benzine opslag tegen onze gevel

In dit gedeelte kunt u een vraag stellen. Vragen die zijn beantwoord worden gesloten en komen automatisch in het archief terecht. Kijk dus eerst even in het archief. Hier geen uitgebreide discussies, daarvoor staan andere forumdelen ter beschikking.

Moderator: Moderatorteam

lva
Infopolitie Gast

benzine opslag tegen onze gevel

Ongelezen bericht door lva »

Hallo,

Mogen onze buren een kunststof bak (waar je tuinkussens in op slaat) benzine in opslaan tegen onze buiten gevel? Ze hebben dat omdat ze bang zijn dat er oorlog komt en dan willen ze nog kunnen rondrijden naar een winkel....ze vergeet dat er dan geen voorraad meer komt in winkels.
Ik heb 8 of 9 keer gevraagd/ gezegd dat ik het daar niet wil hebben en of het weg kan, maar ik krijg alleen te horen dat het mag en dat het DAAR blijft staan. We hebben op die kant ochtend zon en het wordt best warm in die steeg. We wonen hier 2 jaar en sinds oud en nieuw weten we dit. Er wordt hier vaak vuurwerk afgeschoten door jeugd en ik heb er geen rust van. Ze zei van de winter dat er 150 liter stond, maar nu ik zeg dat ze het weg moet halen zit er maar 30 liter in. Ik weet dat ze liegt want het het is een bak van 150x 70 of 80cm. Waar vind ik de regels van opslaan benzine? Ook een uitspraak van haar..Ik moet hen maar vertrouwen :(
Ik zeg ook niet tegen hun dat ze gewoon kraanwater kunnen drinken omdat ik te vertrouwen ben :roll:
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Geslacht:
Leeftijd: 57

Re: benzine opslag tegen onze gevel

Ongelezen bericht door Frans »

Hier kun je kraanwater gewoon drinken, met dezelfde logica zou je dus sowieso goedvinden dat die bak er staat? :roll:
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Proost
Inventaris
Inventaris
Agent
Geslacht:

Ongelezen bericht door Proost »

Als eerste het advies om het idee snel te laten varen dat je een discussie met de buren kan winnen met logisch redeneren en argumenten. Dat gaat niet werken.

De politie is zeker niet de partij die je hierbij kan helpen. Als de buren er op staan om benzine op te slaan ligt er ook wel aan of die steeg publiek toegankelijk is of prive grond. Dwz, kan iedereen er bij? Ik vermoed even dat dit een steegje met recht van overpad is. Dit kan verschillen in wat wel en niet mag.

Tip 1: neem contact op met buurtbemiddeling en zorg dat u in gesprek komt en blijft met de buren en los het zo op.

Tip2: werkt dat niet, dan kunt u zich wenden tot de gemeente die moet handhaven op de Omgevingswet, opslag gevaarlijke stoffen (PGS15) etc. Dan kunt u een handhavingsverzoek indienen. Het ligt er natuurlijk wel aan om welke hoeveelheid het gaat.

Hoe dan ook geen zaak voor de politie
lva
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door lva »

De politie heeft het wel opgepakt.
Proost
Inventaris
Inventaris
Agent
Geslacht: