roodlichtcamera

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Taras TS
Infopolitie Gast

roodlichtcamera

Ongelezen bericht door Taras »

Een stoplicht op een 80 km weg zag ik te laat op op rood springen dus ik ging vol in de rem alleen het grappige was dat ik met mijn auto een stuk over de stopstreep ging en de flitspaal flitste wel mooi mijn kenteken. maar ik was niet over de haaientanden over de weg kunnen ze mij nu een boete geven????

Ojaa hij flitste ook nog 2X en ik stond op dezelfde positie

opm gvdBor: naam onderwerp gewijzigd. Was "Dringende vraag..."
is echter in geen enkel opzicht dringend gebleken.
rai
In Memoriam
KMAR
Geslacht:

Ongelezen bericht door rai »

Op het moment dat jij een boete krijgt het niet eens bent met de boete kun je in bezwaar gaan tegen tegen deze boete.
De OvJ is namelijk de enige die beslist of de boete terecht is of niet en dus doorgaat ja of nee. (daarna uiteraard de rechter)
Laatst gewijzigd door rai op 27 mar 2005, 17:13, 2 keer totaal gewijzigd.
rai
In Memoriam
KMAR
Geslacht:

Even nog een kleine aanvullende vraag.

Enerzijds kan ik uit je verhaal opmaken dat je nog geen bekeuring thuis gehad hebt vanwege je vraag of ze daar een boete voor kunnen geven.
Anderzijds heb je het er over dat je bij beide flitsen op de zelfde positie stond.
Is dat een vermoeden of heb je de foto's opgevraagd ??? (vraag me af hoe zonder acceptgiro thuis)
SWAT
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 65

Re: Dringende vraag!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door SWAT »

Taras schreef:Een stoplicht op een 80 km weg zag ik te laat op op rood springen dus ik ging vol in de rem alleen het grappige was dat ik met mijn auto een stuk over de stopstreep ging en de flitspaal flitste wel mooi mijn kenteken. maar ik was niet over de haaientanden over de weg kunnen ze mij nu een boete geven????

Ja, ook het niet stoppen voor de stopstreep is een overtreding.
Taras TS
Infopolitie Gast

Nee is gister gebeurt maar ik heb toch niet door rood gereden??
rich
Moderator
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 51

Ongelezen bericht door rich »

Het is de bedoeling dat je stopt VOOR de streep en niet NA de streep.
met een vriendelijke groet, Rich

rich@infopolitie.nl

Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
Taras TS
Infopolitie Gast

Maar het was op een 80 km weg. het licht was oranje en sprong in 1X op rood ik moest vol in de remmen dus ik had een lange remafstand.

En iemand heeft die tegen mij gezegd.

Hallo. Het is volkomen normaal dat men twee maal geflitst wordt immers het (door)rijden door rood is strafbaar gesteld. Als ik het goed gelezen heb bij jij niet doorgereden doch heb jij (op de lus) staan drempelen. De eerste foto toont aan dat jij de stopstreep gepasserd bent. De tweede foto (na 1 sec) toont aan dat jij al dan niet doorgereden bent. In jou geval dus niet. Wordt de foto uitgelezen door een verbalisant dan zal deze daarmee rekening houden en veelal niet besluiten om een (aankondiging van) beschikking Wet Mulder op te maken. Wordt de foto volledig automatisch uitgelezen dan bestaat de kans dat het drempelen niet opgemerkt wordt.
In dit geval loont het zeer de moeite om in Beroep te treden. Betalen tijdens dit Beroepschrift is niet nodig. Uiteraard wel duidelijk omschrijven dat jij WEL bent gestopt (m.a.w niet bent doorgereden). De foto's worden dan alsnog "fysiek" beoordeeld door "de" verbalisant. Het feit dat jij niet doorgereden bent zal dan vermoedelijk in jou voordeel uitpakken!

enige vorm van waarheid???
thijeleo
In Memoriam
Agent
Roepnaam: Leo

Ongelezen bericht door thijeleo »

Dat kom je alleen te weten als je bezwaar maakt, zou ik zeggen.

Maar ik geef je wel enige kans van slagen.
SWAT
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 65

Ongelezen bericht door SWAT »

thijeleo schreef:Dat kom je alleen te weten als je bezwaar maakt, zou ik zeggen.

Maar ik geef je wel enige kans van slagen.
Niet als de beschikking voor het niet stoppen voor de stopstreep is.

Daarnaast staat het licht op een 80 km/u weg minstens 5 seconden op oranje voordat het overgaat op rood.
rai
In Memoriam
KMAR
Geslacht:

Taras schreef:Maar het was op een 80 km weg. het licht was oranje en sprong in 1X op rood ik moest vol in de remmen dus ik had een lange remafstand.
Gebeurd mij ook altijd dat hij na oranje in één keer op rood springt.
Ik weet ook niet hoe het komt. :wink:
Maar goed, alle gekheid op een stokje.

Verkeerslichten hebben buiten de bebouwde kom een instelling van minimaal 4 seconden oranje voor hij op rood springt.
Op een 80 km weg rij je precies 22,22 m/s. (als je je aan de snelheid houdt.....)
De denkbeeldige lijn van groen naar oranje zit dus op 88,89 meter voor de stopstreep. (= bijna de lengte van een voetbalveld.)
Op het moment dat je verder weg rijdt heb je dus zee-en van tijd om op je gemak je gas los te laten en rustig af te remmen.
Zit je ver binnen die denkbeeldige 88,89 meter en je zou theoretisch gewoon door kunnen rijden zonder door rood te rijden, echter heb je wel de verplichting om te stoppen indien nog mogelijk.

In mijn optiek heb je dan mogelijk te laat opgemerkt dat hij op oranje stond en moest je inderdaad vol in de ankers om niet door rood te rijden, of je heb buiten die denkbeeldige lijn van 88,89 meter gedacht, ik geef even extra gas om nog even het verkeerslicht mee te pikken, ziet de flitskast en besluit op het laatste moment nog even gauw je rempedaal door de bodemplaat te trappen om toch maar niet door rood te rijden.
Gast TS
Infopolitie Gast

Re: roodlichtcamera

Ongelezen bericht door Gast »

Taras schreef:Een stoplicht op een 80 km weg zag ik te laat op op rood springen dus ik ging vol in de rem alleen het grappige was dat ik met mijn auto een stuk over de stopstreep ging en de flitspaal flitste wel mooi mijn kenteken. maar ik was niet over de haaientanden over de weg kunnen ze mij nu een boete geven????

opm gvdBor: naam onderwerp gewijzigd. Was "Dringende vraag..."
is echter in geen enkel opzicht dringend gebleken.
Om de aandacht te trekken :D
Taras TS
Infopolitie Gast

Maar is de boete van stoppen over de stop streep het zelfde als rood licht :?
rai
In Memoriam
KMAR
Geslacht:

Taras schreef:Maar is de boete van stoppen over de stop streep het zelfde als rood licht :?
Ja.
m R 620
als bestuurder niet stoppen voor stopstreep daar waar dit op grond van het RVV 1990 verplicht is. 62 jo. 79 RVV 1990
95 euro.
Gemakshalve voor jou ook even artikelen 62 en 79 RVV 1990 erbij gedaan.
Artikel 62
Weggebruikers zijn verplicht gevolg te geven aan de verkeerstekens die een gebod of verbod inhouden.
Artikel 79
Bestuurders moeten voor een voor hen bestemde stopstreep stoppen, indien stoppen op grond van dit besluit is verplicht.
En dat stoppen moest plaats vinden op grond van artikel 68, lid 1 onder c.
Artikel 68
Verkeerslichten 1 Bij driekleurige verkeerslichten betekent:
a. groen licht: doorgaan;
b. geel licht: stop; voor bestuurders die het teken zo
dicht genaderd zijn dat stoppen redelijkerwijs niet
meer mogelijk is: doorgaan;
c. rood licht: stop.
Taras TS
Infopolitie Gast

Bedankt voor de moeite allemaal ik zal wel gewoon bezwaar moeten aanteken dan. misschien zullen ze me wel matsen aangezien ik in wezen niet het stoplicht voorbij ben gereden.
:roll:

Maarja aangezien ik nog nooit van me leven door rood licht ben gereden ben ik zeer teleurgesteld in deze mindere acties en laten we nou eerlijk wezen stopstreep heb ik overschreden maar door roodlicht gereden....

MAAR JONGENS BEDANKT ik zal jullie op de hoogte houden.
donmarcello
Stamgast
Roepnaam: marcel
Geslacht:
Leeftijd: 68

Ongelezen bericht door donmarcello »

soms moet je wel is doorrijden omdat er eentje doorschuift achter je en om ongeluk te voorkomen kan je over de stopstreep moeten rijden :idea:
Mag ik u tegen u zeggen ...ik heb moeite met de L
Gesloten