wanneer mag je vecht honden houden?

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Gebruikersavatar
suzanne
Infopolitie Gast

wanneer mag je vecht honden houden?

Ongelezen bericht door suzanne »

hay hay
ik had een vraag je,
ik ben helemaal gek van vechthonden, niet om ze te laten vechten of ze agresief te maken, maar gewoon om hoe ze zijn en ze er uit zien.
nou zag ik laatst op tv dat er heel veel pittbuls en amerikaanse stefferds (weet nie precies hou je ut schrijft) bij hun baasjes weg zijn gehaald en in zijn geslapen.
Nou vroeg ik me af wanneer je wel zo een hond mag houden?
groetjes suzanne
Gebruikersavatar
swift
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door swift »

Je mag alleen american staffords houden, wanneer deze papieren hebben. Uit deze papieren blijkt dat de ouderhonden een test van b goed gedrag met een goed gevolg hebben afgelegd.
Volgens mij mag je een pitbull helemaal niet houden, want dit is geen erkend ras
Gebruikersavatar
Kale
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Kale »

Voor zover ik weet mag je een Amerikaanse Staffordshire terrier gewoon houden. Mits hij of zij een stamboom heeft en gechipt is. Een tattoo mag niet meer. Een echte Pitbull is voor zover ik weet verboden. Je mag niet meer fokken met deze honden. Een echte Pitbull heeft geloof ik ook geen stamboom.
Dat is dan ook waarschijnlijk de reden dat deze honden zijn weggehaald, omdat het niet aantoonbaar is door middel van een stamboom wat voor ras het is.
Ik raad je echter aan om voordat je aan zo'n hond begint je eigen eerst heel goed te laten informeren. Lees er over, bezoek fokkers,. Je zal niet de eerste eigenaar zijn van een Amerikaanse Stafford die van een koude kermis thuiskomt. Indien het je eerste hond is dan moet je helemaal goed zijn voorbereid.
Indien je toch besluit om zo'n hond te nemen besef dan wel dat het geen vechthonden zijn. Ik vindt het een rot woord en ik ben ik erg op tegen.

Evengoed veel succes en ik hoop dat je wat hebt aan het antwoord.

groetjes Kale :wink:
Gebruikersavatar
Doggieman
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Doggieman »

Eén reactie, jij moet absoluut niet aan een hond beginnen. Waarom niet?? Omdat je al begint met de vraagstelling:
ik ben helemaal gek van vechthonden, niet om ze te laten vechten of ze agresief te maken, maar gewoon om hoe ze zijn en ze er uit zien.
Iemand die al zo'n reactie plaatst is het niet waard om een hond om zijn schoonheid te hebben, maar omdat deze bekend staat als een "vechthond". Elke hond kan vechten, zonder problemen, maar het ligt aan de opvoeding van de houder/eigenaar. Wanneer je absoluut nog nooit een hond hebt gehad, neem dan ook geen Stafford.
De pitbull is geen ras, maar een kruising tussen meerdere rassen en is niet erkend in Nederland en valt onder de RAD (kortweg gezegd de Pitbullwet) en is dus verboden om te houden/fokken, etc, etc..!!!
Wanneer de Stafford geen stamboom heeft dan is deze niet toegestaan in Nederland.

Succes en begin als je een hond wilt gewoon met een pluche speelgoedhondje!!

Doggieman 8)
Gebruikersavatar
Gast
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Doggieman schreef:Eén reactie, jij moet absoluut niet aan een hond beginnen. Waarom niet?? Omdat je al begint met de vraagstelling:
ik ben helemaal gek van vechthonden, niet om ze te laten vechten of ze agresief te maken, maar gewoon om hoe ze zijn en ze er uit zien.
Iemand die al zo'n reactie plaatst is het niet waard om een hond om zijn schoonheid te hebben, maar omdat deze bekend staat als een "vechthond". Elke hond kan vechten, zonder problemen, maar het ligt aan de opvoeding van de houder/eigenaar. Wanneer je absoluut nog nooit een hond hebt gehad, neem dan ook geen Stafford.
De pitbull is geen ras, maar een kruising tussen meerdere rassen en is niet erkend in Nederland en valt onder de RAD (kortweg gezegd de Pitbullwet) en is dus verboden om te houden/fokken, etc, etc..!!!
Wanneer de Stafford geen stamboom heeft dan is deze niet toegestaan in Nederland.

Succes en begin als je een hond wilt gewoon met een pluche speelgoedhondje!!

Doggieman 8)
sorry hoor dat ik het vecht honden noem, maar zo staan ze nou eenmaal bekend, dus weet iedereen waar je het over heb.
en nog wat, hoe ken jij zegge dat ik niet aan een hond moet beginnen?! ik heb al heel mn leven honden gehad. dus ik weet nie waar je ut vandaan haald, maar vragen stellen is heel normaal hoor.

de groeten
Gebruikersavatar
Kale
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Kale »

Ik kan mij heel goed verplaatsen in Doggieman. Ik denk er hetzelfde over. Echter hij heeft net even wat meer emotie met het onderwerp honden en maakt dagelijks de gevolgen mee van personen die een Stafford nemen puur en alleen om de slechte verhalen. Iets wat erg jammer is want het is een verschrikkelijk mooi en leuk ras.
Vanwege zijn werk met honden is hij waarschijnlijk wat directer omtrent dit onderwerp. Maar ik vindt niet dat hij kleinerent over komt.
Dat wilde ik even kwijt.

groetjes Kale
Gebruikersavatar
suzanne
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door suzanne »

volgens mij hebben jullie mij helemaal verkeerd begrepen ofzo, want ik neem niet een stafford om er mee stoer te doen of wat dan ook. Ik vind het een prachtige hond. Ik ken er een paar en die zijn super lief, gehoord zaam, en heel erg mooi. Ik heb er geen verkeerde bijdedoeling mee om zo een hond te houden, dus die opmerkingen slaan gewoon nergens op. Ik ben een echte dieren liefhebber, en misschien heb ik mn vraag verkeerd geformuleerd, toch ben ik niet zo als jullie denken. als dat maar duidelijk is.

groetjes
Gebruikersavatar
rich
Moderator
Moderator
Agent
Berichten: 4203
Lid sinds: 30 mei 2003, 19:26
Locatie: omg leiden
Geslacht:
Leeftijd: 49
Contact:

Ongelezen bericht door rich »

Het juiste antwoord is terug te vinden in de reacties.

De overige reacties zijn off topic en zijn dus niet relevant.
Er zijn hier enkele mensen die uit ervaring een mening geven en daar kan de topic starter mee doen wat zij wil.

Wat mensen van elkaar vinden, kan middels een PB worden uitgesproken.
met een vriendelijke groet, Rich

rich@infopolitie.nl

Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
Gesloten