Mag kind tussenin op motor?
Moderator: Moderatorteam
-
- Infopolitie Gast
Mag kind tussenin op motor?
Zou mijn zoon van zeven tussen mij en zijn moeder achterop de motorfiets mogen zitten? Niet dat ik meteen 200 km/h op de Duitse autobahn wil gaan scheuren maar bijvoorbeeld voor een stadsrit of een rustig ritje door de polder. Ik ben al druk aan het "Googelen" geweest maar ik kan niets vinden.
-
- Infopolitie Gast
Dat idee had ik ook al maar ik kan niet vinden waar dat staat. Er wordt overal gespoken over helmen, beugels, riemen en zitplaatsen maar niet over het aantal passagiers. Het lijkt erop dat je, als je genoeg voorzieningen maakt, meer personen op een motor kan vervoeren.PanRider schreef:Nee, dat mag niet.
-
- Infopolitie Gast
- donmarcello
- Stamgast
- Roepnaam: marcel
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
-
- Infopolitie Gast
Geef ik eens een keer kort en bondig antwoord, is het weer niet goed.gvdbor schreef:misschien is het inderdaad handig als Panrider er ook wat artikelen bij zoekt

Het is een artikel vijfje; voor de derde passagier zijn geen stepjes aanwezig die op deugdelijke wijze aan de carrosserie zijn bevestigd; er zijn geen passagierhandgrepen aanwezig; door het kind tussenin als derde te vervoeren kan het kind -b.v. bij een remactie- ernstig schade oplopen dat is reële gevaarzetting.
-
- Infopolitie Gast
Nu begint het er toch op te lijken dat door het degelijk aanbrengen van wat stepjes en beugeltjes het toch mogelijk zou worden. Ik weet niet wat een vijfje is maar motorrijden is altijd gevaarlijk.PanRider schreef:Geef ik eens een keer kort en bondig antwoord, is het weer niet goed.gvdbor schreef:misschien is het inderdaad handig als Panrider er ook wat artikelen bij zoekt![]()
Het is een artikel vijfje; voor de derde passagier zijn geen stepjes aanwezig die op deugdelijke wijze aan de carrosserie zijn bevestigd; er zijn geen passagierhandgrepen aanwezig; door het kind tussenin als derde te vervoeren kan het kind -b.v. bij een remactie- ernstig schade oplopen dat is reële gevaarzetting.
-
- Infopolitie Gast
-
- Infopolitie Gast
-
- Infopolitie Gast
-
- Infopolitie Gast
Een zijspan zou te overwegen zijn.[/quote] Ik wil niet zeggen dat zijspan rijden gevaarlijker is dan gewoon motor rijden maar je wordt in ieder geval een stuk breder en daardoor in mijn idee ook kwetsbaarder en een stuk minder wendbaar. Bovendien lijkt het me een stuk minder leuk. Ik wil in ieder geval iedereen bedanken voor de reacties en misschien ga ik toch een paar stepjes en beugeltjes knutselen en dan de proef op de som nemen. Ik zou voor een ritje met z'n drieen best een boete overhebben.
- zijlvaart67
- Moderator
- Geslacht:
- Leeftijd: 57
Als je een 'deugdelijke' en 'acceptabele' manier van vervoer weet te realiseren, kan je inderdaad (haast) niet strafbaar zijn..
Ik hoop alleen dat u 'de veiligheid van het kroost' niet teveel laat afwegen van het risico om een bon te incasseren...
Ongetwijfeld bent u een ontzettend goede motorrijder die waarschijnlijk nog nooit een (zwaar) ongeluk heeft meegemaakt, maar zeer veel mensen om u heen behoren wel tot de categorie 'slechte chauffeurs'...
Helaas wordt er bij kinderen te vaak op de spierkracht van papa of mama vertrouwd om 'de kleine' in bedwang te houden en dat is nog nooit goed afgelopen... Dus veel wijsheid toegewenst....

Ik hoop alleen dat u 'de veiligheid van het kroost' niet teveel laat afwegen van het risico om een bon te incasseren...
Ongetwijfeld bent u een ontzettend goede motorrijder die waarschijnlijk nog nooit een (zwaar) ongeluk heeft meegemaakt, maar zeer veel mensen om u heen behoren wel tot de categorie 'slechte chauffeurs'...

Helaas wordt er bij kinderen te vaak op de spierkracht van papa of mama vertrouwd om 'de kleine' in bedwang te houden en dat is nog nooit goed afgelopen... Dus veel wijsheid toegewenst....
'Het is niet logisch dat 450 miljoen Europeanen aan 330 miljoen Amerikanen vragen hen te beschermen tegen 140 miljoen Russen'
Donald Tusk
- Dusty
- Deskundige
- Geslacht:
Re: Mag kind tussenin op motor?
Bedoel je zoiets................???WoutW schreef:Zou mijn zoon van zeven tussen mij en zijn moeder achterop de motorfiets mogen zitten?

Je hebt niet voldoende rechten om de bijlagen van dit bericht te bekijken.