Te hard rijden in de auto van de baas

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Gebruikersavatar
Gast
Infopolitie Gast

Te hard rijden in de auto van de baas

Ongelezen bericht door Gast »

Geachte heren

Ik heb een vraag. Onlangs heb ik me een beetje laten gaan op de snelweg. Dit in de lease auto die op naam staat van mijn werk.


Nou weet ik dat dit niet is toegestaan, maar de ik wilde de auto een keer testen. Ik reed op een recht stuk snelweg waar 120 is toegestaan. Op zijn hardst reed ik een aantal seconden 170. Daarna viel ik weer snel terug naar de toegstane snelheid.

Achteraf wel spijt dat ik dit in de auto van mijn werk deed maar iedereen is wel eens overmoedig.

Ik vroeg mij af; stel ik wordt geflitst met deze snelheid en ik rijd na correctie zo'n 47km te hard hoe gaat dit dan met de boete?
Wordt er dan nog een acceptgiro verstuurd naar mijn werk? (dit omdat niet te achterhalen is wie de bestuurder was?) Of moet mijn baas voorkomen?


Grt

Gast
Gebruikersavatar
r0n.
Stamgast
Stamgast
Berichten: 1299
Lid sinds: 05 aug 2004, 23:47
Roepnaam: Ron
Locatie: Eiland Tholen
Geslacht:
Leeftijd: 71
Contact:

Ongelezen bericht door r0n. »

Mijn ervaring is:
De boete wordt in principe verzonden aan degene op wiens naam het kenteken is geregistreerd.
Soms wil men wel eens bellen, of de chauffeur bekend is (vaste bestuurder van de auto), maar dit is extra service van justitie en hoeft niet .....

Voor zover mijn ervaring.

Gehoorzame groeten;
Ron
OpenStandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData Liefhebber.
Gebruiker van alternatieve besturingssystemen op de computers.
Gebruikersavatar
zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Berichten: 14562
Lid sinds: 31 jul 2003, 20:18
Geslacht:
Leeftijd: 57
Contact:

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

In eerste instantie zal de leasemaatschappij een schikking aangeboden krijgen. Daar zit echter wel een brief bij waarin aangegeven kan worden wie ten tijde van de overtreding het voertuig bestuurde.

Oftewel, daarna kunt u post verwachten...

Mocht echter niet duidelijk worden wie, de bestuurder is geweest, dan kan de leasemaatschappij veroordeeld worden...en die zal het dan evengoed weer gaan verhalen op de firma...

'Er zal altijd gekozen moeten worden tussen vrede en rechtvaardigheid..'

Gebruikersavatar
Maurice930
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Maurice930 »

Kucht...toen ik geflitst was kreeg mijn baas de prent. Na wat administratieve uurtjes was ik de penis :-S
Gebruikersavatar
Burger
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Burger »

Maar je hoeft niet voor te komen???
Ook al is het mogelijk meer dan 30km te hard?
Gebruikersavatar
olle-griese
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door olle-griese »

als je in een bedrijfsauto of leaseauto meer dan 30 km te hard rijd krijgt de persoon die de auto op naam heeft een acceptgiro + een formulier waar de gegevens van de bestuurder op moeten worden ingevult.(en terug gestuurd)
rij je minder dan 30 km te hard krijg je alleen een acceptgiro.
wat er gebeurd wanneer je meer dan 50 km te hard rijd weet ik niet maar ongetwijfeld zul je dan ook in moeten vullen wie de bestuurder was en die zal moeten voorkomen maar in ieder geval kun je het systeem wie reed niet waterdicht maken. :-)

mvg, peter
Gebruikersavatar
zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Berichten: 14562
Lid sinds: 31 jul 2003, 20:18
Geslacht:
Leeftijd: 57
Contact:

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Overigens begint het 'echte strafrechtelijke' traject voor een autosnelweg pas bij 40 km/h te hard. En dan nog moet er sprake zijn van of een zeer grove snelheidsovertreding of recidive (binnen 1 jaar)....

Wat vóórkomen betreft, zal het dus wel meevallen.... :wink:

'Er zal altijd gekozen moeten worden tussen vrede en rechtvaardigheid..'

Gebruikersavatar
carchost
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door carchost »

Soms wil men wel eens bellen, of de chauffeur bekend is (vaste bestuurder van de auto), maar dit is extra service van justitie en hoeft niet .....
Helaas collega, dit is niet toegestaan.
Je bekeurd OF de bestuurder ter plekke (aanhouden) OF je bekeurd op kenteken. Als je dus in het kader van de Wet Mulder iemand een bekeuring stuurt, let hier dus op. Indien je dus de bestuurder niet kent en niet hebt aangehouden, wordt automatisch de kentekenhouder bekeurd.
Je mag dus niet bijvoorbeeld bij de RDW de naam van de kentekenhouder opzoeken en vragen wie er gereden heeft.

Niet aangehouden? ALTIJD kentekenhouder bekeuren.
ik rijd na correctie zo'n 47km te hard hoe gaat dit dan met de boete?
46 t/m 50 km/u Boete: €300
51 t/m 55 km/u Boete: €365 (vanaf 50 km/u te hard, bij staandehouding invordering rijbewijs)
56 t/m 60 km/u Boete: €420
61 t/m 65 km/u Boete: €465
66 t/m 69 km/u Boete: €520
Meer dan 69 km/u: Dagvaarding
Gebruikersavatar
thijeleo
In Memoriam
In Memoriam
Berichten: 7902
Lid sinds: 21 mei 2003, 12:00
Roepnaam: Leo

Ongelezen bericht door thijeleo »

Volgens mij bedoelde rOn justitie met degene, die zou bellen, niet de politie dus.
Gebruikersavatar
Burger
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Burger »

Het wordt dus gewoon afgedaan met een transactievoorstel begrijp ik?

Ten eerste wil ik nog zeggen... dank jullie wel.
En met name bedankt dat er niet met het vingertje wordt gewezen van, hoe kan je dan ook te hard rijden...dat moet je niet doen etc etc.

Daar ben ik me ook erg van bewust.
Ook heb ik mn lesje wel geleerd, ook al ben ik niet geflitst

nogmaals bedankt. :wink:
Gesloten