parkeren op laad en losplaats /feestdag

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
twilight TS
Infopolitie Gast

parkeren op laad en losplaats /feestdag

Ongelezen bericht door twilight »

Gisteren ben ik bekeurd wegens parkeren op een laad en losplaats naar mijn weten mag ik daar staan als het een feestdag is zoals nu hemelvaartsdag en ook op zondagen. Klopt dit?
SWAT
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 65

Ongelezen bericht door SWAT »

Alleen als dit expliciet staat aangegeven.
Een laad- en loshaven is 24 uur per dag een laad- en loshaven tenzij het anders staat aangegeven middels een onderbord.
Stay safe out there.
twilight TS
Infopolitie Gast

Ben even wezen kijken er staat van maandag t/m vrijdag laden en lossen van 8.00 tot 18.00 . Dus als ik het goed heb mag ik er zaterdags en zondags de hele dag staan zonder bekeurt te worden en hemelvaartsdag wordt dan als een gewone donderdag gezien.
Bert TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Bert »

Yep, de spijker op z'n kop !!! Oftewel, helemaal juist.
twilight TS
Infopolitie Gast

Dank je wel, ga het morgen gelijk uitproberen wel makkelijk zo'n parkeerplaats voor de deur scheelt toch weer een stuk lopen.
bluepark TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door bluepark »

Ik weet niet of je daar wel zo zeker van mag zijn.

Ter vergelijking (gaat niet over laad/losplaats maar is in principe hetzelfde verhaal)
Waar ik werk geldt betaald parkeren van maandag tot en met zaterdag vanaf 09.00 tot en met 17.00
en op zondagen van 12.00 uur tot en met 18.00.

Er staat niet zon- en FEESTdagen en ik heb gisteren dan ook een hele dag moeten werken als ware het een gewone donderdag. Gisteren was het donderdag en een FEESTdag, maar dus geen zondag (1ste dag van de week of de 7de).

Ik ben parkeercontroleur en heb gisteren ook nogal een paar keer aan moeten horen dat het zondag was. :roll:

Mijn antwoord: nee mijnheer/mevrouw, het is donderdag
bluepark TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door bluepark »

sorry, had bril niet op :cry: , zie net dat er al stond dat hemelvaart gewoon donderdag is. excuse me
Bert TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Bert »

bluepark schreef:Ik weet niet of je daar wel zo zeker van mag zijn.

Ter vergelijking (gaat niet over laad/losplaats maar is in principe hetzelfde verhaal)
Waar ik werk geldt betaald parkeren van maandag tot en met zaterdag vanaf 09.00 tot en met 17.00
en op zondagen van 12.00 uur tot en met 18.00.

Er staat niet zon- en FEESTdagen en ik heb gisteren dan ook een hele dag moeten werken als ware het een gewone donderdag. Gisteren was het donderdag en een FEESTdag, maar dus geen zondag (1ste dag van de week of de 7de).

Ik ben parkeercontroleur en heb gisteren ook nogal een paar keer aan moeten horen dat het zondag was. :roll:

Mijn antwoord: nee mijnheer/mevrouw, het is donderdag
Dan mag je dus buiten genoemde tijden en dagen gewoon op de laad/los haven parkeren. Er staan immers specifieke tijden en dagen bij. En het verhaal over gisteren is duidelijk. Dat was gewoon een donderdag.
Gesloten