Bericht cbr rijbewijs

In dit gedeelte kunt u een vraag stellen. Vragen die zijn beantwoord worden gesloten en komen automatisch in het archief terecht. Kijk dus eerst even in het archief. Hier geen uitgebreide discussies, daarvoor staan andere forumdelen ter beschikking.

Moderator: Moderatorteam

Mientje
Infopolitie Gast

Bericht cbr rijbewijs

Ongelezen bericht door Mientje »

Goede middag ik had een vraag .Vandaag bericht gehad van cbr omtrend rijbewijs.
Hierin staat dat er het cbr op dit moment geen om u rijbewijs te houden.
Maar volgens Rdw staat er nog een maatregel op u rijnrwijs.
Daarom mogen we het rijbewijs niet naar u toesturen.We hebben u rijbewis terug gestuurd naar cvom.
Kan iemand me uitleggen wat dit beteken .
En uitslag bloedonderzoek is er ook nog niet na zes weken politie zei ze hadden het ook nog niet binnen
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Geslacht:
Leeftijd: 57

Re: Bericht cbr rijbewijs

Ongelezen bericht door Frans »

Mientje, het is een beetje moeilijk te volgen dus ik probeer het even samen te vatten.

1. De uitslag van je bloedonderzoek is er na 6 weken nog niet (waarom is dat bloedonderzoek afgenomen?)
2. Het CBR heeft laten weten dat ze op dit moment geen reden zien om het rijbewijs te houden (was je rijbewijs ingevorderd?)
3. Ze laten ook weten dat ze het alsnog niet kunnen teruggeven want er staat nog een andere maatregel open.

En nu wil je weten wat dit betekent, vat ik het zo goed samen?
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Gast
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Rijbewijs was door de politie ingevorderd wegens bloedonderzoek na aanleiding
Blaastest.Deze bloedtest is nu al zes weken geleden gedaan .En nu nog geen uitslag.
Deze had het naar ocmv gestuurd deze vertelde was naar het cbr gestuurd en van de week bericht gehad
Dat er bij rwd een maatregel stond op rijbewijs en dus weer terug gestuurd naar ocvm..
Dus ik begrijp er niets meer van inderdaad nu zou ik graag willen weten wat dit betekend
Proost
Inventaris
Inventaris
Agent
Geslacht:

Ongelezen bericht door Proost »

We trekken geen bloed voor enkel een positieve blaastest. Dan moet er op zijn minst sprake zijn geweest van combigebruik.

De politie vordert het rijbewijs ook pas in nadat de uitslag van de bloedtest binnen is. Dus op zich is het vreemd dat je die dus al kwijt bent als je enkel op de bloeduitslag aan het wachten was. Ik heb het idee dat we de helft missen in deze casus. Kun je hem eens duidelijk in zijn geheel benoemen (zonder zaken weg te laten)?
Gast
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Dit is zo wel gebeurt 24 uur rijverbod .Op politieburo bloedtest gedaan en rijbewijs is wel degelijk ingevorderd door de politie ,
We hebben het ovcm gebeld en deze zei hun hadden het opgestuurd naar cbr en hier de brief overgehad .
Ik zit hier niet zomaar wat te vertellen.
Je leest ook dat de uitslag bloedtest ongeveer 4 weken duurt maar.dit is ook niet het geval wacht al zes weken hier op.
Mijn vraag was wat het betekend een maatregel rwd en waarom zegt cbr we zien geen reden om het rijbewijs te houden maar zien een maatregel rwd en sturen het terug naar ovcm.wat gebeurt er nu dat is mijn vraag .
Ps hoe frans het samenvat is goed

Opmerking van moderator Skipperje

Bericht slechts 1x plaatsen. Het is pas zichtbaar na goedkeuring.
SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Geslacht:
Leeftijd: 64

Ongelezen bericht door SWAT »

Dat het rijbewijs ingevorderd is, was ons wel duidelijk. U verteld echter wederom niet om welke reden. Het gebeurt niet zomaar.
Een rijbewijs wordt alleen ingevorderd in de volgende gevallen:
- Rijden onder invloed bij een adem uitslag van 570 ug/l of 1,3 promille
- Een forse snelheids overtreding te weten 100% overschrijding maximumsnelheid
- Zeer gevaarlijk rijgedrag
Of een combinatie van voornoemde gedragingen.
Als er een bloedproef is genomen dan heeft u onder invloed van drugs gereden of u was onder invloed van alcohol en was fysiek niet in staat aan het bureau de blaastest af te leggen. Ook bij een combinatie van drugs en alcohol moet een bloedtest worden gedaan.
Als u bij de voorlopige blaastest op straat een F blies en uw was vervolgens niet in staat de ademtest af te leggen kan het rijbewijs ook ingevorderd worden.
Bij rijden onder invloed van drugs of na het afnemen van een bloedtest wordt een rijverbod van 24 uur opgelegd.
Als het rijbewijs ingevorderd wordt dan moet de officier van justitie (bij het CVOM) de beslissing nemen of de invordering langer moet voortduren. Is dat niet het geval dan krijgt u het rijbewijs terug tot de zaak bij de rechter komt.
De invordering van een rijbewijs is een maatregel. De officier van justitie moet die maatregel opheffen als hij besluit het rijbewijs terug te geven. Zolang die maatregel niet is opgeheven kan het rijbewijs door het CBR niet worden teruggegeven.
Het is mogelijk dat de officier van justitie het CBR gaat vragen een onderzoek te doen naar uw rijgeschiktheid dat gebeurd nagenoeg altijd bij het vermoeden van drugs gebruik.
Dat staat echter los van de maatregel. Voor het opheffen van de maatregel moet u dus bij de officier van justitie zijn en dus in uw geval bij het CVOM.
Als u daar niet verder komt kunt u een klacht indienen of contact opnemen met een advocaat en die het laten uitzoeken. Als u van het kastje naar de muur wordt gestuurd kunt wellicht ook contact leggen met de Nationale Ombudsman.
Stay safe out there.
Plaats reactie