Onjuiste beschikking

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Viper®
Infopolitie Gast

Onjuiste beschikking

Ongelezen bericht door Viper® »

Hallo,

Ik heb zojuist een mooie roze CJIB envelop in de bus gekregen met daarin een beschikking. De beschikking informeert mij dat ik op een nader genoemde datum/tijd door rood licht gereden ben.
Dit zou zich voorgedaan hebben in Breda.

Nou is het feit zo dat ik in 2005 nog niet 1 keer in Breda in de buurt geweest ben laat staan in Breda zelf. Ook was ik op de pleegdatum op dat tijdstip gewoon aanwezig op mijn werk en dit kan ik natuurlijk schriftelijk bewijzen (urenstaat).

Hoe dit nu aan te pakken. In beroep gaan of morgen het politiebureau Breda bellen en het oplossing via hun.

Mvg,

Viper
gvdbor
In Memoriam
In Memoriam
Geslacht: Man

Ongelezen bericht door gvdbor »

Op de achterkant staat precies beschreven hoe te handelen.
Viper®
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Viper® »

Gewoon in beroep gaan dus.

Maar moet ik alleen bewijs meesturen dat ik aanwezig was op mijn werk en nooit de overtreding heb kunnen plegen, of ook nog het feit dat het voertuig nooit daar aanwezig kon zijn omdat het voertuig de hele dag niet van zijn plaats geweest is en ik niemand toestemming heb gegeven er in te rijden ?
zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Geslacht: Man
Leeftijd: 57

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Om te voorkomen dat het eea tot een rechtszaam moet komen, is het inderdaad handig om zoveel mogelijk bewijs te 'stapelen', zodat u meteen in het gelijk wordt gesteld door de desbetreffende Officier van Justitie...

Overigens is het niet interessant dat u op een bepaalde dag ergens niet was... De basis is namelijk dat u verantwoordelijk bent voor overtredingen met de auto.

Het is meer aan u om aan te tonen dat uw auto zich daar niet heeft bevonden... Een nuanceverschil, maar wel een belangrijk verschil... :wink:

'Het is niet logisch dat 450 miljoen Europeanen aan 330 miljoen Amerikanen vragen hen te beschermen tegen 140 miljoen Russen'
Donald Tusk

Gesloten