Parkeerplaatsen pikken

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Ikbenmoeman
Infopolitie Gast

Parkeerplaatsen pikken

Ongelezen bericht door Ikbenmoeman »

Mijn gebouw deelt een (met elektrisch hek afgesloten) parkeerplaats met een groep huizen. Zover ik het begrijp zijn de parkeerplaatsen die aan de bewoners van de huizen zijn aangewezen niet per persoon verdeelt, maar de parkeerplaatsen van ons gebouw wel. Die zijn individueel eigendom.

Bij mijn parkeerplaats hangt een bord dat duidelijk aangeeft dat het om een privé parkeerplaats gaat van [mijn adres]. Toch blijven er mensen op parkeren. Ik heb dit al met de VVE aangekaart/briefjes/ect maar er veranderd niks. Wat kan ik hier verder aan doen? Kan ik de auto's laten slepen? Of moet ik dan eerst een bord ophangen met "wegsleepregeling" o.i.d.? (Liever ga ik niet zo ver maar het enige alternatief dat ik kan bedenken is een paaltje installeren, en dat mag niet zomaar van de VVE.)
ThunderSTreak
Moderator
Moderator
Luitenant-kolonel
Adviseur Veiligheid
Vademecum
Geslacht:
Leeftijd: 66

Re: Parkeerplaatsen pikken

Ongelezen bericht door ThunderSTreak »

Tja, hier kan de politie niets in betekenen. Als het gaat om een gekochte parkeerplaats ( achter een hek en dus niet openbaar), dan is dat een civielrechtelijke zaak. U zult bij de verkoper/beheerder van de parkeerplaats ( de VVE) uw zaak aanhangig moeten maken en met hen tot een oplossing zien te komen.

Het plaatsen van een opklapbaar hekje met een eigen sleutel zou een oplossing kunnen zijn.

Wegsleepregeling maakt dat u verantwoordelijk wordt/bent voor wat er met de weggesleepte auto gebeurt. Schade en dergelijke kan verhaald worden. En waar blijft u met de weggesleepte auto. De sleepkosten zijn ook voor uw rekening.
Met vriendelijke groet,

ThunderSTreak
Afbeeldingdrive safe4safetyAfbeelding
MotoRon
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 66

Re: Parkeerplaatsen pikken

Ongelezen bericht door MotoRon »

Als de parkeerplaats uw eigendom is, is de oplossing simpel:
IMG_9658.jpeg
In elk geval geen zaak voor de politie, zoals Thunderstreak al aangaf.
Je hebt niet voldoende rechten om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
Gesloten