Valse openbaar vervoerskaart

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

rich
Moderator
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 51

Ongelezen bericht door rich »

Er moet meer politie komen zodat er een gegarandeerde ondersteuning is als die nodig is.Maar goed dat is een zaak voor de politiek.
Het zou van de zotten zijn als er hier capaciteit voor vrijgemaakt zou worden. De problemen die hier heersen moet je bij de bron aanpakken. Een groot deel van de problemen die ontstaan, komen toch voort uit het zwartrijden en ik zou het apart vinden als er voor dit probleem politiecapaciteit wordt vrijgemaakt. Zwartrijden is in veel gevallen te voorkomen en dat zou al een hoop problemen wegnemen.

Ook de begeleiding van voetbalsupporters zou anders aangepakt moeten worden. De NS moet in bepaalde gevallen gewoon weigeren om deze supporters te vervoeren. Als je van te voren al weet dat er problemen ontstaan dan moet je deze problemen niet opzoeken.

Er gaat zo verschrikkelijk veel tijd en geld inzitten. Een aanhouding moet ook afgehandeld worden en dat kost vaak weer een diender. Zeker met de gevallen van zwartrijden vraag ik me af of dit acceptabel is. Men doet er niet genoeg aan om het te voorkomen. Het personeel krijgt problemen, de politie komt en handelt een deel van de zaak af. Zonde van de tijd. Voorkom zwartrijden, voorkom agressie en je krijgt een hele andere discussie.
Zowel de politie als andere instanties zouden veel problemen kunnen voorkomen door meer te investeren in gesprekstechnieken. De Boa opleidingen in Amsterdam gaan over een tijdje al een hele andere inrichting krijgen. Eerst werd er twee weken vrijgemaakt voor de behandeling van de Wet Mulder. Dit is niet nodig want het juridische gedeelte kan je in twee dagdelen behandelen. De overige dagen gaan gebruikt worden voor de behandeling van gesprektechnieken en dit zal zeker een positief rendement hebben.
Op straat zie je dit ook al bij de politie. De diender die zijn technieken beheerst, komt veel makkelijker tot zijn doel. Dit zal bij andere organisaties ook zo zijn. Het meest simpele voorbeeld blijft Wielklem en Co. Als ik die twee Amsterdamse ehhh controleurs zie en hoor dan kan ik me heel goed voorstellen dat de burger uit zijn dak gaat. De controleurs uit Den Haag hebben een andere insteek en een andere uitstraling en er zijn zelden problemen en toch wordt hetzelfde doel bereikt.

Ik zie dus liever dat er politie wordt vrijgemaakt voor zaken die moeilijker beheersbaar zijn.
met een vriendelijke groet, Rich

rich@infopolitie.nl

Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
Roland TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Roland »

rich schreef:
Dat valt wel mee in R'dam.
Als dat niet zo zou zijn dan moet dit aan de kaak worden gesteld omdat dit niet conform de doelstelling is van het nieuwe onderwijs. Ik weet echter wel zeker dat ook Rotterdam zich aan deze regels houdt. Incidenten kan je niet voorkomen maar met kwartiel 4 zal je je niet bezighouden met de noodhulp meldingen en andere meldingen waarbij geweld betrokken is. Als dat wel het geval is dan vind ik dat zorgelijk te noemen.
Uiteraard draai je geen noodhulp. Je vergeet echter dat je zelf ook veel dingen tegenkomt. En zoals ik al eerder zei werk ik nou niet in de meest veilige wijk van Rotterdam en kom best veel tegen. Ook in vergelijking met intakegenoten.
rich
Moderator
Agent
Geslacht:

Dan moet men zich afvragen of de keuze om dat bureau als opleidingsbureau aan te merken wel een verstandige is.

Ik vergeet dus niet dat je wel eens tegen bepaalde zaken aan kunt lopen maar het is aan jouw coach om je hier zoveel mogelijk voor te behoeden. Binnen onze regio is het gewoon de regel dat er mee gewacht wordt totdat de student in een stadium van de opleiding zit waarin de student hier mee om kan en mag gaan.

Dit is dus niet jouw fout maar wel van het korps.

Je hebt niet alleen te maken met jouw veiligheid maar ook met die van jouw coach en een coach zal eerst voldoende inzicht moeten hebben in de houding en werkwijze van de student om zich daar een beeld van te kunnen vormen. Dat klinkt misschien truttig maar als het goed is heeft een coach ook de behoefte om na de dienst ook weer in goede gezondheid naar huis te gaan en hij zal het ook zeker op prijs stellen als de student in dezelfde toestand naar huis kan.

rich@infopolitie.nl

Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
Roland TS
Infopolitie Gast

rich schreef:
Ik stel je dan ook de vraag hoe vaak jij tot op heden schietwaardige incidenten hebt meegemaakt. Ik doel daarmee op uitpraatprocedures, overvallen ed.
1 keer, vorige week. Maar dat terzijde.

Echter, in R'dam wordt de BTGV regelmatig geoefend met (korps) IBT, in combinatie met scenario's. Ook wordt er sinds kort geoefend in samen optreden met levende have. (honden) alleen in de ochtend wordt er aandacht besteed aan schieten en AZ of (proef)toets geweldsbeheersing.

Kennelijk is de IBT in Rotterdam wat beter ontwikkeld dan elders?
rich
Moderator
Agent
Geslacht:

Om procedures goed te laten verlopen zal er bijna dagelijks getraind moeten worden. Waarom zou de brandweer of het at bijna dagelijks een aantal procedures doornemen?

Tuurlijk is het goed om de uitpraatprocedures te trainen maar met een paar keer per jaar kan je alleen maar stellen dat je een paar goede handvatten hebt en niet meer. Stress, spanning en adrenaline doen rare dingen met een mens en dus ook met een diender want naar het schijnt, zijn dat ook mensen.

Ook IBT Haaglanden heeft een gevarieerd programma en dat steekt echt leuk in elkaar maar ik heb niet de illsusie dat we getraind zijn. Ik heb nu een aantal malen bij schietwaardige incidenten gestaan en ik heb maar een maal een uitpraatprocedure meegemaakt die 100% veilig verliep.

Het is goed dat je een positief beeld hebt van je training maar zorg ervoor dat je jezelf daardoor niet gaat overschatten want hoe goed de docenten het ook brengen, het niveau blijft laag.

rich@infopolitie.nl

Roland TS
Infopolitie Gast

Jezelf overschatten is een gevaarlijke eigenschap. Zijn we het daar in ieder geval helemaal over eens, Rich. ;)
Walter TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Walter »

Roland schreef:Jezelf overschatten is een gevaarlijke eigenschap. Zijn we het daar in ieder geval helemaal over eens, Rich. ;)
Hoog van de toren blazen ook Roland.

Uitspraken doen terwijl je zelf weinig tot geen ervaringen hebt eveneens.

En als je ze dan toch wilt doen onderbouw ze dan grondig,
MarcelB TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door MarcelB »

Walter schreef:
Roland schreef:Jezelf overschatten is een gevaarlijke eigenschap. Zijn we het daar in ieder geval helemaal over eens, Rich. ;)

Dat is nu precies wat ik wilde zeggen;)

Maar ik ben maar een boa :( :(
Walter TS
Infopolitie Gast

MarcelB schreef:
Walter schreef:

Dat is nu precies wat ik wilde zeggen;)

Maar ik ben maar een boa :( :(
zeg maar gerust:

ik ben BOA en laat dat maar maar weg.

denk dat jij in je beroep soms kundiger moet zijn om met bepaalde situaties om te gaan dan menig diender. Je tolerantiegrens is sowiezo hoger denk ik en je verbale vaardigheden getrainder...;-)
MarcelB TS
Infopolitie Gast

Walter schreef:
zeg maar gerust:

denk dat jij in je beroep soms kundiger moet zijn om met bepaalde situaties om te gaan dan menig diender. Je tolerantiegrens is sowiezo hoger denk ik en je verbale vaardigheden getrainder...;-)
Dat is nu het meest gehoorde compliment wanneer de politie s'avonds weggaat na een avondje mee gelopen te hebben:)
Die hadden dat nooit verwacht dat wij zulk groot geduld hebben:)
Walter TS
Infopolitie Gast

MarcelB schreef:
Walter schreef:
zeg maar gerust:

Dat is nu het meest gehoorde compliment wanneer de politie s'avonds weggaat na een avondje mee gelopen te hebben:)
Die hadden dat nooit verwacht dat wij zulk groot geduld hebben:)
hoevaak heb je al tot 10 geteld in je leven en is je lip al immuun voor lipbijten?
MarcelB TS
Infopolitie Gast

hoevaak heb je al tot 10 geteld in je leven en is je lip al immuun voor lipbijten?
Heel vaak. Maar het is altijd nog beter dan een dikke lip van de klappen :):):)
Walter TS
Infopolitie Gast

MarcelB schreef:hoevaak heb je al tot 10 geteld in je leven en is je lip al immuun voor lipbijten?
Heel vaak. Maar het is altijd nog beter dan een dikke lip van de klappen :):):)
wijze woorden voor de zondag.
Roland TS
Infopolitie Gast

Walter schreef:

Waar blaas ik hoog van de toren en welke uitspraken bedoel je precies?
rich
Moderator
Agent
Geslacht:

Ik denk dat dit allemaal niet terzake doet.

Ik weet denk ik waar Walter op doelt maar er zijn andere mogelijkheden om dit te bespreken.

rich@infopolitie.nl

Gesloten