bedreiging
Moderator: Moderatorteam
-
mirjam TS
- Infopolitie Gast
bedreiging
Ik ben telefonische bedreigd door de ex vriend van mijn zus. Kan ik hiervan aangifte doen ??
-
T-nus TS
- Infopolitie Gast
- rich
- Geslacht:
- Leeftijd: 51
In aanvulling op Swat:
Bepaalde opmerkingen kunnen best bedreigend overkomen maar voor een aangifte moet het wel zo zijn dat er een concrete bedreiging met een misdrijf is geweest.
Bepaalde opmerkingen kunnen best bedreigend overkomen maar voor een aangifte moet het wel zo zijn dat er een concrete bedreiging met een misdrijf is geweest.
Voordat men begint met het opnemen van een aangifte zal er tijdens een gesprek eerst worden gevraagd wat er precies is gezegd en aan de hand van de opmerking zal gekeken worden of het mogelijk een strafbare bedreiging is geweestArtikel 285 Strafrecht.
Bedreiging met openlijk geweld met verenigde krachten tegen personen of goederen, met geweld tegen een internationaal beschermd persoon of diens beschermde goederen, met enig misdrijf waardoor de algemene veiligheid van personen of goederen in gevaar wordt gebracht, met verkrachting, met feitelijke aanranding van de eerbaarheid, met enig misdrijf tegen het leven gericht, met gijzeling, met zware mishandeling of met brandstichting, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste twee jaren of geldboete van de vierde categorie.
met een vriendelijke groet, Rich
rich@infopolitie.nl
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
rich@infopolitie.nl
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.