren

Ongelezen bericht door Cor »

Bij ons in de straat is een stuk 30km. zone maar er wordt met grote regelmaat veel te hard gereden .
Mijn vraag is of het mogelijk is om de politie te vragen om snelheidscontrole of moet de gemeente dit aanvragen.
mashi
OnTroerend goed
Geslacht:

Ongelezen bericht door mashi »

Ik denk dat het verstandig is om e.e.a eens met de wijkagent te bespreken. Die kan uw verhaal
eens voorleggen aan de verkeersmedewerker van het betreffende bureau.

gr, mashi
motormuiss TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door motormuiss »

mashi schreef:Ik denk dat het verstandig is om e.e.a eens met de wijkagent te bespreken. Die kan uw verhaal
eens voorleggen aan de verkeersmedewerker van het betreffende bureau.

gr, mashi
Helemaal eens met Mashi.
Mogelijk alleen dat ze zeggen de GGW-er (Gebieds Gebonden Medewerker).

Bij ons op het team is het heel normaal dat de GGW-er aan ons of de motorrijders vraagt om te laseren dan wel te radaren nav klachten van buurtbewoners.

Wat dan vaak wel opvalt is dat de buurt bewoners de boosdoeners zijn.
Julio
OnTroerend goed
Agent
Surveillant
Roepnaam: Julio
Geslacht:
Leeftijd: 38

Ongelezen bericht door Julio »

motormuiss schreef:Wat dan vaak wel opvalt is dat de buurt bewoners de boosdoeners zijn.
En dan later lopen zeuren of je niets beters te doen hebt :? :roll:

Maar een straat/wijk, moet toch ook duidelijk ingericht zijn voor een 30 km zone. iig dat je er niet makkelijk hard kan rijden??
Bouwe TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Bouwe »

Julio schreef:
motormuiss schreef:Wat dan vaak wel opvalt is dat de buurt bewoners de boosdoeners zijn.
En dan later lopen zeuren of je niets beters te doen hebt :? :roll:

Maar een straat/wijk, moet toch ook duidelijk ingericht zijn voor een 30 km zone. iig dat je er niet makkelijk hard kan rijden??
Klopt, en dan hebben we het niet alleen over een paar drempels, maar ook het (visueel) smaller maken van de weg, of bloembakken.

De ringweg bij mij door het dorp heen is een brede asfalt weg met wat drempels erin (krijgt gemeente subsidie voor, kost niks) en een 30 km-bord. Mensen in de andere wijk klagen dat er te hard wordt gereden, maar de politie controleert niet omdat er volgens hun gevaarlijker wegen zijn, en omdat de weg niet is ingericht als 30 km/zone.
IDLS TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door IDLS »

Hahaha, ja dat heb ik ook gedaan.

Belde naar politie Huizen, of ze op een bepaald punt van de Delta konden gaan staan het liefst in het weekend na 24.00uur. Er werd gelachen en met de dooddoener "als we daar aan beginnen meneer". Maar mevr. ze gebruiken de ring 's nachts als racebaan en ik doe geen oog dicht!...... "dag meneer"........... tuut tuut tuut
Nu snap ik het wel, de produktie is hoger op om overdag lekker in het zonnetje te gaan laseren met drie aspiranten achter een boom te verstoppen bij een vierbaansweg waar juist een snelheidsovertreding het minst hinder veroorzaakt. Nee ik heb er geen gehad mocht je dat denken, maar het is zo ongelovelijk flauw.

Nu komt de vraag:
Het is juist toch zaak om voor veiligheid te zorgen en dus als de oh zo gehoorzame burgen eens een tip geeft dan kan daar niks mee gedaan worden? Het gaat dan toch niet om een kosten/baten plaatje?
Julio
OnTroerend goed
Agent
Surveillant
Roepnaam: Julio
Geslacht:
Leeftijd: 38

Ongelezen bericht door Julio »

IDLS schreef:Hahaha, ja dat heb ik ook gedaan.

Belde naar politie Huizen, of ze op een bepaald punt van de Delta konden gaan staan het liefst in het weekend na 24.00uur. Er werd gelachen en met de dooddoener "als we daar aan beginnen meneer". Maar mevr. ze gebruiken de ring 's nachts als racebaan en ik doe geen oog dicht!...... "dag meneer"........... tuut tuut tuut
Ik ben geen agent, maar weet bijna wel zeker dat je op zo'n manier niet behandeld bent.
IDLS schreef: Nu komt de vraag:
Het is juist toch zaak om voor veiligheid te zorgen en dus als de oh zo gehoorzame burgen eens een tip geeft dan kan daar niks mee gedaan worden? Het gaat dan toch niet om een kosten/baten plaatje?
Er moet wel genoeg mankracht zijn, om een dergelijke controle te houden.
Thijs TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Thijs »

Nu snap ik het wel, de produktie is hoger op om overdag lekker in het zonnetje te gaan laseren met drie aspiranten achter een boom te verstoppen bij een vierbaansweg waar juist een snelheidsovertreding het minst hinder veroorzaakt. Nee ik heb er geen gehad mocht je dat denken, maar het is zo ongelovelijk flauw.

Nu komt de vraag:
Probeer eens in alle redelijkheid een gesprek aan te gaan op het dichtstbijzijnde bureau. Ik denk dat je daar meer mee opschiet, of schakel, zoals eerder gezegd, de wijkagent in.

succes :wink:
BenL TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door BenL »

Ik woon aan een straat in een kinderrijke buurt met een 30 km zone die rond loopt en ik heb een keer aan de wijkagent gevraagd of er gecontroleerd kon worden op de snelheid.Zijn antwoord was dat het niet mogelijk was vanwege de ronding van de weg.De weg moet nameljk een recht stuk hebben van ...meter anders kan er niet nauwkeurig gemeten worden.Intussen wordt er door inderdaad bewoners van verderop in de wijk de snelheidsbeperking van 30 vaak overschreden.Heeft iemand een suggestie hoe dit probleem dan wel aangepakt kan worden?
mwb TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door mwb »

BenL schreef:Ik woon aan een straat in een kinderrijke buurt met een 30 km zone die rond loopt en ik heb een keer aan de wijkagent gevraagd of er gecontroleerd kon worden op de snelheid.Zijn antwoord was dat het niet mogelijk was vanwege de ronding van de weg.De weg moet nameljk een recht stuk hebben van ...meter anders kan er niet nauwkeurig gemeten worden.Intussen wordt er door inderdaad bewoners van verderop in de wijk de snelheidsbeperking van 30 vaak overschreden.Heeft iemand een suggestie hoe dit probleem dan wel aangepakt kan worden?
Aan de bewoners die de snelheid overtreden uitleggen dat het een kinderrijke buurt is en men liever heeft dat iedereen helpt om de buurt samen veilig te maken.
lady TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door lady »

Nu komt de vraag:

Ik werk vanuit buro Huizen, werk bij verkeershandhaving. Ik ben zeer bekend met het probleem daar ik er vlak in de buurt woon. Sterker nog, mijn kinderen mochten nooit van mij daar op de weg fietsen. Het is idd een gevaarlijke straat. We hebben helaas veel van deze racebanen in Huizen.

Het probleem is dat de gemeente er eerst een weg heeft neergelegd en er daarna erachter kwam dat er ook nog huizen moesten komen. Wij staan er regelmatig met de radarauto (tijdens schooluren), maar u kunt van ons niet verwachten dat wij daar een permanente post neerzetten. Het is een probleem voor de gemeente, ik raad u aan om een brief op poten te schrijven naar de B&W met het verzoek tot snelheidsbeperkende maatregelen mbt deze straat. Tevens heeft ons korps ook een zgn. "vliegende brigade"die zich bezig houd met dit soort problemen. u kunt ze gerust bellen.

Ik kan me goed voorstellen dat u frustraties heeft mbt uw nachtrust, maar ik denk wel dat u voorzichtig moet zijn met dergelijke uitspraken.....

Nota bene: Uit ervaring blijkt dat de meeste bewoners uit een "probleem" straat te hard rijdt....in hun eigen straat... :roll:
Gesloten