werktijden boek

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

mashi
OnTroerend goed
Geslacht:

Ongelezen bericht door mashi »

In uw werkboek vult u ook uw rusttijd in (nee geen korte pauze maar het bed-symbooltje).

mashi
zijlvaart67
Moderator
Agent
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Puur even over taxi's dan maar...
Wet personenvervoer 2000:

Definitie's

j. taxivervoer:
personenvervoer per auto, anders dan bedoeld in onderdeel h, tegen betaling;

art 4:2. Het is verboden taxivervoer te verrichten zonder een daartoe verleende vergunning.

Besluit personenvervoer 2000: Definitie's

wet: Wet personenvervoer 2000,

§ 3. Vergunningbewijzen

Artikel 16
<ol><li>In elke bus en auto waarmee openbaar vervoer, besloten busvervoer of taxivervoer wordt verricht, is een geldig vergunningbewijs van de vervoerder aanwezig.

<li>In de auto waarmee taxivervoer wordt verricht, is het vergunningbewijs zichtbaar voor de reiziger aanwezig.</li></ol>Artikel 75

<ol><li>Met het besturen van een auto waarmee taxivervoer wordt verricht, wordt slechts diegene belast, die in het bezit is van een geldige, behoorlijk leesbare, door Onze Minister verstrekte chauffeurspas, volgens het bij ministeriële regeling vast te stellen model.

<li>De bestuurder van een auto waarmee taxivervoer wordt verricht, is in het bezit van een geldige, behoorlijk leesbare chauffeurspas en houdt deze zichtbaar voor de reiziger aanwezig in die auto.</li></ol>art 127
<ol><li>Tot het tijdstip van inwerkingtreding van de artikelen 82 en 83, gelden de volgende bepalingen:

<ol type=a><li>in een auto waarmee taxivervoer wordt verricht, is een taxameter aanwezig die zichtbaar voor de reiziger de vervoerprijs overeenkomstig de kenbaar gemaakte tarieven aangeeft,</li></ol>

<ol type=a start=3><li>behoudens in geval schriftelijk in een overeenkomst tarieven zijn vastgelegd voor gedurende een bepaalde periode meermalen te verrichten taxivervoer, wordt taxivervoer slechts verricht indien de in de auto aanwezige taxameter wordt gebruikt,</li>

<li>de vervoerder die taxivervoer verricht draagt er voor zorg dat terstond voor aanvang en terstond na beëindiging van de rit volledig en naar waarheid een controledocument (rittenstaat) wordt ingevuld met daarop, voorzover van toepassing, de volgende gegevens: etc</li></ol></li></ol>
Zomaar wat eisen qua vergunningen, chauffeurspassen en rittenstaten.

Het 'opvallende' is dat die eisen alleen gelden als er sprake is van 'taxivervoer'. En de definitie van 'taxivervoer' is vervoer tegen betaling.

Bij geen betaling zijn al deze regels dus niet van toepassing... En als jullie met het gezin naar de Efteling rijden, mag ik aannemen dat niemand voor de rit betaalt... :wink:

'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'

theo TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door theo »

steenwiekermoat aan de binnenkant van uw werkboekje staat bij punt 2 en ik citeer:
2 Voor de bestuurder
2.1 De werkmap is persoonlijk.U moet het gedurende uw arbeidstijd bij u hebben en op verzoek aan de met de controle belaste ambtenaren behoorlijk ter inzage afgeven.
En arbeidstijd is rijtijd,wachttijd en tijd voor overige werkzaamheden .(o.a taxi's naar de garage of schadeherstelbedrijf brengen)
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 58

Ongelezen bericht door Frans »

;-)
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
mark taxi TS
Infopolitie Gast

werktijdenboek 2

Ongelezen bericht door mark taxi »

1 krijg ik de boete nu via de rvi of het cjib?

2 hoe lang zal dit ongeveer duren?

3 waarom vroeg de agent die mij aanhield eigenlijk op welke dagen ik meestal werk? wordt dit meegenomen in de beoordeling van de boete?
funkyduck
Toplid
Hoofdagent

Ongelezen bericht door funkyduck »

Er wordt het één en ander tegen gesproken. Bijvoorbeeld de 121 euro die genoemd wordt voor de rittenstaat. Dit is volgens mij 850 euro.

Ik wil graag mijn documentatie posten.
zijlvaart67
Moderator
Agent
Brigadier
Geslacht:

Funkyduck,

De €850,- wordt als boete niet gehanteerd omdat men dit bedrag te hoog vindt (zie bld 1).. :wink:

'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'

funkyduck
Toplid
Hoofdagent

zijlvaart67 schreef:Funkyduck,

De €850,- wordt als boete niet gehanteerd omdat men dit bedrag te hoog vindt (zie bld 1).. :wink:
Ik ben benieuwd waar ik dat kan vinden en waarom het dan toch in het feitenboekje van 2004 genoemd staat.
zijlvaart67
Moderator
Agent
Brigadier
Geslacht:

Dat zal je niet gauw ergens vinden. Die deal tussen IVW en justitie is gemaakt nadat het feitenboekje is verschenen. :wink:

funkyduck
Toplid
Hoofdagent

zijlvaart67 schreef:Dat zal je niet gauw ergens vinden. Die deal tussen IVW en justitie is gemaakt nadat het feitenboekje is verschenen. :wink:
En wie is er dan achter gekomen dat die deal is gemaakt.
Is het dan zo dat als ik er voor zou schrijven dat ik bericht krijg dat het niet door gaat? Of komt er gewoon een ander bedrag op de acceptgiro te staan?
zijlvaart67
Moderator
Agent
Brigadier
Geslacht:

Dergelijke dingen gaan volautomatisch. Daar merk je helemaal niets van. (al zou het me niet eens verbazen als er af en toe eentje doorglipt die dus wel het volle pond mag betalen) 8)

thijeleo
In Memoriam
Agent
Roepnaam: Leo

Ongelezen bericht door thijeleo »

Misschien kan deze richtlijn iets bijdragen?
funkyduck
Toplid
Hoofdagent

Ik had nog wat verzamelde documentatie gevonden en kon daar over de werkmap nog wat van terugvinden.

<table border=1><tr><td>Bij geen geldige werkmap:</td><td>tik-pv, bevel staken</td></tr><tr><td>Niet invullen werk week:</td><td>tik-pv, bevel staken</td></tr><tr><td>Niet invullen overig:</td><td>tik-pv, map invullen</td></tr><tr><td>Misbruik controlemiddelen:</td><td>tik-pv evt. staken</td></tr><tr><td>Te kort rusttijd:</td><td>tik-pv bevel staken</td></tr></table>
Verder controleer ik het volgende als ik controle doe op taxi:
<ul><li>Taxivergunningsbewijs (origineel)
<li>Chauffeurspas (5 jaar geldig) of ontvangstbewijs
<li>Taxikeuring
<li>APK-keuring
<li>Taxikenteken
<li>Max. aantal personen 8 en niet in combinatie met koeriersdienst
<li>Rittenstaat
<li>Taxameter
<li>Tarievenlijst</li></ul>Bestuursdwang alleen voor IVW-ers !!!
In geval van volgende zaken moet IVW gebeld worden:
<ul><li>rijden zonder vergunning
<li>verlopen keuringstermijn voertuig</li></ul>
mark taxi TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door mark taxi »

tik pv slaat op maak proces verbaal neem ik aan?
en bevel staken is stoppen met de dienst van de taxi chauffeur?
theo TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door theo »

Update:

Lang gezocht maar gevonden.

Hier de prijzen van de taxi overtredingen.

Taxiovertredingen:
chauffeurspas niet (zichtbaar) aanwezig 85 euro
werkboekje niet ingevuld/niet aanwezig 110 euro
meer dan 4 passagiers in de taxi 135 euro
langer dan de toegestane 10 werkuren op de weg 110 tot 1980 euro
op bus/trambaan zonder vergunning 65 euro
geen rijbewijs kunnen tonen 30 euro
geen chauffeurspas bezitten 170 euro
Gesloten