weekend opleiding

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Roland TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Roland »

sunwave schreef:Hmm het ligt er aan wat je er zelf in steekt in de opleiding. Je kan leren wat je wilt en zoveel tijd besteden aan iets wat je zelf wilt. Ik zit nu ook veel langer op school dan het eerste kwartiel en in de weekenden ook vol geplanned.
Ik kies er voor om lekker op school te werken, meestal tot ver in de middag. Sommige dingen doe ik 's avonds thuis. maar noodzakelijk is het niet.

Ik doe overigens meer voor mijn opleiding dan gevraagd wordt.veel hand-outs maken bijvoorbeeld.
Laatst gewijzigd door Roland op 07 mei 2005, 14:39, 1 keer totaal gewijzigd.
sunwave TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door sunwave »

Roland schreef:
sunwave schreef:Hmm het ligt er aan wat je er zelf in steekt in de opleiding. Je kan leren wat je wilt en zoveel tijd besteden aan iets wat je zelf wilt. Ik zit nu ook veel langer op school dan het eerste kwartiel en in de weekenden ook vol geplanned.
Ik kies er voor om lekker op school te werken, meestal tot ver in de middag. Sommige dingen doe ik 's avonds thuis, maar noodzakelijk is het niet. Ik doe overigens meer voor mijn opleiding dan gevraagd wordt.
Sluit ik me ook bij aan
Berry TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Berry »

valt de opleiding mee of tegen bij jullie? zijn er veel afvallers?
sunwave TS
Infopolitie Gast

Persoonlijk heb ik het onwijs naar m'n zin. Het begin is even wennen met de manier van onderwijs. Maar heerlijk vind ik het, zou niets anders willen!
Berry TS
Infopolitie Gast

en hoe zit t met de afvallers? zijn het er veel?
Beagle
Lid
Agent
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 47

Ongelezen bericht door Beagle »

Ik hoorde afgelopen week dat het ongeveer 10% is. Dit gaat met name om integriteit, zo is ons verteld
Roland TS
Infopolitie Gast

sunwave schreef:Persoonlijk heb ik het onwijs naar m'n zin. Het begin is even wennen met de manier van onderwijs. Maar heerlijk vind ik het, zou niets anders willen!
En hier sluit ik me volledig bij aan. Er zijn best wel wat afvallers. Binnen mijn intake al 5.
1 was zeg maar een zij-instromer. Was door ziekte een poosje met de opleiding gestopt.

De opleiding is pittig, maar als je door de selectie komt moet je het in principe kunnen redden. Erg belangrijk is je inzet, motivatie en houding.
Berry TS
Infopolitie Gast

aha okey .. wat doe je eigenlijk allemaal kwa sport. moeten jullie ook leger hindernisbanen afleggen en wordt er bv wel is gevoetbalt
Beagle
Lid
Agent
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 47

Ongelezen bericht door Beagle »

aha okey .. wat doe je eigenlijk allemaal kwa sport. moeten jullie ook leger hindernisbanen afleggen
In het eerste kwartiel ligt het accent voornamelijk op AZ (aanhouden en zelfverdediging) Verder wordt er nog wel wat aan andere sporten gedaan en je moet het parcours lopen zoals op de selectie. Ik weet alleen niet precies in welk kwartiel dit is. Verder moet je in je eigen tijd je conditie op peil houden
(hardlopen, krachttraining)
en wordt er bv wel is gevoetbalt
Dit wordt ten zeerste afgeraden i.v.m. blessures. Het is dan ook geen onderdeel van het lesprogramma. Volgens mij wordt het voetbalveld in Apeldoorn binnenkort weggehaald en vervangen door parkeerplaatsen
Roland TS
Infopolitie Gast

In Q5 moet je de HB en zwemmend redden doen. Conditie moet je zelf bijhouden. Verder doe je niets aan sport.

Ik vindt persoonlijk dat AZ gewoon elk schoolkwartiel 1 keer per week 1,5 uur moet worden gegeven. In Q 3 heb ik het maar 2 keer gehad en dan alleen boksen en wat judogreepjes.
Berry TS
Infopolitie Gast

ik wilde juist van me sport school afgaan omdat ik dacht dat bij de poltie hevig gesport wordt dus is dit af te raden??
zijlvaart67
Moderator
Agent
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Gewoon volhouden! Daar heb je en houd je veel voordeel aan... :wink:

'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'

Berry TS
Infopolitie Gast

is t ook zow dat je in de opleiding steeds allemaal wetten uit je hoofd moet leren en daar toesten over krijgt? er is toch een geheugen steuntje voor de agenten.(soort boeken waar veel wet artiekelen in staan en hoe hoog de bekeuring zijn)
sunwave TS
Infopolitie Gast

Er zijn boekjes die handig zijn ervoor (http://www.zakboekenpolitie.com/) maar daar krijg je als je eenmaal bent begonnen met de opleiding nog meer dan genoeg over te horen!
Berry TS
Infopolitie Gast

valt jullie de opleiding mee of tegen?
Gesloten