rijden zonder rijbewijs

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

zijlvaart67
Moderator
Agent
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Dat kan inderdaad...

Overigens doet het cbr zelf niets met die info en nemen zij deze info niet mee als je een rijbewijs wilt verkrijgen...

'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'

Martijn8 TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Martijn8 »

ok het is me nu wel veel duidelijker geworden. even voor de duidelijkheid: ik ben absoluut niet van plan om aan het verkeer deel te nemen zonder rij-instructeur. het ging in dit geval om een afgestorven industrieterrein. in ieder geval bedankt allemaal, ik kijk uit naar mijn verjaardag :P
Julio
OnTroerend goed
Agent
Surveillant
Roepnaam: Julio
Geslacht:
Leeftijd: 38

Ongelezen bericht door Julio »

Fijne verjaardag alvast!! ;)
Martijn8 TS
Infopolitie Gast

dank je 8) als ik het laatste stukje lees concludeer ik overigens wel wat grappigs, ik mag dus dan wel gewoon m'n rijbewijs halen, maar vervolgens er bijv 5 jaar niet meerijden :shock: :wink:
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

Nog even voor de duidelijkheid; ook op een uitgestorven industrieterrein neem je deel aan het verkeer.

Er hoeft maar 1 uitgestorvene uit een pand komen te lopen die tegen jouw auto aanloopt en het probleem is daar.
thijeleo
In Memoriam
Agent
Roepnaam: Leo

Ongelezen bericht door thijeleo »

zijlvaart67 schreef:Dat kan inderdaad...

Overigens doet het cbr zelf niets met die info en nemen zij deze info niet mee als je een rijbewijs wilt verkrijgen...
Als het goed is staat in de voorwaarden voor het nemen van rijles en op het aanmeldingsformulier dat je geen ontzegging mag hebben. Dit zal dan ook door de rijinstructeur nagevraagd moeten worden, anders zou hij wel eens voor de uitlokking ervan aangepakt kunnen worden. Ik kan mij niet voorstellen dat een rijinstructeur hier happig op is.

Uit de voorwaarden van zomaar een rijschool:
Artikel 6
b. indien de leerling ondanks zijn verklaring, dat hem bij rechtelijke uitspraak niet de bevoegdheid is ontzegd motorvoertuigen te besturen noch zijn rijbewijs is ingevorderd, toch rijles neemt, dan wel indien de opgave onjuist zou zijn, vrijwaart de leerling de rijschool volledig en zal eventueel de terzake opgelegde boetes geheel vergoeden, alsmede de andere financiële consequenties geheel overnemen.[/b]
Bron: http://www.ferry.nl/voorwaarden.htm
zijlvaart67
Moderator
Agent
Brigadier
Geslacht:

Ja ok, zoiets bestaat er dus nog wel....

Maar ik had het meer over het 'art 130' verhaal.

Ik heb een keer een meisje 2x betrapt op het 'oefenen', terwijl ze een week later examen moest doen. De divisie Vorderingen kon (en wilde) hier niets mee omdat ze nog niet in het bezit van een rijbewijs was...

Maar als de rechter er eenmaal aan te pas is gekomen, ben je wel het 'bokkie' zeg maar... :wink:

'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'

TheLightEd TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door TheLightEd »

Inderdaad voor 130 kan je dan nog weinig. Echter, zodra er een rijbewijs is gehaald en een 130 procedure wordt opgestart om welke reden dan ook, dan telt dit dus wel weer mee (zolang het maar geregistreerd is). Uiteindelijk heeft men zichzelf dan weer dubbel bij de poot.
Martijn8 TS
Infopolitie Gast

een voorwaardelijke straf dus :?:
zijlvaart67
Moderator
Agent
Brigadier
Geslacht:

Meer een 'gele kaart'... Zodra er weer een melding bij het cbr binnenkomt, blijkt dat je daar al een dossier hebt...en dat kan nooit positieve invloed hebben... :wink:

Gesloten