de vraag die ik wil stellen kan ik nergens vinden ook niet in de schatkist.
Als ik staande wordt gehouden na een verkeersovertreding mag een agent dan de overtreding op een kladblaadje noteren en op het buro verder uitwerken????
Of moet hij de overtreding in het bonnenboekje noteren en jou een afschrift van de overtreding geven als burger heb je recht op op het afschrift ter plaatste.
procesverbaal
Moderator: Moderatorteam
- zijlvaart67
- Geslacht:
- Leeftijd: 58
Veel van de 'normale' bonnen worden via de Wet Mulder afgehandeld. Dan is het volgende van toepassing:
Oftewel, juridisch gezien levert dit (zeker in uw voorbeeld) geen problemen op...
En 'zo mogelijk' is heel rekbaar... Als een agent z'n bonnenboekje niet bij zich heeft, kan hij hier dus niet aan voldoen, maar heeft hij wel een geldige reden om geen 'geeltje' uit te reiken...Zo mogelijk wordt aanstonds een aankondiging van de beschikking uitgereikt aan degene tot wie zij zich richt, of wordt deze achtergelaten in of aan het motorrijtuig.
Oftewel, juridisch gezien levert dit (zeker in uw voorbeeld) geen problemen op...
'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'
-
theo TS
- Infopolitie Gast
procesverbaal
Bedankt voor het antwoord
Het is mij heel duidelijk
ik groet u Theo
Het is mij heel duidelijk
ik groet u Theo
-
Martin TS
- Infopolitie Gast
Re: procesverbaal
Ik heb de gegevens vroeger al een keer op een lucifersdoosje geschreven om niet te vergeten. Ook rechtsgeldigtheo schreef:de vraag die ik wil stellen kan ik nergens vinden ook niet in de schatkist.
Als ik staande wordt gehouden na een verkeersovertreding mag een agent dan de overtreding op een kladblaadje noteren en op het buro verder uitwerken????
Of moet hij de overtreding in het bonnenboekje noteren en jou een afschrift van de overtreding geven als burger heb je recht op op het afschrift ter plaatste.
-
Wess TS
- Infopolitie Gast