Getinte ramen 2
Moderator: Moderatorteam
PS: Het antwoord van GvdBor is een logisch antwoord na je vraag waarom de ene agent wel en de andere agent niet schrijft. Niet iedere agent heeft het verkeer hoog in het vaandel staan, er zijn agenten die een heel andere tak van het werk meer warderen dan verkeer. Logisch gevolg daarvan is dat de ene meer het verkeer in de gaten houdt dan de ander.
-
CrashDuck TS
- Infopolitie Gast
Je ramen mogen niet verkleurd zijn. En tinten is verkleuren.
Echter, een ruit die af-fabriek niet helemaal 'helder' is (of hoe je het ook maar wilt noemen) is niet verkleurd, omdat het zo hoort.
En een ruit er in zetten van bijvoorbeeld een tuningsbedrijf dat 'toevallig' ruiten verkoopt die exact in jouw auto passen qua vorm en afmetingen mag ook niet, omdat je auto niet is goedgekeurd met die ruiten.
Echter, een ruit die af-fabriek niet helemaal 'helder' is (of hoe je het ook maar wilt noemen) is niet verkleurd, omdat het zo hoort.
En een ruit er in zetten van bijvoorbeeld een tuningsbedrijf dat 'toevallig' ruiten verkoopt die exact in jouw auto passen qua vorm en afmetingen mag ook niet, omdat je auto niet is goedgekeurd met die ruiten.
Hmmm, originele ramen laten bewerken lijkt me wat moeilijk. Ik ben echter geen techneut, en ervan uitgaande dat de bestaande ramen, zonder aanbrengen van folie en/of coating kunt laten bewerken tot die 30% (voor de voorruit) dan lijkt me dat geen probleem...of het de moeite loont ten opzichte van het kopen van compleet nieuwe ramen is een andere discussie.SilverShadow schreef:Dus als ik ze laat bewerken tot die gradatie, originele ramen met 30% tinting, zou ik daar geen problemen mee kunnen krijgen?
Dat is iets wat je simpel kunt laten meten. Als er GEEN folie/coating op zit kun je op de diverse plekken (keuringsstations RDW bijvoorbeeld) laten meten welk percentage je originele ramen hebben, en neem van me aan, die 30% is niet veel hoor, dat zie je nauwelijks....SilverShadow schreef:Wie zegt dan dat ze er niet vanaf het begin op zaten?
Ik neem aan dat je bedoelt dat folie en/of coating er jaren geleden al zijn opgezet. Dan zal dat er nu alsnog vanaf moeten.....SilverShadow schreef:Staat dan niets op je papieren, misschien wel voor de Wet gedaan. Hoe moet je dan daarmee omgaan?
Als je folie/coating hebt inderdaad wel ja...SilverShadow schreef:Al die jaren geen probleem ermee gehad en nu die Wet er is zou ik daarmee de dupe van zijn?
- olle-griese
- Roepnaam: Peter
- Facebook: https://www.facebook.com/olle.griese
- Geslacht:
- Leeftijd: 68
-
CrashDuck TS
- Infopolitie Gast
Nou meende ik dat de ramen ook niet verkleurd mogen zijn .....::Frans::.. schreef:Hmmm, originele ramen laten bewerken lijkt me wat moeilijk. Ik ben echter geen techneut, en ervan uitgaande dat de bestaande ramen, zonder aanbrengen van folie en/of coating kunt laten bewerken tot die 30% (voor de voorruit) dan lijkt me dat geen probleem...of het de moeite loont ten opzichte van het kopen van compleet nieuwe ramen is een andere discussie. (...)SilverShadow schreef:Dus als ik ze laat bewerken tot die gradatie, originele ramen met 30% tinting, zou ik daar geen problemen mee kunnen krijgen?
- olle-griese
- Geslacht:
-
SilverShadow TS
- Infopolitie Gast
Laat ik het anders zeggen Frans:Hmmm, originele ramen laten bewerken lijkt me wat moeilijk. Ik ben echter geen techneut, en ervan uitgaande dat de bestaande ramen, zonder aanbrengen van folie en/of coating kunt laten bewerken tot die 30% (voor de voorruit) dan lijkt me dat geen probleem...of het de moeite loont ten opzichte van het kopen van compleet nieuwe ramen is een andere discussie.
nogmaals, ben niet uit op ruzies of dergelijke maar gewoon op duidelijkheden
Er is een bedrijf in Apeldoorn die de ramen in een speciaal bad laat zakken en door een bepaalde proces er voor kan zorgen dat ze de kleur kunnen aannemen die je zelf wilt. Het is dus geen folie en ook geen coating eigenlijk.
Het komt op je originele ramen te zitten en niet op andere ramen.
Dus eigenlijk rij je rond met de originele ramen af-fabriek die iets donkerder zijn dan normaal. Als je daarbij nog kan aantonen dat ze 30% zijn, doormiddel van een meting of zoiets, wie kan dan zeggen dat het niet mag?
Staat hierbij ook welke kleur deze heeft en ook de gradatie?Iedere ruit heeft een goedkeuringsteken. Aan de hand van dit teken is precies te bepalen wat voor type ruit er in zit en aan welke eisen deze moet voldoen.
Als je tegenwoordig bekijkt hoe donker bepaalde ramen af-fabriek wel niet zijn of wat voor een weerspiegeling die hebben heb ik af en toe wel mijn vraagtekens.
Standaard ramen wel, tot een max van (voor de voorruit) 30%. Meestal zijn ramen in auto's al (nagenoeg) deze tinting. Ik zit zelf steeds de begrippen verkleuring, vertinting, blindering en nog wat meer door elkaar heen te gebruiken.2cv schreef:Nou meende ik dat de ramen ook niet verkleurd mogen zijn .....::Frans::.. schreef:Hmmm, originele ramen laten bewerken lijkt me wat moeilijk. Ik ben echter geen techneut, en ervan uitgaande dat de bestaande ramen, zonder aanbrengen van folie en/of coating kunt laten bewerken tot die 30% (voor de voorruit) dan lijkt me dat geen probleem...of het de moeite loont ten opzichte van het kopen van compleet nieuwe ramen is een andere discussie. (...)SilverShadow schreef:Dus als ik ze laat bewerken tot die gradatie, originele ramen met 30% tinting, zou ik daar geen problemen mee kunnen krijgen?
Het staat niet op het kentekenbewijs, maar dat wil niet zeggen dat die gegevens niet bekend zijn. De kleur van de lak wordt weggelaten omdat veel bedrijven de auto in de bedrijfskleuren laat spuiten. Om dit mogelijk te mken is de lakkleur weggelaten.olle-griese schreef:gaat niet op bij bedrijfsbussen,
of ik moet me al zwaar vergissen.
Zo staat b.v. de kleur van de auto en een roetkat ook niet vermeld.
- olle-griese
- Geslacht:
of je nu dompelt of spuit,Er is een bedrijf in Apeldoorn die de ramen in een speciaal bad laat zakken en door een bepaalde proces er voor kan zorgen dat ze de kleur kunnen aannemen die je zelf wilt. Het is dus geen folie en ook geen coating eigenlijk.
Het komt op je originele ramen te zitten en niet op andere ramen.
het is alle 2 coaten, en dit is heel makkelijk te controleren,
op af-fabriek getinte ruiten staat dat in het glas vermeld (zie foto van mijn zijruiten een een paar posts eerder
Als je kunt toeteren , kun je ook remmen.
-
SilverShadow TS
- Infopolitie Gast
Dan is bij deze mijn vragenlijst wel een betje beantwoord.
Jammer dat het jaren goed gaat en er geen probleem van werd gemaakt totdat de mensen hun ramen helemaal donker gingen maken.
Hierdoor zijn degene die het al jaren hebben gewoon de pineut van geworden
.
Toch wel jammer want ik vind mij ramen helemaal niet zo donker namelijk: je kan er makkelijk doorheen kijken. Je kan er zelf doorheen kijken waardoor je de spiegel van de bijrijder zit.

Jammer dat het jaren goed gaat en er geen probleem van werd gemaakt totdat de mensen hun ramen helemaal donker gingen maken.
Hierdoor zijn degene die het al jaren hebben gewoon de pineut van geworden
Toch wel jammer want ik vind mij ramen helemaal niet zo donker namelijk: je kan er makkelijk doorheen kijken. Je kan er zelf doorheen kijken waardoor je de spiegel van de bijrijder zit.