politie kleding

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

tweede bericht is verwijderd Beamer.
PJ TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door PJ »

Beamer schreef:Krijg je last van dubbelzien als je teveel bikediensten doet??? :lol: :lol: :lol:
:?: :?: :?:
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

PJ had eenzelfde bericht twee keer gepost, per ongeluk, gebeurt weleens vaker. Tweede bericht is door mij verwijderd, Kennelijk had Beamer het al wel opgemerkt.
PJ TS
Infopolitie Gast

gvdbor schreef:PJ had eenzelfde bericht twee keer gepost, per ongeluk, gebeurt weleens vaker. Tweede bericht is door mij verwijderd, Kennelijk had Beamer het al wel opgemerkt.
kan wel kloppen denk ik, want toen ik hem gepost had kreeg ik in 1 keer 80 geopende schermpjes van explorer op mijn scherm. Weg klikken werkte ook niet. Toen maar laptop uitgedaan en op nieuw opgestart. Probleem is nu weg. Weet nog steeds hoe het kwam :roll:
sunwave TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door sunwave »

Weer veranderingen in het uniform met een werkbroek en een baret? Poe dat duurt weer wat jaartjes hoor!! ;)
zijlvaart67
Moderator
Agent
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 58

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Een werkbroek heeft zonder meer mijn stem. Een uniform moet namelijk in de eerste plaats praktisch zijn.

Glimmen met mooie dansschoentjes doe ik wel als de koningin langskomt. En respect kan je ook nog op een andere manier afdwingen: Gewoon door streng doch rechtvaardig op te treden.

Daar dwing je nog veel meer respect mee af...

'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'

CrashDuck TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door CrashDuck »

Dan vraag ik me af wat er gebeurt als de politie voortaan in een roze tutu dient te werken ...
zijlvaart67
Moderator
Agent
Brigadier
Geslacht:

Krijg je me echt niet gek mee...

Ik vind m'n rijbewijs ook mooi van kleur... :P

Uitstraling van de persoon heeft veel meer inbreng dan het uniform wat hij aan heeft...

Iemand die kaarsrecht rechtop staat, mensen beleefd doch zeer duidelijk en helder te woord staat (gewoon zeer duidelijk aanwezig is), ontvangt altijd meer respect dan iemand die met z'n handen in z'n zakken, ingetrokken schoudertjes en met een peuk in z'n bakkes, in een mooi uniform rondwandelt...

In mijn ogen is het uniform zeer ondergeschikt aan de persoon zelf, als we het over uitstraling hebben...

'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'

Beamer TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Beamer »

sunwave schreef:Weer veranderingen in het uniform met een werkbroek en een baret? Poe dat duurt weer wat jaartjes hoor!! ;)
Nou, ik las op de informatiesite van de NPB (niet mijn bond overigens..) dat de werkbroek wel serieus onderwerp van gesprek en overleg was.
appiehappie
Lid
Geslacht:

Ongelezen bericht door appiehappie »

Nou, ik moet zeggen dat een M.E. uniform veel meer uitstraling heeft als een gewoon uniform.

Het straalt veel meer een "no-nonsence" aanpak uit.

Het huidige uniform vind ik oubollig.

Zo vind ik bijvoorbeeld wel dat de KLPD en de motoragenten weer meer gezag uitstralen, door hun uniform.
Maar dat komt waarschijnlijk ook door hun vervoermiddel. Die volkswagen busjes en al die andere merken doorelkaar vind ik niet echt uitstraling hebben, zoals die grote Amerikanen van vroeger.

Natuurlijk heeft het ook te maken met de persoon die in het uniform zit, maar de uitstraling van het uniform bepaald al wel de eerste indruk, en die is nu niet bepaald indrukwekkend.
Mich TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Mich »

zijlvaart67 schreef:In mijn ogen is het uniform zeer ondergeschikt aan de persoon zelf, als we het over uitstraling hebben...
Helemaal mee eens.....
De één trekt een uniform aan, de ander draagt een uniform...dat is het verschil.
PJ TS
Infopolitie Gast

appiehappie schreef: Zo vind ik bijvoorbeeld wel dat de KLPD en de motoragenten weer meer gezag uitstralen, door hun uniform.
Maar dat komt waarschijnlijk ook door hun vervoermiddel. Die volkswagen busjes en al die andere merken doorelkaar vind ik niet echt uitstraling hebben, zoals die grote Amerikanen van vroeger.
Wat is er anders aan het uniform van Het Klpd dan de regio ??? Ja de auto maar dan ken ik ook ander imposante politie voertuigen :wink:
Berry TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Berry »

helemaal mee eens appie
Guido TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Guido »

sja, ik denk dat een gebed zonder eind is...
zijlvaart67
Moderator
Agent
Brigadier
Geslacht:

De 'witte jas' heeft een behoorlijke uitstraling. En waarom?

Omdat het merendeel van de agenten in Nederland er niet mee loopt en wij daardoor een beetje 'op een voetstuk' worden geplaatst...

Tenminste, iets dergelijks vermoed ik...

En het zal ook gerust wel in de auto op zich zitten.

Een diender die uit een dikke Volvo stapt, heeft sowieso al een puntje voor op de collega die zich uit een Polo wurmt... :wink:

Overigens reed ik vandaag even in een originele auto van de NYPD (Chevy Caprice met 5,7 liter V8 ). En als we het over 'uitstraling' hebben.... :shock:
Je hebt niet voldoende rechten om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gesloten