Gordel om terwijl agent beweert geen gordel om

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Sher TS
Infopolitie Gast

Gordel om terwijl agent beweert geen gordel om

Ongelezen bericht door Sher »

Ik ben vanochtend staande gehouden door twee agenten, omdat ik volgens hen geen autogordel droeg. Ik droeg de gordel echter wel. Ik rijd nooit zonder gordel. Ik hoop dat dit een onschuldige menselijke fout was van de agenten. Het voelt onrechtvaardig. Ik rijd inmiddels ongeveer 15 jaar auto en heb nog nooit een verkeersboete gehad. Dit incident heeft er toe geleid dat ik nu wel overweeg om een dashcam aan te schaffen.
Sher TS
Infopolitie Gast

Re: Gordel om terwijl agent beweert geen gordel om

Beste forum, Om het verhaal nog wat completer te maken, vanochtend reed ik vanuit Den Haag (woonplek) naar mijn werk richting Rotterdam. Bij aankomst werd ik staande gehouden door twee agenten die stelden dat ik geen autogordel droeg. Dit is onjuist. Ik droeg de gordel wel degelijk. Helaas heb ik geen dashcam in mijn auto om het tegendeel te bewijzen. Echter voelt dit nu wel noodzakelijk. Mijn voertuig is uitgerust met een gordelverklikker, waardoor het onmogelijk is dat ik dit over het hoofd zie. Daarnaast rijd ik al circa 15 jaar boetevrij en zonder verkeersovertredingen.

Waarschijnlijk is hier sprake van een visuele fout, mede door de weerspiegeling op de autoruit en het feit dat ik vandaag een zwarte trui draag. Desalniettemin voelt deze situatie zeer onrechtvaardig en houdt het me al de hele ochtend bezig. Wat is nu de juiste procedure om hiertegen in verweer te gaan?
zijlvaart67
Moderator
Agent
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 58

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Wachten totdat de acceptgiro in de bus valt; daar staat ook meteen aangegeven hoe u (online) in bezwaar kunt gaan.

Daar zit een heel traject aan vast maar dat is allemaal van later zorg..

'Bier koud zetten is ook een vorm van koken..'

SWAT
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 65

Ongelezen bericht door SWAT »

U dient een gordel wel op de juiste wijze te dragen. Wat regelmatig gebeurt is dat men het lichaamsdeel van de gordel achter drug laat lopen zodat alleen het heup deel van de gordel goed zit. Je draagt dan deels de gordel maar dat is niet voldoende en geldt dus niet als het dragen van een gordel. Hetzelfde als wel een helm opzetten maar niet het kin bandje vastzetten.
Stay safe out there.
Sher TS
Infopolitie Gast

Hartelijk dank voor de reacties en tips; ik zal deze zeker opvolgen.

​Ik draag de autogordel altijd conform de voorschriften, dus niet onder mijn arm of op een andere onjuiste manier. Ik moet altijd een afstand afleggen vanuit Den Haag richting Rotterdam (snelweg). Het niet dragen van een gordel is geen optie. Hier heb ik dan ook nooit eerder problemen mee gehad. Vermoedelijk is er vandaag sprake van een misverstand: ik draag een zwart geruite trui waarin de gordel optisch wegvalt. Daarnaast was het zicht slecht (regenachtig en donker). Alles bij elkaar opgeteld is het simpelweg een ongelukkige samenloop van omstandigheden.

Ik zal een bezwaar indienen met wat afbeeldingen van trui en gordel. Even aankijken hoe dit afloopt. In ieder geval dank voor jullie reacties.
MotoRon
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door MotoRon »

Succes met het bezwaar. Als er verder geen vragen zijn, gaat dit topic naar het archief.
:slotje:
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
Gesloten