alcohol en rijbewijs
Moderator: Moderatorteam
-
alexjol TS
- Infopolitie Gast
alcohol en rijbewijs
Als je op de fiets of lopend wordt aangehouden met teveel alcohol op, kun je dan je rijbewijs kwijtraken?
-
foreverblue TS
- Infopolitie Gast
-
foreverblue TS
- Infopolitie Gast
-
Mofkap TS
- Infopolitie Gast
De weg die ik me kan bedenken is intrekking door het CBR vanwege het ontbreken van de lichamelijk en geestelijk geschiktheid tot het besturen van.gvdbor schreef:ik heb daar laatst iets interessants over geleerd.
Je kunt al fietsend wel je rijbewijs kwijtraken als het de 4e keer in 5 jaar tijd is dat je met alcohol op als bestuurder van een voertuig aan het verkeer deelneemt.
-
Mohaa TS
- Infopolitie Gast
gvdbor schreef:
ik heb daar laatst iets interessants over geleerd.
Je kunt al fietsend wel je rijbewijs kwijtraken als het de 4e keer in 5 jaar tijd is dat je met alcohol op als bestuurder van een voertuig aan het verkeer deelneemt.
De weg die ik me kan bedenken is intrekking door het CBR vanwege het ontbreken van de lichamelijk en geestelijk geschiktheid tot het besturen van.
Praten we hier dan over een artikel 130 WvW94?
Volgens mij wel.
Het rijverbod wat opgelegd kan worden is toch voor maximaal 24 uur?
ik heb daar laatst iets interessants over geleerd.
De weg die ik me kan bedenken is intrekking door het CBR vanwege het ontbreken van de lichamelijk en geestelijk geschiktheid tot het besturen van.
Praten we hier dan over een artikel 130 WvW94?
Volgens mij wel.
Het rijverbod wat opgelegd kan worden is toch voor maximaal 24 uur?
-
Mofkap TS
- Infopolitie Gast
Klopt, alles in het kader van de art. 130 regeling. Toch is alleen vier maal dronken fietsen binnen vijf jaar alleen niet voldoende voor een cursus of intrekking; er moet minstens eenmaal een motorrijtuig zijn bestuurd:
Indien een vermoeden als bedoeld in het eerste lid wordt gebaseerd op het gestelde in de bij deze regeling behorende bijlage 1 onder ‘Drogerende stoffen Alcohol’, dient betrokkene bij minimaal één feit bestuurder te zijn geweest van een motorrijtuig waarvoor een rijbewijs is vereist.
betrokkene is binnen een periode van vijf jaar meermalen aangehouden op verdenking van overtreding van artikel 8, tweede lid, van de wet, waarbij bij één van de aanhoudingen een adem- of bloedalcoholgehalte is geconstateerd dat gelijk is aan of hoger is dan 350 µg/l, respectievelijk 0,8 ‰
-
k a TS
- Infopolitie Gast
- SWAT
- Geslacht:
- Leeftijd: 65
Re: alcohol en rijbewijs
Ja, als die uit je zak valt bijvoorbeeldalexjol schreef:Als je op de fiets of lopend wordt aangehouden met teveel alcohol op, kun je dan je rijbewijs kwijtraken?
-
Mohaa TS
- Infopolitie Gast